بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

◄ پایانه‌های مرزی، دروازه‌های تعالی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور محسوب می شوند

◄ پایانه‌های مرزی، دروازه‌های تعالی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور محسوب می شوند

تین نیوز | ​همایش سراسری مدیران ادارات‌كل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌های دارای پایانه مرزی جاده‌ای با هدف بررسی مسایل مرتبط با تاسیسات و تجهیزات پایانه‌ها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این نشست، با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی در پایانه‌های مرزی حضور دارند، گفت: از آنجا که هر یک از این دستگاه‌ها استقلال خود را دارند، مدیریت چنین مجموعه‌هایی به توان مدیریتی افراد بازمی‌گردد تا ضمن تعامل با دیگران بتوانند مدیریت پایانه‌های مرزی را انجام دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه رویکرد سازمان در پایانه‌های مرزی ارائه خدمات لازم و تسهیل در عبور و مرور، در ازای آن درآمد اظهار داشت: اکنون که مدیریت پایانه‌های مرزی طبق قانون به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سپرده شده است، باید بتوان با بکارگیری نیروهای متخصص موجود در ادارات‌ کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها به لحاظ کمی و کیفی، مدیریت پایانه‌های مرزی را به نحو مطلوب انجام داد؛ چرا كه این مبادی ورودی و خروجی به عنوان دروازه‌ی تعالی حمل‌ونقل جاده‌ای محسوب می‌گردند.

وی افزود: بر این اساس باید تا پایان شهریور ماه سال جاری نیز تکلیف نیروهای انسانی و چارت سازمانی پایانه‌های مرزی مشخص شود.

کشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و نگهداری تأسیسات موجود در پایانه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: پایانه‌های مرزی از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .... برای کشور محسوب می‌شوند و باید از این منظر، شرایط مطلوبی داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به اینکه تعبیه آشیانه آتش‌نشانی در پایانه‌های مرزی طبق قانون بر عهده سازمان است، تصریح کرد: برای این منظور باید خودروی آتش‌نشانی خریداری شود تا در صورت وقوع حادثه، اقدامات لازم به سرعت انجام گیرد.

وی در خاتمه با تاكید به مدیران استانی در جهت انجام هرچه  بتوان وظایف قانونی پیش‌بینی شده در پایانه‌های مرزی و بهره‌مندی از امكانات و ظرفیت‌های موجود در جهت رفاه و آسایش كسانی كه از این پایانه‌ها عبور می‌كنند درخواست كرد بیش از پیش تلاش نمایند.

براساس این گزارش، تعدادی از مدیران ادارات‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها در این نشست در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به ساخت پایانه‌های مرزی، درآمد پایانه‌های مرزی ، نیروی انسانی، بررسی اخذ عوارض متقابل، عملیات عمرانی در مرزهای جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی مواردی را مطرح کردند و خواستار اعمال مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی، زیباسازی فضاهای موجود در داخل سالن‌های تجاری، اجرای آرم‌ سازمان بر روی دیوارهای محوطه، نصب تابلوهای چندزبانه، احداث تیرپارک در جنب پایانه‌های مرزی و سیاست‌گذاری مناسب درجهت جذب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شدند.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست، جمیلی معاون دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان نیز گزارشی از سامانه جدید مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی، قابلیت‌های کلی و نرم‌افزاری این سامانه و آیتم‌های قابلیت گزارش‌گیری از سامانه مدیریت پایانه‌های مرزی بیان کرد.

اضافه می‌نماید این نشست با حضور معاون حمل‌ونقل سازمان و مدیران كل حمل ونقل و پایانه‌های استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، گلستان، اردبیل، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و گیلان برگزار شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال حمل ونقل

    به این میگن حرف منطق: دروازه هاى تعالى حمل و نقل جاده اى میتوانند بشوند ولى نمیتوانند باعثپیشرفت ترانزیت بشوند.. چون ترانزیت مختص جاده نیست… باید که ترانزیت در این کشور به عنوان سازمان جدید(ترانزیت کشور) متولد یابد تا زمینه رشد ترانزیت هوایی و ریلى و ترکیبى حتی ترانزیت لوله توسعه یابد… در ضمن چرا در این جلسه به این مهمى مدیر کل دفتر پایانه هاى مرزی غایب مهم جلسه بودند؟؟!!

  • کمالی

    نه تنها مدیر کل ترانزیت کشور فیزیکی غایب بود بلکه اگر در جلسه بود هم چنان موثر نبود. در ضمن خود رئیس سازمان و مدیران کل استانها نیز در حوزه ترانزیت بیگانه هستند. ترانزیت قربانی بی اطلاعی مدیران مربوطه در کشور شده است. خدا رحمت کند.