بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
دردیدارمدیرعامل راه‌آهن با قائم‌مقام راه‌آهن روسیه

◄ راهکارهای توسعه همکاری‌های ریلی بین ایران و روسیه بررسی شد

خوشبختانه در هفتادمین اجلاس شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای سی‌ای‌اس در هلسینکی در دیدار با «اولک بلازوروف» رئیس راه‌آهن روسیه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در صنعت حمل‌ونقل ریلی بار دیگر به حسن نیت طرفین تأکید شد.

راهکارهای توسعه همکاری‌های ریلی بین ایران و روسیه بررسی شد
تین نیوز

در دیدار مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با «الکساندر میشارین» قائم‌مقام رئیس راه‌آهن روسیه، راهکارهای تداوم همکاری‌های دو کشور در انجام پروژه‌های ریلی و تشکیل شرکت مشترک بین دو کشور موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه در هفتادمین اجلاس شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای سی‌ای‌اس در هلسینکی در دیدار با «اولک بلازوروف» رئیس راه‌آهن روسیه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در صنعت حمل‌ونقل ریلی بار دیگر به حسن نیت طرفین تأکید شد.

وی بابیان اینکه در هلسینکی مباحث بسیار خوبی با رئیس راه‌آهن روسیه مطرح شد، گفت: متعاقب این مذاکرات از سفر هیات روسی به تهران برای توسعه مناسبات دو کشور در این بخش بسیار خوشحال هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه زیرساخت‌های موردنیاز صنعت حمل‌ونقل ریلی اهمیت زیادی قائل است و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این بخش، افزایش سهم جابه‌جایی بار و مسافر در خطوط ریلی ایران است.

تاکید مسئولان ارشد ایران و روسیه از برقی کردن مسیر گرمسار - اینچه‌برون

رسولی بابیان این‌که برای اجرایی شدن این هدف بزرگ هم‌اکنون اجرای پروژه‌های متعددی در صنعت حمل‌ونقل ریلی ایران در دستور کار راه‌آهن قرارگرفته است، افزود: یکی از پروژه‌های ریلی ما برقی کردن مسیر گرمسار- اینچه برون با همکاری راه‌آهن روسیه است و دولت‌های دو کشور نیز بر اجرایی شدن آن تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم برای اجرایی شدن این پروژه ریلی، تمام شرایط لازم را مهیا کنیم تا عملیات برقی کردن مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون به‌سرعت با فاینانس مالی دولت روسیه اجرایی شود.

وی با اشاره به مزیت تشکیل یک شرکت مشترک ریلی بین ایران و روسیه اظهار داشت: تصویب عضویت دائمی ایران در اجلاس شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای سی ای اس در فنلاند، انگیزه‌های راه‌آهن ایران را برای توسعه همکاری‌های ریلی در کریدور شمال - جنوب بیشتر کرده است و تشکیل این شرکت مشترک می‌تواند در توسعه مناسبات دو کشور در بخش حمل‌ونقل ریلی و افزایش میزان ترانزیت توسط شبکه ریلی بسیار تاثیرگذار باشد.

تکمیل خط آهن رشت - آستارا برای ایران اهمیت زیادی دارد

رسولی با اشاره به اهمیت تکمیل خط آهن رشت - آستارا در مسیر ریلی کریدور بین‌المللی شمال - جنوب، اظهار داشت: اتصال این مسیر ریلی یکی از پروژه استراتژیک راه‌آهن ایران است و هم‌اکنون اسناد مناقصه قطعه یک آن به طول ۴۰ کیلومتر آماده‌شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن قطعه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور آغاز خواهد شد.

«الکساندر میشارین» قائم‌مقام رئیس راه‌آهن روسیه نیز در ادامه این دیدار تاکید کرد: خوشبختانه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌های ریلی بین ایران و روسیه وجود دارد و تا ۵ میلیارد یورو می‌توانیم حجم همکاری‌های خود را توسعه دهیم.

وی با تبریک عضویت دائم ایران در شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع سی ای اس تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که بین دو کشور زمینه همکاری‌های ریلی بسیار زیاد است و روسیه آمادگی دارد با حل‌وفصل تمام مسائل فاینانس مالی برقی کردن مسیر گرمسار - اینچه برون، این پروژه به‌زودی در ایران عملیاتی شود.

به گفته قائم‌مقام رئیس راه‌آهن روسیه، برقی کردن این مسیر ریلی به لحاظ فنی نیازمند تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته است وهم اکنون مراحل تولید این تجهیزات در کارخانجات روسیه آغازشده است.

میشارین تاکید کرد: برای اجرایی شدن این پروژه ریلی راه‌آهن روسیه مصمم است و ملزم هستیم تمام مسائل فاینانس را آن برطرف و با ورود ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز اجرای این پروژه در ایران عملیاتی شود.

وی بر آمادگی راه‌آهن روسیه برای تشکیل شرکت مشترک بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در تشکیل این شرکت باید مسئولیت‌های طرفین به‌خوبی مشخص شود تا هرکسی بتواند در حوزه وظایف خود در این شرکت فعال شود و ادامه این مذاکرات می‌تواند در تهران و یا مسکو پیگیری شود.

وی از آمادگی راه‌آهن روسیه برای تکمیل خط آهن رشت - آستارا خبر داد و گفت: برای تسریع در اجرای این پروژه ریلی در شمال ایران، ما آمادگی لازم راداریم.

در پایان این مذاکرات مسائل مربوط به انجام پروژه‌های ریلی دوخطه کردن مسیر بافق - سرخس و روند برقی کردن مسیر ریلی بندرعباس تا سرخس با هیات روسی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.