بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

برای توسعه‌ی اقتصادی نیازمند توسعه‌ی شبکه‌ی حمل و نقل هستیم

برای توسعه‌ی اقتصادی نیازمند توسعه‌ی شبکه‌ی حمل و نقل هستیم

تین نیوز |   مدیر كل راه و شهرسازی استان كرمان، گفت: عرصه‌ی حمل و نقل زیربنای توسعه‌ی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی كشور است و برای توسعه‌ی اقتصادی نیازمند توسعه‌ی شبكه‌ی حمل و نقل هستیم.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، خداداد مقبلی در نشست شورای حمل و نقل در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت رحلت پیامبر اكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) و همچنین گرامی داشت روز راهدار، اظهار داشت: صنعت حمل و نقل به عنوان زیربنای توسعه‌ی كشو،ر یكی از صنعت‌هایی است كه توانسته نقش بسیار موثری در توسعه‌ی اجتماعی ، اقتصادی جامعه داشته باشد و به توسعه‌ی اقتصادی كشور شتاب دهد.

وی ادامه داد: امروز به عنوان آخرین روز هفته‌ی حمل و نقل است كه به عنوان روز راهدار نام‌گذاری شده است و این روز را گرامی می‌داریم.
مقبلی با اشاره به افزایش 105 درصدی اعتبارات راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، گفت:‌ سال گذشته اعتبارات راهداری از منابع ملی 33 میلیارد تومان بود كه در سال جاری این رقم به 70 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به فعال شدن گشت‌های راهداری از 19 آذرماه سال جاری در راهها و گردنه‌های استان گفت: راهدارن با 420 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.
وی اظهار داشت: 460 نقطه‌ی حادثه خیز در سال 87 در محورهای استان شناسایی شد كه از این تعداد 163 نقطه باقی مانده است و مابقی رفع شده‌اند.

مدیر كل راه و شهرسازی استان كرمان، با تاكید بر این كه اصلاح نقاط حادثه خیز نقش بسیار موثری در كاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دارد، گفت: رفع نقاط حادثه خیز همچنان در دستور كار قرار دارد.

وی تصریح كرد:اگر تلاش رانندگان، خلبانان، لوكوموتیورانان و ملوانان در صنعت و حمل و نقل نباشد، بخشی از تجارت و اقتصاد كشور دچار مشكل می‌شود كه امروز همه آسایش و رفاهی كه در بخش بازار وجود دارد را مدیون تلاش همه كسانی هستیم كه در عرصه حمل ونقل تلاش می‌كنند.

مقبلی به افزایش ماشین‌آلات راهداری زمستانی در سال جاری اشاره كرد و گفت: امسال ماشین‌آلات و امكانات در بخش راهداری نسبت به سال گذشته افزایش یافته و هشت دستگاه نمك پاش، هشت دستگاه تیغه‌ی برف روب، دو دستگاه جرثقیل 16 تن و 25 میلیون تن به ناوگان خدمات زمستانی استان اضافه شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.