◄ سقف قیمت 40 مسیر بالای 1 میلیون تومان
نرخ سقف بلیت پروازهای داخلی با جلسه نهایی شورای عالی هواپیمایی مشخص شد.
نرخ سقف بلیت پروازهای داخلی در نهایت با جلسه نهایی شورای عالی هواپیمایی مشخص شد.
به گزارش تین نیوز، بررسی خبرنگار ما نشان می دهد در نرخ نامه جدید که توسط انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام شده است قیمت سقف بلیت هواپیما، در 40 مسیر پروازی بیش از 1 میلیون تومان است.
بیشتر بدانید:
گران ترین قیمت بلیت پرواز متعلق به مسیر پروازی کیش-تبریز با یک میلیون 400 هزار تومان و تبریز-بندرعباس با یک میلیون 500 هزار تومان است.
جالب است که بدانید در نرخ نامه جدید سقف قیمت بلیت هواپیما در هیچ مسیر پروازی زیر 400 هزار تومان نیست و تنها 6 مسیر پروازی با قیمت زیر 500 هزار تومان عرضه شده است.
مسیر پرترددی نظیر تهران-مشهد 771 هزار تومان و تهران-کیش 996 هزار تومان تعیین شده است.
در نرخنامه جدید که میتوانید در اینجا ببنید؛ قیمت کف بلیت پروازها حذف شده است.
با این قیمت عملا شهروند عادی از سفر هوائی محروم شده و مدیریت خطوط هواپیمائی به آرزوی خود یعنی ادامه سوء مدیریت رسیدند تا پنهانکاری مستمر بوده و تورم جان تازه ای بگیرد.بهتر است هوانوردی برای خواص تخصیص داده شود و فرودگاهها هم بمرور تعطیل شوند،چون بافت مسافران تغییر خواهد نمود و حمل و نقل هوائی ،خدمتی لوکس خواهد شد.واقعا خسته نباشند وزارتی ها و سازمانی ها و انجمنی ها و شرکتها با این خدمت به مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این نرخها قیمت هر ساعت پرواز بازاء هر مسافر معادل 13142400ریال است ،در امریکا این رقم معادل 6574750ریال است ،یعنی نصف قیمت ایران!!!!!!!در آمد متوسط یک امریکایی در ماه 3000 دلار است و درآمدمتوسط یک ایرانی 192 دلار!!!!!
حال با این نرخهای سر بفلک کشیده ایرانی آیا خطوط هواپیمائی ایرانی درست مدیریت می شوند؟؟!!
برای تمامی این ارقام مدارک مستند موجودند دوستان.
متاسفانه یکبار دیگر خطوط هواپیمائی تمامی هزینه های ثابت و متغییر خود را برای تعیین نرخ بلیط به دلار امریکا محاسبه کرده اند!!!!
این در حالیست که 70% هزینه هایشان به ریال و 30% به دلار برای پروازهای داخلی است،یعنی هر ساعت پرواز را کامل 55 دلار امریکا بازاء هر مسافر حساب کرده اند!!!!این رقم در خود امریکا 45 دلار است !!!! در ایران هر ساعت پرواز باید 15 دلار ارزی و 132300تومان ریالی محاسبه شود ، یعنی هر ساعت پرواز با احتساب دلار آزاد معادل 522300تومان می شود ، در حالیکه با نرخهای اعلام شده آنرا 1340000 تومان یعنی 2/56 برابر نرخ درست،محاسبه کرده اند!!!!!این یعنی سود 128%از عملیات!!!!!
همچنین 55% هزینه بابت پرسنل است که باید 25% باشد!!!!سوخت را هم که ارزان و سوبسیدی و ارزانتر از همه کشورهای خاورمیانه دریافت می کنند.
آیا این روش ایرلاین داری درست است؟؟!!
درآمد متوسط یک امریکایی در ماه 2500 دلار است ،درآمد متوسط یک ایرانی در حدود 400 دلار ، ولی ایرانی بلیط هواپیمایش با درآمد امریکایی محاسبه می شود!!!!!!
آیا اینجا ایران است یا امریکا؟؟!!
ساختار شکست هزینه یک خط هوائی باید بشرح ذیل باشد:
48% هزینه های مستقیم شامل سوخت +پرسنل+نگهداری ناوگان
39% هزینه های غیر مستقیم
13% هزینه های مرتبط با جابجائی و حمل پرسنل و تجهیزات
ولی خطوط هواپیمائی ایرانی بدلیل سوء مدیریت انباشته و استفاده از ناوگان نامناسب که سوخت مضائف مصرف می کنند دارای 76% هزینه مستقیم هستند یعنی 1.58 برابر استاندارد اقتصادی و عملا با اعمال نرخ بلیط دلاری مصرف کننده را قربانی سوء مدیریت و احتمالا روابط پنهان خود می نمایند و شعار خدمت هم سر می دهند!!!!!!!!!!!!!