قطار پرسرعت تهران-مشهد تا یک هفته آینده راه اندازی می شود
معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن کشور، از راه اندازی قطار پرسرعت تهران-مشهد در مدت یک هفته آینده خبر داد و گفت: این قطار تندرو با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، مسیر تهران-مشهد را در مدت هشت ساعت و ۲۰ دقیقه طی خواهد کرد.
معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن کشور، از راه اندازی قطار پرسرعت تهران-مشهد در مدت یک هفته آینده خبر داد و گفت: این قطار تندرو با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، مسیر تهران-مشهد را در مدت هشت ساعت و ۲۰ دقیقه طی خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی کاظمی منش در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن قم در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه حمل ونقل ریلی در دستیابی به توسعه پایدار، اظهار کرد: ارتقای حمل ونقل ریلی کلید اصلی توسعه است و بدون توجه به این حوزه، شاهد پیشرفت پایدار نخواهیم بود.
وی افزود که اتصال شبکه ریلی به مراکز بزرگ صنعتی و تولیدی از سیاست های کلان کشور است، اما تاکنون عملکرد مطلوبی در این زمینه نداشته ایم.
معاون توسعه منابع و مدیریت راه آهن کشور همچنین به اولویت داده شدن توسعه حمل ونقل ریلی در دولت وفاق ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش سالانه آلودگی هوا، اگر شبکه ریلی بین استانی و درون شهری به موقع توسعه می یافت، امروز شاهد چنین حجمی از آلودگی نبودیم.
وی کاهش مصرف سوخت، ایمنی بالا و کاهش آلودگی را از مزایای اصلی توسعه حمل ونقل ریلی برشمرد.
کاظمی منش با اشاره به پیشرفت های اخیر در حوزه ریلی، گفت: طی چهار سال گذشته، افزایش نرخ بار، رشد تعداد مسافران و ارتقای فنی مسیرهای ریلی در راه آهن قم به وضوح قابل مشاهده بوده است.
وی همچنین به ظرفیت بالای استان قم در توسعه حمل ونقل ریلی اشاره کرد و افزود که قم به دلیل قرارگیری در محور مواصلاتی ۱۷ استان و وجود باراندازهای صنعتی، پتانسیل بالایی برای توسعه این بخش دارد.
معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن کشور با بیان اینکه نگاه مثبتی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این روند نویدبخش ارتقای کیفیت خدمات رسانی در آینده باشد.
مجید ارجونی به عنوان مدیرکل راه آهن قم منصوب شد
مدیرکل جدید راه آهن قم نیز با بیان اینکه هدف اصلی راه آهن در این استان ارائه خدماتی شایسته به زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: این مهم تنها با همکاری و همراهی تمامی عوامل و کارکنان راه آهن قم محقق خواهد شد.
مجید ارجونی با تأکید بر اهمیت توجه به حوزه کارگری، افزود: مطالبات کارگران و پرسنل راه آهن خط قرمز این مجموعه است و باید به طور کامل به آن ها رسیدگی شود.
ارجونی همچنین بر لزوم ارتقای حوزه های فنی راه آهن تأکید کرد و گفت: بهبود و توسعه بخش های فنی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
اتصال سیلوی قم به راه آهن تا ۲ ماه آینده
مدیرکل سابق راه آهن قم نیز در ادامه، از پیشرفت های اخیر در پروژه های عمرانی این استان خبر داد و گفت: پروژه سیلوی شهید نخعی در مراحل پایانی عملیات عمرانی قرار دارد و تا ۲ ماه آینده به شبکه راه آهن قم متصل خواهد شد.
غلام حسین دباغ از اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در نیمه نخست سال آینده خبر داد و افزود: این پروژه گام مهمی در توسعه زیرساخت های حمل ونقل ریلی و اقتصادی استان قم محسوب می شود.
وی به اقدامات اولیه برای اتصال ۹ کیلومتر از شهرک صنعتی شکوهیه به خط ریلی اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نهایی شده و به زودی اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه به یکی از چالش های مهم این مجموعه اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات فعلی راه آهن قم است که نیازمند توجه و برنامه ریزی جدی برای رفع آن هستیم.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات غلام حسین دباغ، مجید ارجونی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل راه آهن قم منصوب شد.
دباغ از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون مسئولیت راه آهن قم را بر عهده داشت. ارجونی نیز سابقه مدیریت در راه آهن زاهدان و استان کرمان را در کارنامه خود دارد.
اینکه قطار پر سرعت نیست، قطار سریعالسیر به قطار با سرعت بالای ۳۲۰ گفته میشود نه سرعت ۱۶۰
واقعا انتظار شما از معاون توسعه منابع راه آهن با تخصص حراست چیه؟ شما انتظار دارید ایشون تقاوت قطار پرسرعت و کاهش زمان سفر را متوجه بشوند؟؟؟؟