بازدید سایت : ۶۲۹۳۸

بهشت سرمایه گذاری و گردشگری ایران کجاست؟

توسعه زیرساخت های هوایی، جاده ای و ریلی در چابهار برای ایفای نقش قطب ترانزیتی منطقه ضروری و این خواسته مهم ما از مسئولان ملی است.

بهشت سرمایه گذاری و گردشگری ایران کجاست؟
تین نیوز |

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، این منطقه را بهشت سرمایه گذاری و گردشگری توصیف کرد و گفت: توسعه زیرساخت های هوایی، جاده ای و ریلی در چابهار برای ایفای نقش قطب ترانزیتی منطقه ضروری و این خواسته مهم ما از مسئولان ملی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «حمیرا ریگی» با بیان اینکه برای توسعه هر بخشی لازم است ابتدا زیرساخت های آن فراهم شود، افزود: یکی از این زیرساخت های مهم برای منطقه آزاد چابهار، فرودگاه است و در کنار آن توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای اهمیت دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: اکنون به جز حوزه بندری، در حوزه های هوایی، ریلی و جاده ای زیرساخت ها کامل نیست.

ریگی گفت: راه آهن این منطقه هنوز به راه آهن سراسری وصل نشده، اما طرح آن چند سالی است که شروع شده و امید می رود این مهم در سال جاری محقق شود.

وی، منطقه آزاد چابهار را یک نقطه عطف ترانزیتی و لجستیکی برای ایران و سایر کشورهایی که می خواهند اقتصاد خود را از طریق این پل بین المللی تامین کنند، توصیف کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با وجود نبود این زیرساخت ها، چابهار مورد توجه جدی کشورهای خارجی هست و اگر بتوان این زیرساخت ها را فراهم کرد نقش تحولی در اقتصاد ملی و حتی جهانی ایفا خواهد کرد.

ریگی افزود: در تلاشیم فرودگاه چابهار که در حال حاضر از یک فرودگاه نظامی استفاده می شود و دو نقش را همزمان بازی می کند، توسعه داده شده و به فرودگاه مسافری تبدیل شد؛ به طور قطع اگر بتوانیم یک فرودگاه مستقل داشته باشیم که در کنار آن هم بتوانیم از ترانزیت هوایی در کنار مسافری استفاده کنیم، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حال مذاکره برای فراهم کردن زیرساخت فرودگاهی برای سرزمین اقتصادی چابهار هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.