◄ اختصاص وام برای تعمیر و بهسازی تاکسی های دارای نقص فنی
کاهش نرخ کرایه تاکسی های برقی پایتخت/ رونمایی از پلتفرم تاکسیرانی تا مهر ماه
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از اختصاص وام و تسهیلات به تاکسیرانان برای تعمیرات و بهسازی و رفع مشکلات تاکسی های دارای نقص فنی خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، شادی مالکی در نشست صمیمی با نمایندگان تاکسیرانان در کارگروه مشورتی هیأت های انضباطی شرکت های خصوصی تاکسیرانی ضمن قدردانی از تلاش های این نمایندگان اظهار داشت: فعالیت شما در کارگروه مشورتی هیئت های انضباطی باعث شده مشکلات و موضوعات بهتر و سریع تر به سازمان تاکسیرانی منتقل شود. شما نمایندگان ۸۰ هزار تاکسیران هستید و وجود کارگروه های مشورتی به ما کمک می کند در هر زمینه موضوعات را توسط خود شما پیگیری کنیم.
مالکی افزود: دغدغه های اعضای کمیته های مشورتی، منجر به پیگیری های ویژه در بسیاری از حوزه ها می شود. بسیاری از موضوعات حقوقی مرتفع شده و در بسیاری از موضوعات، اتفاقات مثبتی رقم خورده است. همچنین به زودی انتخابات جدید نمایندگان تاکسیرانی برگزار می شود تا با تاکسیرانان با دادن رأی، نمایندگان مورد نظر خود را برای دو سال آینده انتخاب کنند.
وی نقش تاکسیرانان در حمل و نقل عمومی را همانند سهم اتوبوس و مترو در جابجایی مسافران دانست و افزود: چنین مسأله ای در دنیا همتا ندارد. حتی به دلیل وجود تقاضای مردمی، مازاد تاکسی های شهری، شرکت های خصوصی و برخط نیز مشغول به فعالیت هستند. تفاوت تاکسی شهری با سایر خودروهای حمل و نقل مسافر، اعتمادی است که مردم به برند تاکسی دارند و این در نتیجه رفتارهای صحیح با مردم و عملکرد مثبت تاکسیرانان شریف بوده است که در جهت جلب رضایت مردم گام برداشته اند.
وی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط تاکسیرانان در دو بخش اهمیت دارد؛ خاطرنشان کرد: یکی مسائل ایستگاه ها، خطوط و نرخ قیمت گذاری است. تعامل سازمان با مناطق بالاست و تاکنون بازدیدها در مناطق ثمرات و تصمیم های مهمی داشته است. مکاتباتی با شهرداران مناطق انجام شده تا موضوعات بررسی و صورتجلسه تنظیم شود. مصوبات باید با پیگیری ویژه و جدی تر دنبال شود و همه مدیران و کارشناسان مرتبط در مناطق و ستاد باید برای دستیابی به نتایج مدنظر و رفع موانع خدمتی تاکسیرانان پیگیری و تلاش کنند.
مالکی یادآور شد: بخش دیگر فعالیت ها به مسائل اداری، رفاهی، بیمه و مسکن بازمی گردد که تلاش داریم شرایط را به بهترین شکل برای تاکسیرانان فراهم کنیم که به طور مرتب از مراجع در حال پیگیری هستیم.
وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تسهیلات نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ گفت: بر این اساس برای جایگزینی تاکسی های فرسوده با تاکسی های دوگانه سوز سواری داخلی، سواری های برقی، تاکسی های ون تسهیلاتی برای تاکسیرانان در نظر گرفته ایم. همچنین برای تاکسی های دارای نقص فنی نیز تسهیلات اختصاص یافته تا بتوانند برای تعمیرات و بهسازی اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امسال طرح نوسازی با سه خودرو پیشنهادی عنوان می شود افزود: امروز در نوسازی خودروها برای تاکسیرانان حق انتخاب سه خودرو شامل خودروهای دوگانه سوز و بنزینی وجود دارد و خودروهای برقی هم به ناوگان اضافه شده است. تعمیر تاکسی ها نیز از ضرورت هایی بود که توسط نمایندگان تاکسیرانان مطرح شد که در حال انجام است. وام های بلاعوض و پرداخت کمک هزینه به بیماری های صعب العلاج و خاص از دیگر مواردی است که درحوزه رسیدگی به تاکسیرانان صورت می گیرد. هوشمندسازی برای پرداخت هم از دیگر اقداماتی است که بزودی به سرانجام خواهد رسید.
در ادامه این نشست، علیرضا رسولیان نماینده تاکسیرانان در هیأت های انضباطی مرکز گزارشی از عملکرد کارگروه های مشورتی هیأت های انضباطی شرکت های خصوصی تاکسیرانی ارائه داد. همچنین نمایندگان کارگروه های حاضر نیز به بیان آخرین مسائل و چالش های حوزه تاکسیرانی پرداختند و ضمن طرح موضوعات مرتبط، رفع موانع خدمتی تاکسیرانان شهر تهران را از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خواستار شدند.
وی در مورد نرخ کرایه تاکسی های برقی با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تهران امکان افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه به شهرداری تهران داده می شود، گفت: این نرخ مسبوق به سابقه است و در گذشته هم در مورد تاکسی های هیبردی این نرخ وجود داشت؛ اما ما برای رفاه حال شهروندان این نرخ را به ۵۰ درصد رساندیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد پلتفرمی برای تاکسیرانان جهت پایش فعایت رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: تا مهر ماه این پلتفرم تاکسیرانی با جزئیات رونمایی می شود.
متاسفانه تاکسیرانی تهران شده مسئول تصمیم گیری برای کل تاکسیهای کشور آقای عزیز اولا در شهرهای زیر یک میلیون نفر کل حمل و نقل درون شهری بر عهده تاکسی است.اما متاسفانه هیچ تعریف درستی از نوع خدمات ارائه شده توسط تاکسی انجام نشده یعنی مشخص نیست خدمات ما دولتی است یا خصوصی ؟. راننده کلیه لوازم یدکی و لاستیک را با ارز آزاد تهیه اما کرایه را دولتی دریافت می کند تازه هر پانزده سال باید تاکسی فرسوده را تعویض اما قیمت خودرو را باید همچون سایر مردم بصورت آزاد پرداخت کند و مشخص نیست هزینه آنرا از کجا باید تهیه کند.در واقع دولت از جیب راننده تاکسی به مردم سوبسید می پردازد.