بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
مدیرعامل شرکت راه آهن مطرح کرد:

ورود نمایندگان بخش خصوصی به ارکان تصمیم گیر راه‌آهن/ 1200 میلیارد تومان از منابع ماده 12 آزاد شد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جلسه هم اندیشی با بخش خصوصی گفت: معتقدم تشکیل کارگروه با بخش خصوصی برای ایجاد تحول کارساز نیست و باید نمایندگان بخش خصوصی در ارکان تصمیم گیر راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند و حضور پیدا کنند.

ورود نمایندگان بخش خصوصی به ارکان تصمیم گیر راه‌آهن/ 1200 میلیارد تومان از منابع ماده 12 آزاد شد
تین نیوز |

به گزارش خبرنگار  تین نیوز، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌ اندیشی با شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ و نقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو که پیش از ظهر امروز دوشنبه 2 مهرماه 1403 در ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد، اظهار کرد: این نشست برگزار شد تا دغدغه‌ ها و چالش‌ های پیش روی بخش خصوصی و راه‌آهن شنیده شود و این نشست‌ ها به صورت حوزه‌ ای و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم با همفکری هم بتوانیم گام‌ هایی مهم را رو به جلو برداریم.

ذاکری در ادامه با قدردانی از زحمات مدیران پیشین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با همدلی و همفکری این قافله را به سمت جلو پیش خواهیم برد و نباید به عقب برگردیم و در این راستا باید تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با همه ذینفعانی که در این حوزه فعالند دست به دست هم خواهیم داد تا به اهداف راه‌ آهن برسیم.

ذاکری در ادامه اظهار کرد: در یک دوره گذار قرار داریم و الگوهای راه‌ آهن دولتی باید به سمت کاهش تصدی‌ گری حرکت کنند.

وی افزود: بهترین راه این است که نمایندگان بخش خصوصی در ارکان راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند تا از نظرات تشکل‌ها و شرکت‌ها بهره گرفته شود و بخش خصوصی بتواند حضور مستمری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: آماده به کاری لکوموتیوهای کشور حدود ۵۰ درصد است و ورود لکوموتیوهای جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی می‌تواند کارگشای کمبودهای موجود شود.

وی با بیان این که باید امری مشابه فاینانس خارجی برای فاینانس داخلی ایجاد شود، گفت: خرید لکوموتیو از شرکت‌های تولیدکننده خارجی با حدود ۱۵ درصد قیمت نهایی انجام می‌شود و مابقی مبلغ با استفاده از درآمدهای همان لکوموتیو پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که برای خرید محصولات داخلی باید همه مبلغ را پرداخت کرد.

ذاکری در ادامه با اشاره به علاقه مندی دولت به توسعه زیرساخت های ریلی و در مقابل بی توجهی به نوسازی و افزایش ناوگان، اظهار کرد: اگر خط آهن جدیدی توسعه پیدا می‌کند، قطاری از محور دیگری حذف و به خط جدید افزوده می‌شود؛ چرا که کمبود ناوگان همچنان در کشور جدی است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات بخش خصوصی نیز گفت: بانک ملی ۱۲۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ را پرداخت کرده و با مبلغی که مجموعه راه‌ آهن پرداخت می‌کند به ۳.۶ همت می‌رسد و پرداخت مطالبات تبصره ۱۸ انجام خواهد شد. در خصوص ماده ۱۲ نیز گفت‌ و گوهایی با وزارت نفت انجام شده و قول‌هایی نیز دریافت شده است که امیدوایم آثار آن را به زودی ببینیم.

ذاکری ضمن تاکید بر توسعه حمل‌ونقل مسافری در کنار حمل‌ونقل باری گفت: باید با حرکت روبه‌جلو قطارهای مناسب و شایسته مردم تهیه شود.

شایان ذکر است در این نشست برای نخستین بار بعد از 3 سال از تمام انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی ریلی برای هم اندیشی با شرکت راه آهن دعوت شده بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.