بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ باربری های اینترنتی؛ دغدغه جدید شرکت های حمل و نقل جاده ای

شرکت های دانش بنیان با کپی برداری از اسنپ و تپسی در پی طراحی برنامه هایی مشابه، جهت جابجایی بار و کالا توسط کامیون و جایگزینی آنها با شرکت های حمل و نقل و حذف دفاتر باربری هستند.

باربری های اینترنتی؛ دغدغه جدید شرکت های حمل و نقل جاده ای
تین نیوز |

شرکت های دانش بنیان با کپی برداری از اسنپ و تپسی که در بخش جابجایی مسافر فعالیت و تجربه موفقی دارند،  در پی طراحی برنامه هایی مشابه، جهت جابجایی بار و کالا توسط کامیون و جایگزینی آنها با شرکت های حمل و نقل و حذف دفاتر باربری  هستند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

استخدام راننده کامیون در پروژه های عمرانی عسلویه، قم و اصفهان + جزئیات

 به گزارش تین نیوز، علیرضا حسینی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این در حالی است که باربری ها مدعی هستند جابجایی بار و مسافر تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد.

وی افزود: مثلا گردش مالی کرایه برای جابجایی مسافر حداکثر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان فراتر نخواهد رفت اما محمولات کامیون ها حداقل ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

حسینی عنوان کرد: ضمن این که مسئولیت های مختلف اعم از بیمه بار و شناسایی صاحبان  بار، تحویل تعداد و اوزان و...نیز که به عهده شرکت ها و باربری ها است، باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در مجموع شرکت ها و باربری ها با به روز شدن و طراحی اپلیکیشن ها مخالف نیستیند اما به شرط آنکه این اپ ها با در نظر گرفتن جزئیات و زیر ساخت ها طراحی شوند نه اینکه به صورت اجباری به شرکت های حمل و نقل تحمیل گردد.

حسینی با بیان این که تجربه نشان داده است این گونه اقدامات به تنهایی نتیجه کافی نخواهد داشت، گفت: تا زمانی که نظریات و تجربیات شرکت های حمل و نقل در این اپلیکیشن ها و برنامه ها لحاظ نشود نه تنها اجرای این برنامه ها نتیجه کافی نخواهد داشت بلکه برای شرکت ها دردسر ساز نیز خواهد بود  و به همین دلیل مخالفت و اعتراض ها نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، در شبکه های اجتماعی طومار و نامه اعتراضی باربری ها و شرکت های حمل و نقل در این زمینه منتشر شده که طی آن امضا کنندگان با برشمردن مشکلات و تحمیل هزینه های مالی و روانی و زمانی و...که باربری های اینترنتی به شرکت های حمل و نقل وارد می سازند ، خواستار رسیدگی به این موضوعات  و پیگیری برای برطرف کردن مشکلات شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    با اینکه دل خوشی از باربری ها ندارم و همیشه گفته ام باربری ها پنجاه درصد کمیسیون را نقد از راننده میگیرند وکلاه های زیادی توسط باربری سر صاحب بار وراننده گذاشته میشود و ستمهای زیادی باربری ها به رانندگان میکننداما با اینحال حذف باربری ازپروسه حمل ونقل امکان پذیر نیست چون حمل ونقل وباربری فقط کمیسیون نجومی گرفتن نیست باربری دربرابر رسیدن کالا نقش بسیار مهمی دارد که بحث پیچیده ای است واما اگر یک صاحب بار در محوله حمل شده قاچاق جاسازی کند مسولیتش با باربری است که نمونه آن را در باربری های بم و کرمان دیده ایم درکل منظور بنده این است باربری وقتی با یک صاحب بار قرارداد دارد مسولیت زیادی در قبال راننده وکامیون وسلامت رسیدن بار دارد درکل باربری اینترنتی اگر مواد داخل بار جاسازی شده باشد مسولیت با راننده میشود.رانندگان مراقب باشید.

    • ناشناس

      باربری کاری انجام نمیده فقط جیبش پور پول میشه همه مسولیت بر عهده راننده بیچاره است کارت هوشمنده راننده وماشین تضمین کننده هستن نه باربرط

    • امپراتور

      ببد نیست گاهی اوقات بارنامه هاتو کامل مطالعه کنی وببینی که باربری همه مسئولت رو بهعهده راننده میزاره وحتی درقبال پرداخت نشدن کرایه راننده هم پاسخگو نیست فقط شماره میده میگه خودت زنگ بزن الان یک ماه کرایه طلب کارم ۳سرویس به هرکدوم باربری ها میگم فقط شماره میده و.اینا فقط خون سیستم حمل ونقل رو میمکند وگرنه مسئولیتشون صفره

  • محمد امین فارسی پاسخ

    با سلام خدمت همه دست‌اندرکاران
    خدا رحمت کنه پدر و مادر شما را
    پدر همه ی راننده‌ها رو با دریافت پول زور و ناحق در آورده‌اند جمع کنید این ظلم و طمع به حق و حقوق راننده‌ها رو

  • ناشناس پاسخ

    باسلام و عرض ادب واحترام خدمت تمامی همکاران باتوجه به اینکه کلیه خدمات در شرکت‌های حمل ونقل بصورت نوعی واسطه ودلایل میباشد افراد شاغل در باربری ها بدون هیچ شناختی از تمان مسیرها و راههای کشور فعالیت میکنن تمام بخشنامه های مربوطه از تمامی وزارتخانه های دخیل در حمل و نقل را منشور کاری خود قرار نمی‌دهند و ب نوعی سلیقه خود را در زمینه کرایه و کمسیون اعمال می‌کنن لذا موارد تخلف در شرکت‌های حمل ونقل بسیار میباشد و در همین زمینه ب شرکت‌های حمل ونقل توصیه می‌گردد که در قدم اول موارد غیر قانونی خود رارفع نموده تا رانندگان شرکت‌های حمل و نقل را پناه‌گاه امن خود بدانند

  • ناشناس پاسخ

    باید هم که مخالفت باربری ها را داشته باشیم چراکه کرایه ای که صاحبان بار پرداخت می‌کنند را نصف و حتی بیشترش را باربری ها به عنوان کمیسیون برمیدارند و راننده بیچاره هم اگر اعتراضی کند بار را به او نمیدهند و چه بسیار راننده گرفتار که قبول کند و با شرایطشان بسازد ، بحث مظلومیت رانندگان دیگر تکراری شده و تعجب میکنم که کسی از ظالمیت و یکه تازی باربری ها در این بین سخنی نمی‌گوید ،کرایه در نیمه دوم سال هفت درصد اضافه میشود اما برای دفاتر باربری اعتراضی هم باشد میخوای برو میخوای نرو چونه نزن ،بعد سوال عنوان میکنند که چرا رانندگان ایران برای خروج از کشور صف میکشند

    • ناشناس

      باباچی میگی به قرآن ۱۳درصدهم کمیسیون نمیدن۱۰درصدپایانه ۳درصدباربری ۰حمالی ۰حالاشرکت های بندرتهران وجیرفت حرفی نه شهرستانهاحداقل بگیدبعضی ها

  • راننده کامیون پاسخ

    اگه بزارن اینکار عملی بشه هم ب جز پول و حق رانندگان خیلی از مشکلات دیگه همچون بومی گرایی .دلال بازی صفهای طولانی هم از بین میره

  • Mojtaba پاسخ

    خدا خیرش بده که اینو اختراع کرده رحمت به شیرت ..باربری اینترنتی واقعا که لازمه ازدسته باربری جیگرمون خونه..

    • ناشناس

      ناراحت نباش توفکرن چندتاقطارجایگزین کامیون هابشه فعلامشهدبه غرب نزدیک افتتاحییه است کرایه هاواقعازیاده همش باربری هانیستن

    • مروت

      واقعاقبلاباربری خوب بودالعان که همش میره جیب بیمه وپایانه حالابماندچندتاشهرستان

    • مروت

      تازه فکرکردیدبازارگاه یاباربری اینترنتی کیاهستن همین باربری هاهستن داداش

  • میسح صالحی پاسخ

    کارزار ترابرنت رانندگان را در گوگل جستجو وامضا کنید

    • احمدمحمدی

      اوناهم دلالن،اگه کارکرده باشی میدونی،باربری هرباری که نمیصرفه برای راننده هاش میزاره ترابرنت

  • ناشناس پاسخ

    عالی بسیار درست وبجا خدامیدونه چه پولهای زوری باربریهاازاین قشرگرفتن وطلبکارهم بودن خصوصابرای مناطقی که با به بومی میدن عالی میشه کاش زودترعملی بشه

  • امین پاسخ

    سلام این برنامه های اینترنتی اعلام بار بسیار خوب است هم در وقت ، کرایه مناسب ، کمسیون کم دریافت میکنند و در کل خوبه

  • سلیمان پاسخ

    سلام:اگه اینترنتی بشه خوبه.
    الان نصف کرایه هامال باربریه واولشم نقدمیگیرندبیچاره راننده.
    حرام وحلال هم حالیشون نیست.

  • علی پاسخ

    سلام واقعا باربری های حق راننده را میخورن وانصاف ندارن بهتره که به کارشون پایان بدهند تا رانندگان نفسی بکشند

  • عابدی پاسخ

    آقا تو رو به مقدسات جمع کنید بساط ظلم و زورگویی را .... این کمسیونهای نجومی که میگیرند را خود دولت قانونیش رو بگیره ... مگه عهدبوقه الان همه گوشی هوشمند دارن .... راننده باج نداره بده دلال .... الانم که تو ترابرنت پاشون باز شده .... بار اعلام میشه ۳ تومن کرایه صافی ۱۱ تومن پول همراه راننده باشه ... به قرآن

  • فتح اله زارع برسیانی پاسخ

    باباچی میگویندبزاریندی کمی سرشون به سنگ بخوردمن امروزبارگرفتم هفت تومن کرایه من چهارتومن باربری ای خداکجاست این صبرچهل ساله تو

  • فرشاد پاسخ

    اگه اپلیکیشنی بیاد که دست باربری و دلال کثیف که باعث دروغ وناپایداری کرایه هست واینها را کنار بزنه خیلی عالی میشه منتظریم که تمام اعلام بار وحمل اینترنتی بشه که راننده وقتشا توسالن اعلام بارتلف نکنه وجلو دزدی بار وفامیل گرایی واشنا بازی گرفته بشه مثال تو پایانه شرق اصفهان یه راننده دروز میخوابه برا بار یه راننده دیگه که آشنا باربریه دوتا بار می‌بره اگه بشه که دست دلال بار وباربری کوتاه بشه نظم حمل بار اجرا خواهد شد
    من الله توفیق

  • بهزاد پاسخ

    بله باربریها نگران کمسیونی که میگیرن هستن نگران راننده وبار نیستن نگران جواز میلیاردی باربری هستن که هیچ میشه

  • حسن پاسخ

    باربری‌ها نصف کرایه را با چاپ یه برگه از راننده میگیرن حالا هم نگران درآمد خودشان هستن این کار پایان انحصار بار توسط باربری‌ها و دریافت کمسیون غیر واقعی می باشد

    • عرشیا

      شما ها خیلی خوشحال نباشید اینم مثل تعویض پلاک یک دوره کوتاه خوشحالی داره بعد دولت محترم میاد و کمیسیون نجومی میگیره

  • محمد پاسخ

    البته بدنبود پست سازمانی آقای حسینی را می گفتید ، چون اطلاعات پایه ایشان بسیار ضعیف است ، همین الان کشورهای بزرگ واقصادهای قوی کاملا از طریق همین اپلیکیشن سیستم حمل و نقل خود را سازماندهی نموده اند ، بخش زیادی از مشکلات حمل ونقل با شفاف سازی در اپ قابل حل است ، اتفاقا الان بسیاری از مشکلات موجود بدلیل عدم کنترل صحیح از جانب شرکت های حمل میباشد . این سامانه ها نیاز به حمایت دولت در جهت منافع صاحبان کالا ، رانندگان و دولت میباشد ولازم به ذکر است اسنپ و تپسی برنامه کپی از اوبر میباشد لذا حمل و نقل یک اپ وسیستم بسیار دقیق تر کامل وهوشندتر از اسنپ میباشد ، لطفا کنید نمونه کامل خارجی این برنامه ها را ببینید تا متوجه تفاوت ونقص حمل ونقل کشوری باشیم

  • شاهو پاسخ

    https://www.karzar.net/100125
    لطفاً کارزار ترابرنت رانندگان را امضا کنید که همه رانندگان به حقوق خود برسن

  • حسن پیری پاسخ

    سلام حتما باید همچین کاری بشه به موقع برا جزئیاتش هم فکری بشه به خدا قسم باربریها مثل دزدهای سر گردنه به راننده ای بدبخت ظلم میکنند میگن به اداره حمل ونقل جادهای رشوه های زیاد می دهند که کاری به باربرها نداره

  • حسین آقاخان محلاتی پاسخ

    خداکنه زودتر مثل اسنپ و تپسی جابجایی بار هم اینترنتی شه تا از ظلم باربری ها راحت شیم مخصوصا باربریهای پایانه نسیم شهر تهران

  • کامران پاسخ

    والا چند وقتی هست که داریم بابری اینترنتی را تجربه میکنیم
    اولا که تمامی درخواست‌ها را همان باربری ها می‌زنند و دلال بازی خودشون را دارند در برنامه ایفا می‌کنند و میگه شماره کارت میدم اینقدر پول بزن به حسابم تا بارنامه و بیمه صادر کنم و شماره صاحب بار و آدرس را بدم.
    اونهایی هم که صاحب بار هستند میگند این مبلغ کرایه را شما اینقدر کمیسیون باید میدادی پس الان کم میکنیم و اینقدر میدیم و اگر نمی خوای بار را میدم کس دیگه‌. تازه حالا اگر هم قبول کنی چون مستقیم از صاحب بار بار گرفتی نه بیمه داری و نه بارنامه.

  • سعادتی هستم پاسخ

    توروخدا یک فکری اساسی بکنید قشر راننده با بار بری سرکار دارد که‌ هیچ خدمتی به راننده نمکند

  • علیرضا پاسخ

    بساط باربری ها باید جمع شود.
    دزدی در روز روشن را متوقف کنید.

  • سادات پاسخ

    سلام با کمال احترام و تواضع نسبت به دوستانی که علاج درد رانندگان را درجمع شدن بساط باربری ها میدانند و با تاکید بر این که درمثل مناقشه نیست
    توصیه میشود داستان کوتاه عنتری که لوطی اش مرده بود نوشته صادق چوبک را یک بار با تامل وتفکر بخوانند

  • ناشناس پاسخ

    سلام تا حالا کدام باربری برای جنس قاچاق داخل کامیون رفته زندان تمامی مسئولیت به عهده راننده بدبخت

  • علی دهستانی هرات پاسخ

    خدا لعنت کنه این باربری های دزد وبیشرف خدا کنه هرچه زودتر دست اینا از این سامانه حمل و نقل کوتاه بشه که بفهمند چطوری حق راننده. و به جیب میزنند

  • احمد پاسخ

    ببینید : دعوای رانندگان تاکسی و صاحبان آژانس با اسنپ و تپسی به کجا رسید ؟ انصافا کدامیک برنده شدند ؟ ,,,,,,,,,,,,, ما الان , نه در ابتدا , بلکه در میانه نوعی مناقشه , فی مابین استارت آپ ها و دفاتر باربری در حوزه حمل و نقل جاده ایی هستیم ,, با وسعتی , اینبار ,, بسیار فراتر از دعوای قبلی .
    نتیجه زورآزمایی تا به حال هر چه بوده , بیشتر به نفع پایانه ها و روش های سنتی باربری پیش رفته ,,,,, و این ممکن نشده مگر به خاطر ضعف نمایان بازارگاه های الکترونیکی در امور حمل و نقل , که ما کرارا شاهد وقوع انواع ایرادات ریز و درشت از سوی آنان در این زمینه ها بوده ایم .
    یعنی عدم تخصص و بینش کافی در امور حمل و نقل با اون درجه از حساسیت بالا در کنار سایر اجزای داستان , از جمله عدم درک قوانین حاکم بر محیط پایانه ها و رانندگان و ناوگان و تعاملات و رفتارهای حرفه ایی در نحوه اعلان بار و جذب راننده که گاها اشتباهات فاحشی رو رقم میزنه , مجموعه اینها , باعث شده که تا کنون , بخش سنتی در امور حمل و نقل , همچنان دست بالا رو داشته باشه .
    از این منظر , موضوع ورود بازارگاههای اینترنتی در امور حمل و نقل خبر تازه ایی بحساب نمیآد و جایگزینی اش با روشهای سنتی همچون دفاتر و غرفه های پایانه بار با وجود عملکرد بسیار ضعیف همین بازارگاههای اینترنتی که حتی درک درستی از الفبای این حرفه , همچون ظرفیت تناژ یک ناوگان و اسامی و موقعیت جغرافیایی بعضی از شهرهای کشور رو ندارند , عملا با اشکال روبرو کرده .
    مگر در آینده ,, این به اصطلاح , باربریهای اینترنتی , پوست اندازی کرده و با برنامه و مدیریتی بسیار منسجم و تیم حرفه ایی با جلب رضایت عموم رانندگان و تدوین نوعی پروتکل قانونی و محکم , مبنی بر قبول کلیه مسوولیتها و رعایت مفاد کمیسیون 12 سازمان راهداری و تمامی بخشنامه های تابعه , در حمل و نقل , بعلاوه , پشتیبانی از حقوق و جایگاه راننده و مسوولیت کشف کالای قاچاق و مخدر در محموله در صورت اثبات بیگناهی راننده و هر نوع فساد از این دست , در قامت یک رقیب جدی در برابر روشهای سنتی فعلی ظاهر شوند .

    چنین رویه ایی تا به حال در هیچ یک از بازارگاه ها نمود پیدا نکرده , بلکه بر عکس تمامی روشها یا اغلب شون , بر مبنای کاهش کرایه و بهره بردن از جیب راننده ابداع و استوار شده اند ,, حتی در مواقعی , این بازارگاهها , پنل اعلان بار رو در اختیار همین باربری های سنتی قرار میدهند تا بارهای رسوبی با کرایه نازل پایانه ها رو از همین طریق عرضه کنند . یا صاحبان بار که کرایه های پیشنهادی شون حتی کمتر از خود پایانه هست . از این جهت ظهور و گسترش استارت آپ های این چنینی موجب افزایش کرایه رانندگان به اون شکل بهینه و مورد انتظار , نخواهد شد .
    یعنی تهدید حیات شغلی باربری های سنتی با روش های نوین اعلام بار اینترنتی و اعتراض و مناقشه ایجاد شده , بین این دو رقیب در عرصه حمل و نقل جاده ایی کالا , در عمل فرصت خوشحال کننده ایی برای رانندگان ایجاد نخواهد کرد ,,,, چون هر دو روش سنتی و اینترنتی , از کاهش کرایه به زیان راننده بهره خواهند برد .
    مگر فرض خوشحالی از باب این باشه که بجای پیمایش در دالان های شلوغ و پر از سر و صدای کر کننده پایانه , با اون همه سرگردانی و دردسر جهت پیدا کردن بار مناسب , اینبار در منزل نشسته و نسخه بهبود یافته اینترنتی , مشابه همون وضعیت رو دنبال کنیم .
    بهرحال آینده از آن تکنولوژی هست .