بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
مشاور مدیرعامل راه آهن در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ زمان بهره برداری از فاز اول بندر خشک آپرین

◄ زمان بهره برداری از فاز اول بندر خشک آپرین
تین نیوز | مشاور مدیرعامل راه آهن در بندر خشک آپرین گفت: در صورت همکاری گمرک، فاز اول آپرین تا سه ماه دیگر افتتاح می‌شود.

بهزاد سیف الهی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص آخرین وضعیت منطقه آپرین گفت: از لحاظ گمرکی در آخرین جلساتی که با مسئولان گمرک برگزار کردیم، آنها موافقت شفاهی خود را با تبدیل آپرین به عنوان یک منطقه اختصاصی گمرکی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: از لحاظ طراحی نیز زیرساخت‌ها و ترمینال‌های آن در حال انجام است و تا چندماه دیگر به پایان خواهد رسید.

مشاور مدیرعامل راه آهن در بندر خشک آپرین در مورد تبدیل این منطقه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی گفت: این موضوع نیز در شورای عالی مناطق آزاد در حال بررسی است و در صورت موافقت این شورا، آپرین منطقه ویژه اقتصادی خواهد شد.

سیف الهی یادآور شد: البته شورای عالی مناطق آزاد این پیشنهاد را داده است که آپرین یک منطقه ویژه اقتصادی با محوریت حمل و نقل ریلی شود.

وی در خصوص پیش بینی خود در مورد زمان بهره‌برداری از این منطقه گفت: سوال سختی است و بنده بعد از 18 سال پیگیری این پروژه هنوز تاریخ دقیقی را نمی‌توانم برای افتتاح آن بیان کنم، اما اگر گمرک موافقت خود را اعلام کند تا سه ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

مشاور راه آهن خاطرنشان ساخت: از لحاظ فیزیکی قسمت‌هایی از این پروژه تکمیل شده است و همراهی گمرک را برای آغاز کار می‌طلبد تا به صورت آزمایشی با حجم کم به بهره‌برداری برسد.

سیف الهی افزود: در حال حاضر مهم ترین مشکل در راه اندازی این پروژه، بحث قرار گرفتن در محدوده خدمات گمرکی است و اگر گمرک در این منطقه مستقر شود در طول دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تأکید کرد: این پروژه در حال حاضر برای حجم پانزده تا بیست هزار کانتینر بار در سال آمادگی دارد و می‌تواند به عنوان فاز اول پروژه افتتاح شود.

مشاور مدیرعامل راه آهن در بندر خشک آپرین گفت: در صورتی که مراحل ساخت این پروژه ادامه یابد در طول یک سال این زیرساخت‌ها آماده می‌شود و ظرفیت این منطقه به 150 هزار کانتینر در سال افزایش خواهد یافت.

سیف الهی در پایان گفت: این منطقه در حال حاضر یک خط ریل برای بارانداز آماده بوده و بیش از 10 خط شانتینگ یارد وجود دارد و امیدواریم با همکاری گمرک بتوانیم ظرف سه ماه آینده این بندر خشک را راه اندازی کنیم.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد

    مشاور مدیرعامل راه آهن خود پیمانکار بندر خشک آپرین است و جز به منافع خود و شدکت خود فکر نمی کند و مطمئنا همانند مشتریان ترمینال ریلی بندر شهیدرجایی مشتریان آپرین هم مشکل پیدا خواهند نمود. قابل توجه مدیرعامل راه آهن …

  • دون پایه راه آهن

    محمدجان!!گفتی قابل توجه مدیرعامل؟!؟!؟!؟!

  • س ع قربانی

    رخنه سودجویی شخصی و ضربه به منافع ملی همه کارهای بدون توجیح اقتصادی و فنی را پیش میبرد. یکیش همین بحثبنادر خشک. عاقبت به سرنوشت فرودگاههای بدون صرفه اقتصادی در انتظارشان است. و عاملین طلبکارانه خود را حافظ نظام معرفی میکنند و طالب اختصاص بخشی از درامد نفت و بودجه میشوند که چی؟؟

  • من وخا نواده ام بیش از ۱۰۰ سال بنگاه یا جایگاه کالای بازرگانی داریم ما چه کار می توانیم بکنیم؟ حسینی