◄ چین، بهترین گزینه ممکن برای برقی کردن خط آهن تهران - مشهد
تین نیوز | مدیر طرح برقی سازی خطوط راه آهن با اشاره به تاکید دولت بر تسریع برقی سازی راه آهن تهران- مشهد گفت: پروژه برقی سازی مسیر ریلی مشهد - تهران آماده اجرا و نیازمند تامین اعتبار و فاینانس است.
قاسم ساکتی، مدیر طرح برقی سازی خطوط راهآهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تین نیوز با اشاره به اینکه در انجام پروژه برقی سازی تهران- مشهد سعی شده همه نکات به بهترین نحو احسن مورد توجه قرار گیرد، گفت: این پروژه چون یک اقدام جدید است نیاز به یک برنامه ریزی جدید دارد.
وی ابراز داشت اظهار داشت: در حال حاضر مجوزهای این پروژه گرفته شده است و تنها کاری که باید صورت گیرد قرار گرفتن این پروژه در سقف اعتباری کشور چین توسط دولت است.
ساکتی با اشاره به اینکه تا زمان تامین اعتبار برای این پروژه، به صورت موازی در حال پیشبرد مسائل علمی هستیم گفت: استفاده از تولیدات داخلی اولویت پروژه برقی سازی تهران- مشهد است. ما می خواهیم با این پروژه، صنعت را پیشرفت دهیم.
این کارشناس ریلی در خصوص اینکه چرا کشور چین برای انجام پروژه برقی سازی تهران - مشهد انتخاب شده، عنوان داشت: ما درئاین پروژه نگاه مان به صورت انتقال تکنولوژی است. لذا با در نظر گرفتن اینکه چین در زمینه توسعه برقی سازی، دانش گسترده ای دارد این کشور در مطالعات، بهترین گزینه ممکن برای همکاری با کشور ما شناخته شد.
گفتنی است چندی پیش معاون اول رئیسجمهوری در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی بر موضوع توسعه شبکه ریلی و حل فاینانس پروژههای ریلی از جمله پروژه برقیسازی خطآهن تهران ـ مشهد تاکید کرد.
شایان ذکر است اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه دو میلیارد دلار بر آورد شده است.
چرا ژاپن نه؟ چون ژاپنی تکنولوژی شان ۱۰-۱۵ سال از چینی ها جلو است و هم خدمات پس از فروش و آموزششون از چینی ها بهتره در ضمن از همه مهمتر کیفیت کار و زمان بندیشون درسته، به عنوان مثال به کارکرد چینی ها در آزاد راه تهران - شمال نگاه کنید، هیچ کاری نکردند
من می خوام سایت تین تحقیق کنه که کدام کشور ها و به چه میزان از خدمات فنی و مهندسی چینی ها استفاده کردند؟ فکر کنم ما تنها باشیم