بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

◄ فهرست مهمترین اتفاقات منفی در وزارت راه و شهرسازی طی 20 سال گذشته

مهمترین اتفاقات منفی که در وزارت راه و شهرسازی و واحدهای تابعه طی ۲۰ سال گذشته اتفاق افتاده چیست؟

فهرست مهمترین اتفاقات منفی در وزارت راه و شهرسازی طی 20 سال گذشته
تین نیوز

مهمترین اتفاقات منفی که در وزارت راه و شهرسازی و واحدهای تابعه طی ۲۰ سال گذشته اتفاق افتاده چیست؟

به گزارش تین نیوز، این پرسش در آستانه تشکیل دولت چهاردهم و تعیین وزیر جدید راه و شهرسازی، در جمع متخصصان حمل و نقل مطرح شد و کارشناساندر پاسخ به آن، فهرست این اتفاقات منفی را به شرح زیر برشمردند: 

1. عدم توجه کافی به پتانسیل های ترانزیتی کشور

2. افزایش تعداد کشته های معابر از ۱۵۹۰۰ نفر در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۲۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ در حالیکه این تعداد از ۲۷ هزار نفر در سال ۱۳۸۵ هر سال کاهش پیدا کرده و به ۱۵۹۰۰ نفر در سال ۱۳۹۵ رسیده بود.

3. عدم اثربخشی کافی آموزش های حرفه ای کارکنان در سطوح مختلف (علیرغم هزینه کرد زیاد در این حوزه که بیشتر به شکل مدرک گرایی برای داشتن در پرونده برای ارتقای شغلی بوده نه ایمنی!)

4. ناتمام گذاشتن پروژه ایمنی بانک جهانی

5. عدم حمایت لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تامین ناوگان حمل و نقل جاده ای 

6. عدم تامین رفاه مورد انتظار شاغلان بخش حمل و نقل به ویژه رانندگان ناوگان حرفه ای

7. طرح جامع حمل و نقل کشور ابلاغ نشده و در نتیجه پروژه های غیر موجه بسیاری در بخش های جاده ای و .... انجام شده و در دست انجام است.

 

8. حدود ۷۷ مشکل در بخش ترانزیت کشور وجود دارد که هیچ برنامه ای برای رفع آن پیش بینی نشده است.

9.  آلودگی شورای عالی شهرسازی به مراجعات مستقیم برج سازان و تعطیلی حضور دولت در کمیسیون ماده ۵ تهران

10. افزایش محدوده شهرها بدون مطالعه

11. عدم بهره مندی مسکن ملی توسط سه تا پنج دهک پائین

12.  عدم حمایت از دبیر شورای عالی شهرسازی به عنوان نماینده دولت در موضوع اقدامات خارج از برنامه و قانون شهردار تهران

13. به کار گیری نیروهای غیر مربوط و کارآموز در حوزه های تخصصی

14. عدم توزیع مناسب بودجه وزارت راه و شهرسازی به نحوی که از طریق اختصاص بودجه دولتی بیشتر و جذب سرمایه بیشتر برای جاده سازی به نحو گسترده اقدام شده و از راه آهن سازی عقب مانده ایم. نتیجه آنکه در حمل بار و مسافر خودرو محورتر شده ایم که آمارهای مربوطه موجود است.

15.خرابی گسترده آسفالت جاده ها شگفت آور است و هرگز سابقه نداشته. در حالی که با روش PBC با همین تکنولوژی که در کشور داریم و همین مقدار بودجه می توانیم آسفالت بهتری با طول عمر بسیار بالاتر داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.