بازدید سایت : ۴۷۹۰۱
گفت و گوی اختصاصی تین با عضو هیئت مدیره شرکت تراورس

◄ بهره‌مندی از فنون نوین جهانی در زمینه نگهداری از خطوط ریلی

◄ بهره‌مندی از فنون نوین جهانی در زمینه نگهداری از خطوط ریلی
| تین‌نیوز|

عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) معتقد است: اهم وظایف این شرکت اول نگهداری و بعد تعمیر است، به همین خاطر همایش بین‌المللی روش‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی برای آموزش فنون جدید و فنّاوری روز دنیا برای نگهداری از خطوط ریلی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ نخستین همایش بین‌المللی روش‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی با حضور کشورهای ایتالیا، چین، فنلاند و اتریش در حالی برگزار شد که بسیاری از متخصصان حوزه ریلی در این همایش از یک‌سو به معرفی آخرین دست‌آوردهای ایران در بخش نگهداری و تعمیر (نت) پرداخته و از دیگر سو با تکنولوژی‌های روز دنیا در این بخش آشنا شدند. در همین خصوص به سراغ منصور عرب یارمحمدی، عضو هیئت‌مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)، معاون سابق راه‌آهن جمهوری اسلامی، عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن و مدیرعامل سابق هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان رفتیم تا با او درباره این همایش به گفت‌وگو بپردازیم. در ادامه گفت‌وگوی تین با این کارشناس ریلی را می‌خوانید:

به نظر شما عملکرد تراورس در سال جاری در خصوص حوزه نگهداری و تعمیر خطوط ریلی چگونه بوده است؟
حدود 16 ماه است که من در شرکت تراورس به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره فعالیت می‌کنم. یکی از محورهای مهم فعالیت شرکت تراورس تعمیرونگهداری خطوط ریلی کشور است که تقریباً 75 تا 80 درصد خطوط در حال بهره‌برداری راه‌آهن توسط شرکت خط و ابنیه فنی یا تراورس نگهداری می‌شود که در این امر تجربه بسیار با ارزشی دارد و از نیروی‌های بسیار متخصص و مدیران متخصص که تقریباً در سطح کشور کمتر وجود دارد برخوردار است و خدا را شکر در سال‌های اخیر در بحث نگهداری و احداث و روسازی بسیار موفق عمل کرده است.

همایش بین‌المللی نگهداری از خطوط ریلیمی‌تواند  چه دست‌آوردهایی برای راه‌آهن کشور داشته باشد؟
واقعیت این است که امروز تعمیر و نگهداری (نت) به‌عنوان یک تخصص اصلی در بخش ریلی محسوب می‌شود. از این لحاظ که تجربیات خوبی در زمینه نگهداری و تعمیر خطوط ریلی در کشورهای اروپایی و چین وجود دارد به همین جهت از متخصصان این بخش دعوت کردیم تا در همایش حضور داشته باشند. این همایش همچنین به‌عنوان یک کارگاه آموزشی محسوب می‌شود که نیروی ما از فنّاوری روز و از فنون تعمیر و نگهداری به لحاظ کاهش هزینه‌های نگهداری که بسیار زیاد هم است مطلع خواهد شد.

انشالله امیدواریم که از این قبیل همایش‌ها که می‌تواند در جهت مهندسی کردن نگهداری و نیز در جهت کاهش هزینه‌های نگهداری مفید باشد بیشتر برگزار شود و دست‌آوردهای خوبی در کل بخش ریلی کشور در بخش تعمیر و نگهداری داشته باشیم.

همان‌طور که می‌دانید اهم وظایف ما اول نگهداری و بعد تعمیر است نه تعمیر و بعد نگهداری. به همین خاطر این همایش در جهت آموزش فنون جدید و فنّاوری روز دنیا برای نگهداری برگزار شده است. خوشبختانه شرکت‌های بسیار خوبی از کشورهای دنیا در این همایش شرکت کرده‌اند. امیدواریم که در این بخش بتوانیم خدمات خوبی را در بحث مهندسی نگهداری ارائه دهیم.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alizade۶۸ @ gmail. com

    با سلام و تشکر از مدیر عامل جدید لطفا یه فکری به حال ما پیمانکارای شرکت کنید حدود یک سال هست مطالباتمون رو نگرفتیم همه کارکنانمًن رو اخراج کردیم