بازدید سایت : ۶۱۱۷۶

◄ سیلی به صورت لکوموتیوداران برای سرخ نگه داشتن رخسار راه آهن؟!

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در نشست خبری اخیر خود ضمن اشاره به فقر و بدهی های انباشته از گذشته این شرکت، بیان کرد راه آهن صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است اما به نظر می رسد این سیلی گاهی به جای صورت راه آهن به صورت بخش خصوصی زده می شود!

سیلی به صورت لکوموتیوداران برای سرخ نگه داشتن رخسار راه آهن؟!
تین نیوز |

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در نشست خبری اخیر خود ضمن اشاره به فقر و بدهی های انباشته از گذشته این شرکت، بیان کرد راه آهن صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است اما به نظر می رسد این سیلی گاهی به جای صورت راه آهن به صورت بخش خصوصی زده می شود!

به گزارش تین نیوز، نشست خبری اخیر میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن حواشی خاص خود را داشت. و بسیاری از خبرنگاران از این که بخش اعظم زمان نشست خبری به صحبت های صالحی اختصاص پیدا کرد گله داشتند.

البته ایشان توپ را به زمین خبرنگاران انداخت و عنوان کرد بعد از بیان گزارش عملکرد مدیریتی خود محدودیت زمانی برای پاسخگویی ندارد و این خود خبرنگاران هستند که به دلیل تراکم برنامه های روز خبرنگار می خواهند زودتر نشست را ترک کنند. این درحالیست که مدیرعامل محترم راه آهن می توانست گزارش خود را کوتاه تر کند تا زمان بیشتری به پرسش و پاسخ با خبرنگاران اختصاص یابد.

گذشته از این، موضوعی که ایشان در نشست مذکور به شدت بر آن تاکید کرد و رسانه ها نیز آن را به صورت فیلم کوتاه به تصویر کشیده اند، مشکل آفرینی افزایش نرخ ارز و هزینه ها و بدهی های انباشته راه آهن از دوره های گذشته و فقری است که این شرکت به دلیل تخصیص نیافتن منابع قانونی، وارث آن شده است.

صالحی با برشمردن جزئیاتی از مشکلات ناشی از بدهی ها بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است. این در حالیست که به نظر می رسد این سیلی به صورت بخش خصوصی نواخته می شود تا صورت راه آهن سرخ بماند.

شاهد مثال وضعیت شرکت های ارائه دهنده خدمات لکوموتیوی است که مطالبات آنها با تاخیر طولانی مواجه شده و مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد کرده و ظرفیت فعال لکوموتیو کشور را کاهش داده است.

البته مدیرعامل راه آهن در این نشست خبری، در پاسخ به خبرنگار تین نیوز، تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات لکوموتیوداران را نپذیرفت و بیان کرد رویه پرداخت مطالبات به صورت 6 تا 8 ماهه از قبل وجود داشته که دلیل آن هم تاخیر پرداخت ها در زنجیره ( از مالک بار به مالک واگن و از مالک واگن به راه آهن ) و اکنون نیز همان رویه حاکم است و ضمنا راه آهن تلاش می کند این رویه را اصلاح کند و زمان تاخیر را کاهش دهد.

شایان ذکر است؛ خبرنگار ما صحت و سقم اظهارات ایشان را از شرکت های ریلی جویا شد و آنها اعلام کردند اسناد و مدارک نشان دهنده طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات به حدود 10 ماه است در حالی که راه آهن این مطالبات را در مدت زمان کمتری - و گاه به صورت نقدی - از واگن داران و مالکان بار دریافت می کند و تغییر ملموسی نیز در کاهش زمان پرداخت مطالبات در ماه های اخیر، مشاهده نمی شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    شما در تین نیوز خودتان را در حدی می بینید که برای زمان و نحوه سخنرانی یک مقام ارشد دولتی تعیین تکلیف بکنید؟؟؟

    • ناشناس

      اون مقام ارشد حراف بی هنر ادعای پاسخگویی دارد
      شما یقه ی دیگران رو ول کن دادای پاچه خوار

  • ناشناس

    سوانحی بزرگی که در مدت کوتاه مدیریت ایشان در راهن اتفاق افتاده تا کنون سابقه نداشته ودر هیچ دوره ای حتی در زمان جنگ که کمبودها خیلی بیشتر بود چنین سوانحی نداشتیم ایشان بجای انداختن مشکلات به گردن گذشتگان باید اول از دولت رییسی انتقاد کند که چرا پست به این مهمی وتخصصی را به کسی دادند که سالها بگذرد راه آهن را نخواهد شناخت وبه جز خسارت وعقب ماندگی برای راه آهن مدیریت ایشان سود دیگری نخواهد داشت

  • ناشناس

    لکوموتیوران ها میگن را آهن رو یک لقمه کنید بزارید دهن ما