بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ نقش مخرب انجمن های صنفی رانندگان کامیون در بارگیری از کارخانه های سیمان

بر اساس ادعای رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی، مدیران انجمن های صنفی رانندگان کامیون، از کارخانجات سیمان شهر خود خواسته اند اجازه بارگیری سیمان به رانندگان غیر بومی داده نشود.

نقش مخرب انجمن های صنفی رانندگان کامیون در بارگیری از کارخانه های سیمان
تین نیوز |

شماری از رانندگان کامیون از عدم اجازه بارگیری سیمان به افراد غیر بومی در شهرهای بهره مند از کارخانه سیمان خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، این رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی مدعی شدند دلیل این امر قدرت و نفوذ مدیران انجمن های صنفی رانندگان در کارخانه های سیمان کل کشور است که موجب شده به طور غیر متعارفی بومی گرایی در توزیع بار این کارخانه ها، افزایش یابد.

بر اساس ادعای رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی، مدیران انجمن های صنفی رانندگان کامیون، از کارخانجات سیمان شهر خود خواسته اند اجازه بارگیری سیمان به رانندگان غیر بومی داده نشود.

رانندگان همچنین مدعی شدند این وضعیت تا جایی پیش رفته که حتی با رانندگان غیر بومی که برای بارگیری سیمان مراجعه می کنند برخورد فیزیکی صورت می گیرد.

آنان تاکید کردند: این موارد در کارخانه های سیمان آبیک، سیمان ساوه، سیمان فیروزکوه و سیمان جاجرود شمال شدت بیشتری دارد.

رانندگان کامیون عنوان کردند که وقتی از بارگیری کامیون ها در کارخانه های سیمان جلوگیری می شود، افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند چگونه می توانند بازگشت سرمایه داشته و امرار معاش کنند.

آنان با طرح این پرسش چرا افراد غیر بومی اجازه بارگیری در کارخانه های سیمان را ندارند، افزودند:  این مبنا  و تاکید بر بومی بودن و انحصاری کردن توزیع بار با هیچ کدام از ارکان قوانین جمهوری اسلامی سازگار نیست.

به گزارش تین نیوز، اعتراض رانندگان کامیون به بومی گرایی مدت های زیادی است که در شبکه های اجتماعی مطرح است و با توجه به انتقادات پیاپی رانندگان به این موضوع حتی بخشنامه هایی نیز از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ممنوعیت بومی گرایی در مراکز توزیع بار صادر شده اما با وجود صدور چنین بخشنامه ای، روند بومی گرایی در مراکز توزیع بار همچنان رو به افزایش است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    هرجا مشکلی برای راننده وکامیوندار وحمل ونقل پیش آمده رد پای انجمن صنفی رانندگان به وضوح دیده میشود آن همه فقط اول به جیب وصندلی موروثی خود اندیدشیده اند بعد به منافع ایادی انگشت شمار خود وواقعا یک بحران ملی حمل ونقلی را رقم زده اندوقصد نابودکردن حمل ونقل اایران را دارند فقط برای منافع سی چهل نفر

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    بدون شک عده ای از انجمن‌صنفی ها در پوشش صنفی قصد دارندحمل ونقل کشورمان را زمینگیرکنند که الحق تا حدودی هم موفق شده اند از نیروهای امنیتی وسربازان گمنام درخواست داریم به فساد گستره انجمن صنفی هایی که هرگز از دستورات مقامات بالاتر اجرا نمیکنند و به نارضایتی بیشتر رانندگان دامن میزنند بایستی زودتر به متخلفین برخورد شود اگر انجمنی صنفی رانندگان نباشد هیچ اتفاقی نمیفتد اما اگر حمل ونقل زمینگیر شود حتی تصور آن هم بسیار وخیم است.هشدار به نهادهای امنیتی با متخلفین وقانونشکنان باجدیت برخورد شود که حمل ونقل را به بحران رسانده اند.

  • مظاهرفخراور رئیس انجمن رانندگان شهرستان فیروزکوه پاسخ

    درابطه به بومی گرایی کارخانه فیروزکوه اظهارنظرکردین درموردفیروزکوه موضوع فوق کذب بوده چراکه درحمل بارسیمان پاکت وفله کامیونهای غیربومی فعالیت دارندوبنده بعنوان مدیرانجمن رانندگان دررابطه بادرج خبرشمااعتراض داشته ودارم یااین موضوع توسط شخصی غرض دارشایدمهندسی میشودکه باانجمن فیروزکوه زاویه دارد

    • حسین فیروزپور

      متاسفانه کاملا این خبر درست و صحیح می باشد اگر نیاز به ارایه مستندات بخصوص انجمن صنفی شهرستان فیروزکوه و ساوه بنده و یک سری از مالکین و‌رانندگان حاضر به ارایه و شهادت هستیم که شما کاملا به صورت سلیقه ای و مستبدانه نحوه عضویت و نوبت بارگیری و جلوگیری میکنید نسبت به بارگیری سیمان فله بونکر و دریافت پول در قالب قبض همیاری بابت نوبت ووو و در موقیعت های مختلف کاهش عضویت و بستن نوبت بارگیری ،

  • حسین فیروزپور پاسخ

    کاملا این خبر صحیح و درست می باشد متاسفانه انجمن های صنفی شهر های که کارخانه سیمان دارد جلوگیری میکنن از بارگیری افراد غیر بومی و غیر عضو و یا در مقاطعی اجازه بارگیری اصلا داده نمیشود به بهانه های مختلف ساکن ان شهر نیستید یا خودتان راننده نیستید و کارخانه های سیمان رو مجاب به اطاعت میکنن که باربری ها حواله بار صادر نکنن و حتی قبض همیاری و عضویت و نوبت به مبالغ از رانندگان بابت هر نوبت بارگیری دریافت میکنن و کسب و کار و برای خودشان چندین دستگاه ماشین ثبت نامی با وام غیره وارد کرده و بار ماشین های خودشان در اولویت گذاشته و مجبور به کم کردن تعداد ماشین های که غیر بومی هستن و‌کاهش اعضا، خلاصه کاملا مستبد و هیچ واهمه بابت این موارد ندارن و قانون و بخشنامه ها بی تاثیر و به صورت خودمختار و طاغوتی اعمال فشار میکنن،بنده در جواب جناب فخر اور که قدرت زیادی بابت نفوذ و لابی در امور حمل و نقل و راهداری کشوری دارند و براساس کدام شایسته سالاری ایشان در موقیعت تصمیمات کلی انجمن صنفی رانندگان کشور و شهرستان فیروزکوه هستن باید گفت ظلم پایدار نیست در جمهوری اسلامی ایران

  • حسین پاسخ

    با سلام اصلا همچنین چیزی در کارخانه فیروزکوه وجود ندارد تازه ماشین های غیر بومی بیشتر از ماشین های بومی بار می‌زنند کل بار شهرک صنعتی فیروزکوه و کارخانه سیلیس هم تمام ماشین غریبه بار گیری میکنند

  • اصغر پاسخ

    سلام
    رئس انجمن رانندگان فیروز کوه جناب فخر آور فرمودند فعالیت حمل بار سیمان فله وپاکتی دست رانندگان غیر بومیه ،
    یعنی رانندگان بومی آنجا جایگاهی ندارند؟ شما مخاطبینتون را چی فرض کردید جناب فخر آور الان دوره تکنولوژی
    نه عصر حجر راننده امروز میدونه کجا بومی گری هست کجا بر اساس عدالت داره عمل میشه این صحبتها مال دوران خان بررگ بود ..خانبلوکی دیگه صحبت کذب تو کت راننده فرو نمیره بجای جبهه گیری حامی راننده وصنف باشید نه کارخانه سیمان

  • Esfandiyar Kamandi پاسخ

    با عرض سلام و احترام خدمت همکاران گرامی آقای فخراور کاملا صحیح میفرمایند بنده خودم ۲۵ ساله که در این حرفه فعالیت دارم هیچ کارخانه سیمانی به جز فیروزکوه به ماشین غیر بومی بار نامیده الان در مورد باره کیلینگر که کلأ توسط غیر بومی‌ها حمل میشه سیمان پاکتی حدودأ۶۰ درصدش توسط غیر بومی‌ها حمل میشه در مورد سیمان فله هم که به ما بومی‌ها هم باری به اون صورت نمیرسه چون شرکت‌های حمل و نقل هرکدوم بالای ۱۰ الی ۱۵ دستگاه ماشین دارن و تقریبا تمام بارها توسط شرکتها حمل میشه با این حال بازم رقیب‌ها کنار ما بومی‌ها دارن بار میزنند با دروغ نمیتونید کسی رو خراب کنید بنده مدرک دارم برای حرفی که میزنم هر کس هم اگه فکر میکنه اینطور نیست صبح بیاد بریم در کارخونه سیمان فیروزکوه تا بهش ثابت کنم یک کلام دروغ در کارم و صحبتم نیست ولی در مورد کارخانه سیمان ساوه جاجرود نکا و… بنده که ۲۵ ساله ماشین دارم هنوز نمی‌دونم سیمانشون سیاه یا سفیده اصلا طرف این کارخونها بری با جونت بازی کردی شماهایی که ادعا دارید فیروزکوه بومیگرایی میکنه لطفا از خدمات شهر خودتون به رانندگان قریبه یه توضیح بدین آقای فخرآور خدمات شایسته ای به کل رانندگان کشور کرده نه فقط فیروزکوه تمامی رانندگان شهرهای اطراف فیروزکوه دارن سر این سفره روزی برای زن و بچشون میبرند چرا تهمت ناروا میزنید رانندگان استان مازندران تو استان خودشون دوتا کارخونه سیمان دارن نکا و کیاسر ولی بهشون بار نمیدن میان فیروزکوه بار میزنن
    به والله کارتون زشته به دروغ میخواهید رانندگان این شهر رو خراب کنید در پایان از آقای فخرآور کمال تشکر رو دارم که دلسوزانه داره برای رانندگان کار میکنه و غیر دردسر چیزی براش نداره این مسئولیت که خدارو شکر احتیاجی هم نداره

  • اسفندیارکمندی پاسخ

    با عرض سلام و احترام خدمت همکاران عزیز ‌زحمتکش
    از نظر کلی انسان‌هایی که به حق خودشون قانع نیستن و دنبال زیاده خواهی هستن با انجمن صنفی و تقسیم عادلانه بار مخالفن اولا حرف بدون مدرک باد هوایی بیش نیست نه کسی رو خراب میکنه ونه آباد دومأ الان عصر عجز نیست تمامی بارهایی که در این شهر حمل میشه دارای بارنامه است و به راحتی مشخص میشه چند درصد توسط ماشینهای بومی حمل میشه و چند درصد توسط ماشینهای غیر بومی حمل میشه
    بهتره برای خراب کردن یک شخص از شگردهای دیگری استفاده کنید نه کل یک تشکیلاتی که همش رو حساب و کتاب هستش و مو لای درزش نمیره
    بنده اسفندیار کمندی شخص خودم ۲۵ ساله که ماشیندار هستم و در این حرفه که حرفه آبا و اجدادی من نیز هست تقریبأ از زمانی که با چهارپایان حمل و نقل صورت میکرفته تا الان که ماشینهای روز دنیا آمده کار متحمل و نقل هستش اتفاقأ از زمانی که انجمن صنفی رانندگان در شهر ما فیروزکوه تاسیس شده ما رانندگان یه نفس راحت کشیدیم و از تمام کسانی که در این انجمن برای ما رانندگان دارند زحمت میکشند مخصوصأ آقای فخرآور که در این سال‌های سخت اقتصادی به داد ما رانندگان رسیدند کمال تشکر را داریم این تهمت‌های نا روا به ایشون به هیچ عنوان نمیچسبه چون اصلا احتیاجی به این چیزها نداره خدارو شکر به اندازه خودش داره
    استان مازندران دوتا کارخونه سیمان داره نکا و کیاسر به خوده بچه های مازندران بار نمیدن میان فیروزکوه بار میزنن که باعث خوشحالی ماست مه از این سفره مه به لطف خدا در این شهر پهن شده امرار معاش می‌کنند
    حالا آقایان که معترض هستند اول بگویند اهل کدام شهر هستند و در شهر خودشون چه خدماتی به رانندگان دادند بنده این همه کارخانه سیمان که در این کشور هست هنوز باری بهم نداداند که بزنم میدونم سیمانشون سیاه است با سفید

  • ناشناس پاسخ

    والا سیمان فیروزکوه که نصف بیشتر ماشین بونکر و پاکت که بارگیری میکنن بومی فیروزکوه نیستن بچه های دماوند و شمال و.... یه علی قلی بیگی داریم از ارو کلا کنترات کرده بارهای دماوند و ابسرد رو ...😂😂

  • علی قلی بیگی پاسخ

    باسلام و عرض و ادب بنده حدودا مدت ۱۵ سال که در حمل سيمان فله در حال فعالیت هستم که از بچه دماوند روستای آرو هستم که در این چند سالی که در حال فعالیت هستم هیچگونه تعرضی نسبت به بارگیری ونوبتم ندارم واز انجمن رانندگان کمال تقدیر و تشکر رو دارم و در جواب یکی از همکاران که فرمودند بار آبسرد و دماوند رو حمل میکنم بار در سامانه اعلام بار هستش و بنده نوبت آنلاین و بار هم با تلفن همراه انجام می‌شود بار میگیرم اینجور افراد هستن که اسم انجمن و شهر فیروزکوه رو بد نام می‌کنند

  • ساسان مرادی پاسخ

    سلام من حدود۴۰سال است باوجود مشکلات جانبازی باکامیون کار میکنم بسختی پیمایش خود راازباربری گرفتم ۱۱۹۰۰بود اما مدیر انجمن مدعی بود۹۱۰۰ باوجود اینکه پرینت پیمایش فرستادم براش امابنده رابه کمیسیون تهدید کرد وبعداز دوروز هوشمند رافعال وتقاضای پول کرده واینکه سابقه را پاک وغیر قابل دسترسی نموده ما باید چه کنیم از دست این سود جویان آیا صنفی از صنف رانندگان مظلوم تر داریم