بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از جابجایی ۲.۱ میلیون مسافر در فروردین‌ماه تا برخورد دو قطار در آفریقای جنوبی

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از جابجایی ۲.۱ میلیون مسافر در فروردین‌ماه تا برخورد دو قطار در آفریقای جنوبی

تین نیوز | جابجایی ۲.۱ میلیون مسافر با قطار در فروردین‌ماه، خبر افزایش حداقل 10 درصدی قیمت بلیت قطار، باز سازی۹۷ کیلومتر از خطوط راه آهن لرستان و ورود واگن‌های لوکس تاریخی به ناوگان ریلی برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته هستند.

به گزارش تین نیوز، خلاصه برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

راه آهن شیراز – گلگهر به شکل جدی اجرایی می‌گرد‌د
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در به استان فارس و در جلسه شورای اداری شهرستان نی‌ریز گفت:  راه آهن شیراز – گل گهر که آرزوی دیرینه مردم نی ریز است در اولین گشایش اعتبارات به شکل جدی اجرایی می گردد و ارتباط مستقیم ریلی با بندرعباس برقرار می شود.

قیمت بلیت قطار حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد
 مدیر عامل شرکت رجا گفت: در حال حاضر نیاز است که متناسب با افزایش هزینه‌ها قیمت‌ها نیز بالا رود.
موسوی‌نژاد با بیان اینکه قیمت بلیت قطار را هنوز اضافه نکرده‌ایم، گفت: در حال حاضر سرانه حقوق مسافران و دستمزد کارگران 22 درصد افزایش یافته است بنابراین با افزایش هزینه‌ها میزان قیمت بلیت نیز اضافه می‌شود.

قول اتمام راه آهن ملایر –کرمانشاه تا تیر ۹۵
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، از قول اتمام راه آهن غرب قطعه ملایر – کرمانشاه تا تیر ۹۵ توسط مسئولین کشوری خبر داد.

مجتبی نیک کردار در خصوص پروژه راه آهن غرب اظهار داشت: هم اکنون کار ریل گذاری قطعه ملایر- کرمانشاه راه آهن غرب از سمت ملایر در حال انجام بوده و حدود ۴۰ کیلومتر از آن ریل گذاری شده است.

۹۷ کیلومتر از خطوط راه آهن لرستان بازسازی شد
استاندار لرستان از بازسازی ۹۷ کیلومتر از خطوط راه آهن این استان خبر داد.

هوشنگ بازوند اظهار داشت:  برای انجام هر کیلومتر عملیات بازسازی خطوط ریلی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است که تا قبل از سال گذشته این کار اصلا در استان صورت نگرفته بود.

ورود واگن‌های لوکس تاریخی به ناوگان ریلی
رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: راه‌آهن ایران تعدادی واگن لوکس و تاریخی که باقی‌مانده از زمان رژیم پهلوی است، در اختیار دارد و درصدد وارد کردن آنها به ناوگان ریلی کشور است.

پورفرج ابراز داشت: ورود واگن‌های لوکس به ناوگان داخلی، علاوه‌بر اینکه خود جذابیتی توریستی به‌شمار می‌رود، امکان تعریف مسیرهای جدید را برای گردشگران خارجی فراهم و زمان توقف آنها را در ایران بیشتر می‌کند که این به معنای کسب درآمد بیشتر از این طریق و منتفع شدن نقاط بیشتری از کشور از عواید توسعه گردشگری خارجی است.

اختصاص 3 رام قطار فوق العاده در مسير تهران – مشهد
شرکت راه آهن سه رام قطار فوق العاده در مسیر تهران– مشهد اختصاص داد.

سید محمد راشدی، معاون مسافری راه آهن گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و به منظور رفاه حال زائرین، تعداد 3 رام قطار به قطارهای موجود در مسیر تهران– مشهد افزوده شد.

یک کشته و 80 زخمی در حادثه برخورد دو قطار در آفریقای جنوبی
در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در ژوهانسبورگ، بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی، دست کم یک نفر کشته شد و چندین نفر نیز زخمی شدند.‌
یکی از سخنگویان شرکت اپراتور متروریل آفریقای جنوبی گفت هر دو قطار از پرتوریا پایتخت افریقای جنوبی به حرکت درآمده بودند که یکی از آنها از پشت با قطار دیگر برخورد کرد.

جابه‌جایی ۲.۱ میلیون مسافر با قطار در فروردین‌ماه
مرتضی جعفری مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی. گفت: طبق آخرین آمار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر در فروردین امسال با قطار جابجا شدند.

اختصاص 2400 میلیارد ریال برای خط دوم راه آهن اهواز- اندیمشک
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: دو هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای خط آهن دوم اهواز - اندیمشک اختصاص یافت.

عبدالکریم درویش زاده با اشاره به شروع عملیات زیرسازی این مسیر 140 کیلومتری از سمت ایستگاه سبزآب به هفت تپه  و  از هفت تپه  به سمت اهواز در مرحله اول گفت: دو کارگاه یکی در مسیر اهواز -  اندیمشک  و دیگری ایستگاه آهو دشت به این منظور فعالیت خواهند داشت که هم اینک کارگاه سبزآب در سه بلاک (فاصله بین دو ایستگاه) کار خود را شروع کرد و ایستگاه دیگر هم در مرحله تجهیز قرار دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آدم ساده

    آقای پور فرج درمسایلی که به شما مربوط نمی شود ورود نکنیدواگنهای مربوط به پهلوی اول ازرده خارج بوده و به درد موزه می خورد نه حمل ونقل مسافر وتوریست برادر جان هر گردی که گردو نیست