بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از وضعیت جاده‌ها انتقاد کرد

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از وضعیت جاده‌ها انتقاد کرد

تین نیوز | فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از وضعیت جاده‌های استان انتقاد کرد و گفت: بیش از 100 نقطه پرحادثه در محورهای این استان شناسایی شده اما تاکنون اعتباری برای رفع آن‌ها تخصیص داده نشده است.
 
سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سیستان و بلوچستان با بیان این‌که از خردادماه امسال تاکنون سه تن موادمخدر در عملیات‌های مختلف توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است، گفت: در شهرستان مهرستان نیز سه گروگانگیر دستگیر شدند و حین عملیات یک نفر از گروگان‌ها آزاد شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل پایانه‌های سیستان و بلوچستان، دوربین‎های کنترل سرعت در محورهای شمال استان نصب شده و خودروهایی که سرعت غیرمجاز داشته باشند اعمال قانون خواهند شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از 15 روز گذشته این فعالیت‌ها آغاز شده و تاکنون حدود 10 هزار خودرویی که از محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان عبور می‌کردند و تخلف داشتند توسط دوربین‌های نامحسوس کنترل و جریمه شدند.
 
رحیمی گفت: در آینده‌ای نزدیک دوربین‌های نامحسوس در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان نیز نصب خواهد شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی از وضعیت محورهای سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و گفت: بیش از 100 نقطه پرحادثه در محورهای این استان شناسایی شده اما تاکنون اعتباری برای رفع آن‌ها تخصیص داده نشده است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: به شدت از وضعیت محورهای مواصلاتی در سیستان و بلوچستان گلایه داریم، سالیانه هزار نفر در این محورها کشته می‌شوند که توجه بیشتر مسئولان مربوطه را می‌طلبد تا اعتبار لازم را برای برطرف کردن نقاط پرحادثه تخصیص دهند.
 
وی گفت: بیش از 35 درصد از کشته‌ها در پی تبعات قاچاق سوخت در محورهای سیستان و بلوچستان کشته می‌شوند.
 
رحیمی بیان کرد: محورهای مواصلاتی نیز جزو زیرساخت‌های استان هستند که باید توجه به آنها در اولویت کار مسئولان عمرانی استان قرار گیرد.
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در حالی که نقاط پرحادثه شناسایی و پیشنهادات کارشناسی به مسئولان امر ارائه شده اما تاکنون شاهد اقدام عاجلی نبوده‌ایم.
 
این مسئول ادامه داد: رانندگانی که بی‌پروا و بدون رعایت قوانین در محورها تردد می‌کنند بدانند که دوربین‌های نامحسوس عملکرد آنها را کنترل، ثبت و نظارت می‌کنند و قبوض جریمه نیز درب منزل آنها پست خواهد شد.
 
وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان متخلف، فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی در حوزه پلیس راهور برنامه‌ریزی شده و به زودی اجرا خواهد شد.
 
خبرنگاران متولی احساس امنیت در جامعه
رحیمی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار نیز عنوان کرد: خبرنگاران مسئولیت بسیار خطیری در برقراری نظم و امنیت و انضباط اجتماعی را بر عهده دارند.
 
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: هدایت جوامع به سمت و سوی درست و رشد و تعالی و به نوعی ایجاد احساس امنیت در جامعه، حرفه خبرنگاران است.
 
این مسئول تصریح کرد: اگر امروز فضای رو به رشد و تعالی را در جامعه شاهد هستیم به دلیل تلاش رسانه‌هاست که بدون غرض‌ورزی و بزرگ‌نمایی هدایت افکار به سمت و سوی درست را بر عهده دارند.
 
وی امنیت پایدار را مرهون تلاش خبرنگاران عنوان کرد و گفت: بخش عظیمی از احساس امنیت حاکم در اجتماع نتیجه تلاش خبرنگاران و رسانه‌های مختلف است که در مقابل جنگ نرم و رسانه‌ای استکبار ایستاده‌اند.
 
رحیمی ادامه داد: امیدواریم تمامی مسئولان فرارسیدن سالروز خبرنگار را فرصتی برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش و بی‌ادعای جامعه بدانند.
 
وی گفت: نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کند امنیت را برای تمام آحاد جامعه بدون نگاه به قومیت و مذهب برقرار کند.
 
خط و نشان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان برای مخلان امنیت
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای نیروی انتظامی بین مردم و اشرار و قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت فرق است و با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌‌شود.
 
وی ادامه داد: با گروه‌هایی که بخواهند از حریم قانون تخطی کنند، امنیت مردم را برهم بزنند و چهره استان را ناامن جلوه دهند به شدت برخورد خواهد شد چراکه آن‌ها به حقوق مردم منطقه خیانت و جفا می‌کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تشریح عملکرد نیروی انتظامی طی 2 ماه اخیر افزود: دستگیری باند سارقان مسلح در جنوب سیستان و بلوچستان و سارقان موسسه مالی و اعتباری فرشتگان زاهدان از مهم‌ترین اقدامات اخیر بوده است.
 
این مسئول از انهدام باند سارقان منزل در خاش خبر داد و گفت: سارقان تا این لحظه به 15 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
 
وی از برگزاری نخستین جشنواره استانی رسانه، نظم و امنیت عمومی در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره به زودی اعلام خواهد شد و از رسانه‌های برتر و فعالی که در راستای ایجاد و ارتقای نظم و امنیت منطقه تلاش کرده‌اند قدردانی می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.