بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

تکرار حقوق های نجومی

۱۲ دستگاه اجرایی کشور بند ج تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴٠۲ کل کشور، مبنی بر ممنوعیت دریافتی حقوق و مزایای بیش از ۵۵ میلیون در ماه در خصوص ۱٠۱۷۴ نفر را رعایت نکرده اند.

 تکرار حقوق های نجومی
تین نیوز

در خبرها آمده بود، ۱۲ دستگاه اجرایی کشور بند ج تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴٠۲ کل کشور، مبنی بر ممنوعیت دریافتی حقوق و مزایای بیش از ۵۵ میلیون در ماه در خصوص ۱٠۱۷۴ نفر  را رعایت نکرده اند. 

۱. چهار ماه از پایان قانون بودجه ۱۴٠۲ می گذرد، آیا شایسته نیست اطلاع رسانی شفاف و دقیقی از این انحراف صورت گرفته در افکار عمومی صورت بگیرد؟
به نظر می رسد باید در خصوص دستگاه های اجرایی و مبلغ این انحراف از قانون و حتی در صورت لزوم اعلام اسامی این نفرات و وابستگی آنها به دستگاه اجرایی به صورت شفاف اطلاع رسانی دقیق و عمومی انجام شود، تا مردم بدانند مبلغ این انحراف از بودجه چه میزان است، سهم هر دستگاه چقدر است؟ 

این شفاف سازی دقیق، بیشترین کمک را به اجرای قانون و نیز همکاران شما در سازمان دیوان محاسبات خواهد نمود با توجه به معجزه بودن شفافیت، انتشار عمومی میزان دریافتی دقیق بیش از سقف این ۱٠۱۷۴ نفر به پیشگیری و تکرار این موضوع در قانون بودجه ۱۴٠۳ کمک خواهد نمود. باید دقیقا مشخص شود در هر ماه و به چه میزان در کدام دستگاه های این انحراف از بودجه صورت گرفته است. 

۲.کارشناسان محترم سازمان دیوان محاسبات، در چه زمانی متوجه این انحراف از قانون بودجه گردیدند؟ اگر در حین اجرای قانون بودجه، متوجه این تخلف شدند، چرا در همان زمان نسبت به این تخلف حساس نشدند و جلوی این انحراف گرفته نشد؟ 
۳.حال که این تخلف صورت گرفته است، آیا برای برگشت این حقوق و دستمزد غیرقانونی به خزانه بیت المال، اقدامی انجام خواهد شد؟ 

در پایان ضمن تشکر از همه پرسنل محترم سازمان دیوان محاسبات، باید متذکر شد، ضروری است با مسئولانی که سبب این انحراف شده اند و با عدم رعایت اجرای قانون، سبب کاهش سرمایه اجتماعی شده اند، برخورد قاطعی صورت گیرد.

* عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه لرستان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت الف
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.