بازدید سایت : ۶۴۱۰۰
تجمع کنندگان و بست نشیننان راننده واقعی بودند یا دلال؟

شماره گذاری کامیون های دست دوم خارجی؛ نردبانی برای بالا رفتن دلال ها؟

اگر با دقت ارزیابی صورت می گرفت مشخص می شد کسانی که جلوی سازمان ها و مجلس و دولت و ... بست می نشستند و تجمع می کردند فرسوده سواران واقعی نبودند اما به نظر می رسد چنین ارزیابی صورت نگرفت و در نهایت قوانین به نفع این افراد و به ضرر فرسوده سواران تغییر کرد.

شماره گذاری کامیون های دست دوم خارجی؛ نردبانی برای بالا رفتن دلال ها؟
تین نیوز |

به اعتقاد  برخی رانندگان و کامیونداران؛ اگر با دقت ارزیابی صورت می گرفت مشخص می شد کسانی که جلوی سازمان ها و مجلس و دولت و ... بست می نشستند و تجمع می کردند فرسوده سواران واقعی نبودند اما به نظر می رسد چنین ارزیابی صورت نگرفت و در نهایت قوانین به نفع این افراد و به ضرر فرسوده سواران تغییر کرد.

به گزارش تین نیوز، آنان معتقدند هیچ راننده فرسوده سوار واقعی با واردات کامیون های دست دوم و فروش و نوسازی ناوگان فرسوده مشکلی ندارد و اگر این واردات و فروش یا نوسازی با شرایط متناسب با شرایط جامعه و حمل و نقل و عرضه و تقاضای بار صورت می گرفت تمامی رانندگان خود داوطلب این کار بوده  و با آغوش باز به پیشواز این طرح می رفتند.

بیشتر بخوانید:

کامیون های دست دوم وارداتی شماره گذاری می شود

به اعتقاد فرسوده سواران، دلیل مخالفت برخی رانندگان و کامیونداران با واردات و فروش کامیون های دست دوم وارداتی، این است که عده ای به خاطر منافع و سود بیشتر با معیشت و وسیله کسب درآمد آنان بازی کرده و آن را به چشم نردبان برای بالا رفتن می بینند.

رانندگان و کامیونداران تاکید می کنند: اکثر خریداران کامیون های وارداتی، این کشنده ها را در داخل گمرگ ها و لب مرزها با وارد کنندگان معامله کرده بودند و آنقدر ذوق زده بودند که چشم را به روی واقعیت ها و شرایط (شماره گذاری، ترخیص، اسقاط و...) نیز بسته بودند و در بین آنان رانندگانی هم بودند که کشنده های مدل بالا (اف هاش مدل ۸۴ و ...) داشتند که آن زمان به بهترین قیمت آنها را به فروش رسانده و همین وارداتی ها را در ابتدای کار با مبالغ ناچیز خریداری کردند و اصلا راننده فرسوده سوار نبودند.

آنان می گویند: اگرچه برخی نیز زندگی و دار و ندار خود را فروختند و پای این کامیون ها گذاشتند اما این اشخاص بیشتر کسانی هستند که آپارتمان اضافی، زمین کشاورزی، طلاهای همسر و یا خودروی سواری خود را فروخته و وارد این شغل شده و می خواهند کامیونداری کنند.

رانندگان فرسوده سوار خاطر نشان می کنند که افراد مذکور  هیچ وقت فرسوده سوار نبودند و این گونه نبوده که کامیون های اسقاطی خود را که همه زندگی فرسوده سواران است، فروخته باشند تا با این کامیون ها جایگزین نمایند.

رانندگان و کامیونداران فرسوده سوار همچنین تاکید می کنند که در پایانه های بار استان های مختلف تعداد زیادی فرسوده سوار  و مالکان کامیون های مشاهده می شوند که متاسفانه نتوانسته اند با شرکت در طرح واردات کامیون های خارجی، کامیون فرسوده خود را با کامیون های وارداتی جایگزین کنند و این در حالی است که این افراد کامیوندار واقعی و فرسوده سوار بودند نه جزو تازه واردان و سارقان صنعت حمل و نقل جاده ای (زمین فروش، طلا فروش، آپارتمان فروش و ... ).

به گفته رانندگان فرسوده سوار، این در شرایطی است که طرح واردات کامیون های دست دوم با هدف نوسازی کامیون های فرسوده و برای فرسوده سواران تعریف شده بود نه آپارتمان فروش و طلافروش و زمین فروش.

آنان می گویند: اگر در این زمینه ارزیابی دقیقی صورت می گرفت مشخص می شد کسانی که جلوی سازمان ها و مجلس و دولت و ... بست می نشستند و تجمع می کردند فرسوده سواران واقعی نبودند اما به نظر می رسد چنین ارزیابی صورت نگرفت و در نهایت قوانین به نفع این افراد و به ضرر فرسوده سواران واقعی تغییر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سه چهارسال قبل زمزمه واردات کامیون سرزبانها افتاد وآرام آرام کامیونهای رنگارنگ پشت مرزبازرگان جمع شدند بدون آنکه معلوم شود رانت اطلاعاتی توسط کیا درز میکرد که نترسید واردکنید خیالتان راحت نه اسقاط ازتان میخوام نه کارت هوشمند وخیالتان راحت باشد این بود که هرکس زبان ترکی بلد بود وبه ترکیه نزدیک بود از روسای بانکها ومالکان کارخانجات وهرآنکس که پول داشت دوسه ساعته رفت ترکیه بک داف با چهل هزاریورو خرید ودلالان جولان دادن وپس ازمدتی چندراننده نما را با کارت هوشمند درمجلس خواباندن وپول کلان به آن راننده نما ها دادند تا پیروز شدن نگفته ها فراوان است تا اینکه هفته پیش مدیران گفتن کارت هوشمند واجب است نوش دارو پس از چندسال.

  • محمد کامیوندار پاسخ

    خیانتی که فاطمی امین وزیر استیضاح شده و قطارانش در وزارت راه که اسقاط را ساقط کردن کردن از یاد میلیون راننده و خانواده شان نخواهد رفت

  • مرتضی مرادی پاسخ

    باید خدمت شما و البته دوستان عزیز و مسئولین بزرگوار عرض کنم که؛
    تمام این مشکلات ناشی از این هستند که در این مملکت هیچکس سرجای خودش نیست...!!!
    وقتی دلال می‌تونه خودشو راننده جا بزنه و بره جلوی مجلس و نهادهای مختلف بست بشینه ، یعنی عملاً این شغل متولی و نماینده نداره....!!

    کسی نیست که بتونه حرف دل شاغلان این صنف رو به گوش همون مجلسیها و دولتی‌هایی برسونه که متاسفانه عموماً براساس شایستگی وارد اون حوزه نشده...
    نمایندگان شاخه‌های مختلف این صنف هم که بیشترشون یا اینکاره نیستن، یا دنبال منافع شخصی خودشون هستن و اون تعداد کمی هم که به نوعی دلسوز و کارآمد هستن، مابین اینهمه هیاهو و غوغای پست و منصب، مجالی برای انتقال درددل ما پیدا نمیکنن...
    بنابراین با این شرایط فقط باید چشم به معجزه داشته باشیم تا کسی یا با عصای موسی وارد بشه و یا با دم مسیحایی...!!!
    چرا که خود آقایان کاملا میدونن که هیچ کارایی در هیچ‌یک از پست‌هایی که دارن، برای این صنف پرزحمت نداشته و نخواهند داشت،، اما ظاهرا میز و صندلی مدیریتی جذابیتی غیرقابل دل‌کندن داره...😏😏
    بنابراین اگر خودمون نتونیم با یک انتخاب درست، انقلابی در این مدیریت‌های غیر خردمندانه ایجاد کنیم،، بدون شک فقط معجزه می‌تونه این صنف رو نجات بده...
    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    یا حق...🙏🌹

  • محمد پاسخ

    ایادولت جمهوری اسلامی بااینکار داره به قشرزحمتکش کمک میکنه یاداره رانت به زالوها میده ببینیدکدام یک ازکسانی که کامیون وارداتی گرفتن راننده هستن ازخداکه نمیترسین

  • شهاب پاسخ

    من،که ۲۲سال توی جاده ها جان دادم الان یه کامیون وارداتی خریدم ۹ماه است مانده گمرک نتونستم ترخیص کنم درآمدی هم ندارم حالا گناه من چیه سایتو بستند

  • ناشناس پاسخ

    هیچ کدوم ماشینهای وارداتی به فرسوده سوارها یا راننده واقعی ندادن همه دلال و بنگاهی بودن هر نمایشگاه ینفر میفرستاد تا برن تجمع کنن بعنوان راننده تا پول گمرکی پرداخت نکنن بیشتر سود کنن

  • ناشناس پاسخ

    هر نمایشگاه ینفر فرستاده بود تجمع کنن بعنوان راننده تا پول گمرک پرداخت نکنن بیشتر سود کنن دولت نمیدون نمیبینه اینها رو یا خودش داره اینکارو میکنه چرا طبق سابقه کارت هوشمند پلاک نمیده یعنی هر راننده که هوشمند داره فعال هست سابقه فعالیت داره فقط بتونه پلاک کنه تا حداقل بتونه ماشین بخره نه نمایشگاهی بخره ۵برابر بیشتر قسط ببنده همون راننده براش کار کنه تا پیر بشه این انصاف نیست

  • محمد پاسخ

    همش تقصیر خودمون ماشین خریدن اون طرف آب ۵۰۰میلیون خودمون با عجله وبی حساب وکتاب به چند میلیارد رسوندیم دلال ها مولتی میلیارد شدن ولی سنگین سوار فرسوده ماشین شد براش آرزو شد ،بله از ماست که بر ماست

  • راننده پاسخ

    متاسفانه دولت بدون کارشناسی تصمیمات کیلویی بی حساب و کتاب زیادی میگیرند علی الخصوص در مورد واردات کامیون‌های کارکرده و مونتاژ و فروش بی حد و اندازه کامیون‌های بنجل چینی، این درست که کلا دولتهای ما طرفدار نظام سرمایه داری بودند و هستند و خواهند بود ولی به این فکر نکردند که خود به خود دارند صنعت حمل و نقل را نابود می‌کنند. این حجم از واردات و تولید کامیون در جواب اعتصابات کامیونداران بود و مقروض ساختن آنان تا دیگر جرات اعتصاب رو نداشته باشند و به هر کرایه ای جهت حمل کالا تن بدهند، ولی باید گفت آخه تصمیم گیر ابله نادان می‌دونی اگه راننده نتونه از عهده مخارج بربیاد سرانجام کار چه خواهد شد؟!

  • اکبر پاسخ

    بنده هم کامیون خود را 6ماه فروختم وارداتی خریداری کردم تو گمرکه.الان هم مشخص نیست کی پلاک بشه .آه در بساط نداریم به داد ما رانندگان واقعی برسید

  • حسین پاسخ

    این قانون که ماشینهای دست دوم پلاک کنن خیلی هم خوبه اینکار کمر بازار سوداگری را شکسته بهشرط ادامه دار بودن ولی فرسوده سواران را دولت نباید از همه جا بدوشه اونور اب که قیمتا پایینه ماشین اسقاطی پولش را دولت بده یه وارداتی بدون تعرفه واگذار کنه تا فرسوده سوار لااقل صاحب نصف خودرو خوب بشه.

  • سامانی. بختیاری پاسخ

    تا زمانی که امثال میرسلیم ها در واردات خودرو صاحب نظری میکنند و مافیای خودرو نماینده و رابطه دارند. همینه

  • ناشناس پاسخ

    این که قانون به نفع دلالان شده هیچ ذره شکی توش نیست اگر دولت میخواد ازمستحقین این طرح حمایت کند من راننده هستم ماشین میخوام مجوز بنام من صادر کند یک بابای افغان معلوم نیست پول ازکجا آورده ده دستگاه ماشین خرید ازهمین طرح که مال من ایرانی است باید دولت دراین قانون بازنگری کند تمام وگرنه من راننده جزضرر دراین طرح به نفع خودم چیزی نمیبینم

  • ناشناس پاسخ

    من بعنوان یک راننده اگر این طرح به نفع راننده برنگرده قبول ندارم باید هرراننده که ماشین میخواد بامدارک بره ثبت وسفارش انجام بده وخودش ماشین وارد کند

  • شایان پاسخ

    بابا 26000 هزار دستگاه وارد شده فقط 7000 دستگاه کامیون از رده خارج شدن دولت اون موقع گفت طی 3 سال 65000 هزار دستگاه کامیون را نوسازی کند کووو راننده بدبخت بیچاره تاکی باید روی ماک جنگی ولوو بنز تک کارکنه من پدرم 27 ساله راننده مردم هست تا حالا ننونسته صاحب یه کامیون شه باید این ماشینا دست راننده فرسوده سوار سوار برسه نه دلال

  • محمد رضا پاسخ

    این طرح برای فرسوده سواران بود اما خیانت کردن با بی مدیریتی انجام دادان اگر اول می‌گفتند ماشین اسقاط شود بعد اجازه واردات می‌دادند این همه اجحاف نبود کارت هوشمند کواهینامه می‌خواستند اینقدر دلال نمیامد

  • ناشناس پاسخ

    والله این ضلم زمین نمیمونه اگه نوسازی ناوگان فرسوده است چرادلالان وارد کردن مگرآنها کارت هوشمند رانندگان حداقل ۵ساله دارند این عدالت علی نبوده ونیست این عدالت رانت خواران ومافیا است که جای رانندگان رابادلالان ومافیا عوضش کردن