امکان حمل مستقیم بار از کشتی به ریل در بندر امیرآباد
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از بندر امیرآباد بر تکمیل هرچه سریع تر اسکله پهلوگیری کشتی های رورو تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از بندر امیرآباد بر تکمیل هرچه سریع تر اسکله پهلوگیری کشتی های رورو تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از بندر امیرآباد واقع در استان مازندران بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه های ریلی این بندر قرار گرفت.
صالحی به اتفاق هیات همراه و مسئولان بندر امیرآباد، با حضور در کناره غربی این بندر، پروژه احداث اسکله پهلوگیری کشتی های رورو را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاخیر پیش آمده در این پروژه گفت: منافع اقتصادی و سیاسی بهره برداری از این اسکله ایجاب می کند موانع پیش روی پروژه هرچه سریعتر برطرف شود.
صالحی در این بازدید، همچنین با حضور در بخش های مختلف این بندر، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم به ویژه شرکت راه آهن جهت افزایش ترانزیت و توسعه حمل بار از جمله حمل ترکیبی ریلی_دریایی اظهار کرد: با توجه به آمادگی راه آهن برای حمل بار از این بندر و فراهم شدن زیرساخت های ریلی برای این موضوع، به ویژه حمل مستقیم بار از کشتی به ریل، ان شاءالله شاهد افزایش قابل توجه حمل بار بویژه محموله های ترانزیتی از این بندر خواهیم بود.
وی با اشاره به افتتاح قریب الوقوع بندر خشک آپرین در شهریورماه امسال تاکید کرد: با افتتاح بندر خشک آپرین، بار از بنادر به طور مستقیم به آپرین که در نزدیکی شهر تهران است، حمل خواهد شد که با توجه به نزدیکی ایستگاه راه آهن آپرین به شهر تهران، این موضوع هم برای صاحب بار و هم برای کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
صالحی با تاکید بر اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای ترانزیت ریلی بار از بندر، لکوموتیو مناسب و سایر امکانات را ارائه دهد، افزود: با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین ناوگان کشش وجود دارد؛ لکوموتیو لازم برای حمل و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد به دیگر نقاط تامین خواهد شد.
اصولا توسعه بنادر شمالی کشور در اولویت بالاتری از تمام پروژه های ترانزیتی صادراتی قرار دارند !!