◄ برنامههای پیش روی توکاریل در سال ۹۶
مدیرعامل توکاریل در خصوص برنامههای سال آینده این شرکت معتقد است: در سال آینده توکاریل در سه حوزه افزایش واگن، افزایش سرمایهگذاری در لکوموتیو و بررسی راهحلهایی برای بهبود زیرساختهای راهآهن در منطقه برنامههایی دارد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، توکاریل، یکی از بزرگترین شرکتهای حملونقل ریلی در بخش باری با دارا بودن زیرمجموعههایی همچون بهین ریل، توکاکشش و آسیاسیر ارس درصدد است در سال جدید به سراغ توسعه ناوگان واگنی و سرمایهگذاری در شرکتهای لکوموتیوی برود. بهرام پرورش، مدیرعامل شرکت توکاریل به عنوان یک شرکت هلدینگ در بخش حملونقل ریلی باری در خصوص برنامههای سال آینده توکاریل و همکاریهای این شرکت با فولاد مبارکه و شرکت راهآهن اظهار داشت: در سال آینده توکاریل در سه حوزه افزایش واگن، افزایش سرمایهگذاری در لکوموتیو و بررسی راهحلهایی برای بهبود زیرساختهای راهآهن در منطقه برنامههایی دارد.
پرورش در ابتدای سخنان خود درباره خواستههای توکاریل از راهآهن اظهار داشت: قرار است در جلسهای که با مدیران راهآهن خواهیم داشت در دو جهت نیازهای خود را با راهآهن مطرح کنیم.
مدیرعامل توکاریل با اشاره به اینکه علاوه بر برنامههای توکاریل برای دو حوزه افزایش واگن و افزایش سرمایهگذاری در لکوموتیو برنامه سومی نیز در دستورکار این شرکت قرار دارد گفت: علاوه بر این دو جهت یک بخش سومی نیز از سوی فولاد مبارکه مطرح شده است. درخواست فولاد مبارکه از ما در این زمینه برنامهریزی برای این است که آیا میتوانیم زیرساختهای یک قسمت از گلوگاه راهآهن در بافق را انجام دهیم یا نه.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته این موضوع جزو وظایف ما نیست اما از ما درخواست شده است تا انجام دهیم. این زیرساختها در مسیر جندق تا اردکان است.
پرورش در خصوص جزئیات بخش سوم برنامههای توکاریل اظهار داشت: این درخواست از توکاریل انجام شده که برای زیرساختهای دو خطه شدن راهآهن از جندق تا اردکان چه کمکی میتواند انجام دهد.
مدیرعامل توکاریل در خصوص درخواستهای خود از راهآهن گفت: امروزه گلوگاه راهآهن بحث سودهای بانکی است. سودهای بانکی برای بخش باری ریلی با رقم 18 درصد جواب نمیدهد. در حالت خوشبینانه سود بانکی باید 12 درصد باشد.
پرورش در جمعبندی سخنان خود اظهار داشت: توکاریل سه درخواست اصلی دارد. نخست در زمینه افزایش واگن، دوم در زمینه افزایش سرمایهگذاری در لکوموتیو و سومی نیز با توجه به خواسته مدیریت فولاد مبارکه، بررسی زیرساختهایی که بتوان در کنار راهآهن، زیرساختهای راهآهن در منطقه را بهبود ببخشد. البته گزینه سوم هنوز در مرحله خام است و پخته نشده است.