بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

پس از ۱۲ سال، آیین نامه اجرایی تعیین تخلفات جرایم مربوط به سیر و حرکت ناوگان ریلی بازنگری شد

مدیرکل دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات شرکت راه آهن گفت: آیین نامه اجرایی تعیین انواع تخلفات جرایم مربوط به سیر و حرکت ناوگان در شبکه حمل و نقل ریلی، پس از ۱۲ سال، بازنگری و تصویب شد.

پس از ۱۲ سال، آیین نامه اجرایی تعیین تخلفات جرایم مربوط به سیر و حرکت ناوگان ریلی بازنگری شد
تین نیوز

 

مدیرکل دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات شرکت راه آهن گفت: آیین نامه اجرایی تعیین انواع تخلفات جرایم مربوط به سیر و حرکت ناوگان در شبکه حمل و نقل ریلی، پس از ۱۲ سال، بازنگری و تصویب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، ناصر کرمی افزود: آیین نامه فعلی تعیین انواع تخلفات و جرایم مربوط به سیر و حرکت ناوگان ریلی،با استناد به تبصره یک ماده ۲ قانون حق دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۸۴، تدوین شده و در سال ۱۳۹۱ هیئت دولت این آیین نامه را به شرکت راه آهن ابلاغ کرد.

کرمی با اشاره به پایین و ناچیز بودن مبلغ جرایم این آیین نامه و عدم تاثیر آن در کاهش سوانح ریلی گفت: این آیین نامه مشتمل بر ۱۷ ماده و بیانگر ۱۴۸ نوع تخلف مرتبط به سیر و حرکت در شبکه ریلی و با میزان جرایم از یک میلیون تا ۲۰ میلیون ریال است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ افزایش مبالغ جرایم در اسفند سال ۱۳۹۹ از سوی هیئت دولت و همچنین تغییرات در تعداد و نوع تخلفات در شبکه ریلی، ضرورت داشت آیین نامه فعلی اصلاح شود به همین خاطر، از ابتدای سال ۱۴۰۰ اصلاح و بازنگری و تدوین مجدد این آیین نامه در دستور کار دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات قرار گرفت.

به گفته مدیرکل دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات؛ با تشکیل کارگروه ها و برگزاری جلسات متعدد در سطوح کارشناسی و مدیریتی و با جمع آوری نظرات و پیشنهادات خبرگان ریلی در ادارات کل ستادی و مناطق، آیین نامه جدید انواع تخلفات و جرایم مرتبط با سیر و حرکت ناوگان ریلی، اصلاح و بازنگری شد.

وی افزود: با توجه به پیگیری های مدیرعامل محترم راه آهن و توجه ویژه وی به مقوله ایمنی در حمل و نقل ریلی، آیین نامه جدید در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در هیئت مدیره راه آهن، تصویب شد و به زودی به وزارت راه و شهرسازی برای تصویب و ابلاغ توسط هیئت دولت ارسال می شود.

کرمی تصریح کرد: در آیین نامه جدید، تعداد و نوع تخلفات از ۱۴۸ مورد در آیین نامه قبلی به ۲۲۱ مورد، افزایش و میزان جرایم نیز به حداکثر ۶۰ میلیون ریال تغییر یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ نسخه جدید آیین نامه اجرایی تعیین تخلفات در شبکه حمل و نقل ریلی به شرکت راه آهن از سوی هیات دولت، شاهد کاهش بیشتر سوانح و حوادث ریلی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.