◄ توسعه ناوگان هوایی کشور با هواپیماهای بازنشسته!
تیننیوز| در حالی ناوگان هوایی کشور به سن بازنشستگی رسیده است که یک شرکت هواپیمایی برای توسعه ناوگان خود اقدام به خرید هواپیمای با عمر بالای 19 سال کرده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، چند روز گذشته دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از ورود چند هواپیمای دست دوم توسط ایرلاینهای داخلی به تیننیوز خبر داد و گفت: این هواپیماها در حال سرویس نهایی هستند که در صورت تائید سازمان هواپیمایی کشوری وارد کشور خواهد شد.
مقصود اسعدی سامانی اعلام کرد؛ بر اساس مقررات سازمان هواپیمایی کشوری هواپیماهای با عمر ساخت 1998 به بالا میتواند وارد کشور شود در همین راستا شرکتهای هواپیمایی در حال مذاکره برای خرید هواپیمای مناسب و مورد تائید سازمان هواپیمایی کشور هستند؛ این در حالیست که مطابق با آئین نامههای اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، هواپیماهای با عمر بیشتر از ۱۵ سال نباید وارد ناوگان حملونقل هوایی شود.
در راستای سخنان دبیر شرکتهای هواپیمایی امروز خبر از ورود یک هواپیمای بالای عمر 19 سال توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور منتشر شد.
ظاهرا این هواپیمای سومين هواپيماي ٧٣٧-٣ هواپيماي ايران ايرتور به رجیستر YR-SUA است.
به گزارش تیننیوز، در حالی شرکتهای هواپیمایی برای توسعه ناوگان هوایی خود به دنبال خرید هواپیماهای با عمر 20 سال میروند که طبق استانداردهای بینالمللی باید هواپیماهای با عمر 23 سال به بالا باز نشسته شوند.
در حال حاضر میانگین عمر ناوگان هوایی کشور 22 سال است که ورود هواپیما با عمر بالا وضعیت نابسامان ناوگان هوایی کشور را بحرانیتر خواهد کرد.
روحانی مچکریم! البته هواپیما تا ۵۰ سال هم میتونه بپره!
چطور مدیران بازنشسته وجودشون در صنعت لازمه هواپیمای بازنشسته نیست به قول یکی از دوستان{…}