رشد عملکرد حمل بار و بهرهوری واگن به گلوگاه لکوموتیو وابسته است
رشد عملکرد حمل بار مستلزم ارتقا وضعیت تمام منابع به صورت متوازن و متناسب است و کاملا بدیهی است که صرفا با افزایش یکی از منابع مثل تعداد واگن باری بدون تامین لکوموتیو مورد نیاز نمیتوان انتظار رشد عملکرد را داشت.
رشد عملکرد حمل بار مستلزم ارتقا وضعیت تمام منابع به صورت متوازن و متناسب است و کاملا بدیهی است که صرفا با افزایش یکی از منابع مثل تعداد واگن باری بدون تامین لکوموتیو مورد نیاز نمیتوان انتظار رشد عملکرد را داشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، محمدرضا چنگانی، مدیرکل سیر و حرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به تحلیلها در خصوص کاهش بهرهوری واگن و کتمان مساله اصلی یعنی گلوگاه لکوموتیو گفت: در خصوص عدم افزایش عملکرد بار با وجود افزایش طول خطوط و تعداد واگن باری باید به این نکته اساسی دقت داشت که رشد عملکرد حمل بار مستلزم ارتقاء وضعیت تمام منابع به صورت متوازن و متناسب میباشد.
وی ادامه داد: کاملا بدیهی است که صرفا با افزایش یک منبع نمیتوان انتظار رشد عملکرد را داشت. نمودارهای مربوط به طول خط، تعداد واگن و تعداد لکوموتیو در طول سالهای مختلف به خوبی نشان میدهد که با وجود رشد منابعی نظیر طول خطوط اصلی و تعداد واگن باری، تعداد لکوموتیو به اندازه کافی رشد نداشته و محدودیت در تعداد لکوموتیو فعال به یک گلوگاه بحرانی تبدیل شده است.
انشاءالله با تحقق ظرفیتهای قانونی پیشبینی شده در قانون برنامه هفتم توسعه در خصوص تامین لکوموتیو و رفع این گلوگاه مهم، بزودی با افزایش تعداد لکوموتیو فعال، عملکرد حمل بار و در نتیجه بهرهوری واگن و خطوط ریلی نیز بهبود خواهد یافت.
بله احسنت آقای چنگانی
به درستی اشاره فرمودید که مقصر عدم توازن لکوموتیو و واگن، وزیر بهداشت است. او باید این کارها را میکرده و نکرده است تا تقصیر بیفتد گردن میعاد صالحی و جنابعالی.
راستی یک سوال: خجالت آور نیست که در چنین مقوله ای که ربطی به پست جنابعالی ندارد، شما را مجبور به مصاحبه می کنند؟
لیست مصاحبه کنندگان تحمیلی اینقدر ته کشیده؟
روزهای آخر و این قدر سر خم کردن؟!