شاهکاری به نام حوادث ریلی در راه آهن
در یک حادثه ریلی دوبله دیزل فراری دو بلاک را حدود ۱۵ دقیقه طی کرده است.
یکی از شبکه های اجتماعی از وقوع حادثه ای در شبکه راه آهن کشور خبر داده و نوشته است: فاجعه فرار دوبله دیزل در ناحیه زاگرس به حدی بالا بوده که تنها با لطف خدا قطار مسافری ۱۱۹ اهواز تهران با ۴۰۰ مسافر وارد بلاک اعزام نشده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از کانال خانواده راه آهن ایران، در این حادثه دوبله دیزل فراری دو بلاک را حدود ۱۵ دقیقه طی کرده و با تلاش رئیس قطار و لوکوموتیوران و بستن ترمزهای دستی در فرازی کوتاه متوقف شده است.
این کانال تاکید کرده است : مدیریت ناحیه زاگرس حتی در خبر کردن آمبولانس، آتش نشانی و مراکز امداد رسانی و اطلاع به استانداری و تشکیل کمیته ویژه و کمیسیون، بسیار افتضاح عمل کرده است.
در ادامه این خبر آمده است: تمامی انتصابات ناحیه زاگرس با اعتراضات گسترده مواجه است.
به نوشته این کانال زاگرس حیات خلوت مدیران شده است و پرسنل روحیه کاری ندارند.
گوگوجانی رییس فعلی اداره کل سوانح راه آهن در ناحیه هرمزگان سانحه داد بلافاصله از مدیریت ناحیه هرمزگان به ستاد منتقل شد و سمت مدیر کلی سوانح راه آهن را گرفت !
و این قصه در راه آهن و مدیریت پر ادعای مغرورانه کماکان ادامه دارد
چاره کار ریشهیابی فرار قطار است
استاندارد آزمایش ترمز UIC 453 برای کاهش احتمال فرار قطار
https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-267473
سلام
جناب قربانعلی بیک عزیز
آزمایش ترمز مد نظر حضرتعالی معطوف به قطار و واگن است اینجا یک دوبله لکوموتیو سبک و سنگین بوده و بحث معمول این روزها ، یعنی خرابی لکوموتیو سنگین
تا عدالت در رسیدگی به سوانح نباشد
تکرار حوادث حتی شدید تر اجتناب ناپذیر خواهد بود
پس عدالت نیست
تجربه نگاری و رسیدگی بدون غرض و مرض هم نیست
نظارت درستی هم نیست
فقط جو سازی دریغ از یک پیشنهاد سازنده این نشون میده غرض دارید
رسیدگی به سوانح و اطلاع رسانی آن را در بستری کاملا شفاف مدیران ارشد راه آهن انجام دهند
خودبخود پنجاه درصد از عدالت رعایت خواهد شد
و حوادث کاهش خواهد یافت
این هم پیشنهاد ، البته اگر دنبال بهانه ، برای از زیر کار در رفتن نیستید