◄ ایستگاه راهآهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه ریلی متصل شد
ایستگاه راهآهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شد.
![ایستگاه راهآهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه ریلی متصل شد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/TaQPQmsmU3vR/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLKDcaB-bvDL9/%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg)
ایستگاه راهآهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، اهمیت این چشمه باری برای حملونقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی از حمل این بار عظیم بهوسیله راهآهن باعث شده که توسعه زیرساختها، ارتقای ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاهها موردتوجه مسئولان قرار گیرد و پس از انجام این بررسیها به شبکه ریلی متصل شود.
مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در نشستی که با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرعامل فولاد سنگان و رئیس سازمان صمت در خراسان رضوی به مناسبت اتصال ایستگاه راهآهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی در حال برگزاری است، درباره عملکرد شرکت گفت: تناژ ورودی کنسانتره به مجموعه فولاد سنگان از ابتدای سال تا پایان آذر ماه به بیش از سه میلیون و 800 هزار تن رسیده است.
سید محسن میرمحمدی اضافه کرد: تناژ فروش محصولات نیز تا پایان آذر ماه به دو میلیون و 970 هزار تن رسید.
این در حالی است که مدیر برنامهریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ظرفیت ترانزیت فولاد کشور با سیستم ریلی سالانه ۲۸میلیون تن است که این ظرفیت در افق ۱۴۰۴ و با اتصال ایستگاه راهآهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی کشور باید با رشد پنج برابری به ۱۱۰ میلیون تن برسد.
احمد احمدی اضافه کرد: این حجم از تولیدات صنعت فولاد برای انتقال به سیستم انتقالی ایمن با ظرفیت بالا هستند که نیازمند است و راهکاری جز مسیر ریلی برای دستیابی به این هدف متصور نیست.