بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از برگزاری آزمون سراسری مشاغل ریلی غیر دولتی تا ورود قطار گردشگران آلمانی به تهران

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از برگزاری آزمون سراسری مشاغل ریلی غیر دولتی تا ورود قطار گردشگران آلمانی به تهران
|

تین نیوز | برگزاری آزمون سراسری مشاغل ریلی غیر دولتی، ورود قطار گردشگران آلمانی به تهران و رونمایی 25 میلیارد دلار پروژه ریلی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، مشروح برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

برگزاری آزمون سراسری مشاغل ریلی غیر دولتی
آزمون سراسری مشاغل ریلی از طریق بخش غیر دولتی روز جمعه ۲۴ مهرماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف و همزمان در ۱۵ منطقه عملیاتی راه آهن برگزار شد.
 
رونمایی 25 میلیارد دلار پروژه ریلی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تعریف 25 میلیارد دلار پروژه ریلی خبر داد و گفت: برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی جهت اجرای پروژه‌های ریلی کشور بسته تشویقی تدوین شده است.

محسن پور سیدآقایی با بیان این‌که بخشی از این پروژه‌ها را به‌صورت فاینانس تعریف کرده‌ایم، افزود: برای برخی از پروژه‌ها نیز باید سرمایه‌گذاران داخلی (ریالی) جذب شود و شماری از آنها نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را جذب کند.
 
تسهیل تردد ناوگان تجاری و مسافری ایران و آذربایجان
در نشست رؤسای کمیسیون مشترک اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان (آستارا - آستارا) که با حضور استاندار گیلان در آستارای جمهوری آذربایجان برگزار شد درباره زمینه‌های گوناگون مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بحث و بررسی شد.

در این کمیسیون، هیئت‌های نمایندگی دو کشور در سطح وزرا، سفرا و مسئولان ارشد راه‌آهن، گمرک، اقتصاد، وزارت امور خارجه، حمل و نقل جاده‌ای و ... با هم دیدار کردند و به تبادل‌نظر پیرامون مسایل مختلف اقتصادی و تجاری پرداختند.
 
ایجاد کارگروه مطالعاتی برای قطارهای حومه‌ای در وزارتخانه
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطارهای حومه ای در حمل و نقل کشور مغفول مانده اند، گفت: یکی از سیاست های جدی دولت، ایجاد پیوند نزدیک بین شهرسازی و حمل و نقل است.

محسن پورسیدآقایی با اعلام این خبر که در وزارتخانه یک گروه مشاور مطالعاتی در خصوص قطارهای حومه ای تشکیل شده است، بیان داشت: این گروه در حال فعالیت برای تعیین ارتباط نیازهای شهری و شهرسازی به لحاظ سکونت، توزیع جمعیت و نیازهای حمل و نقلی این توزیع در اطراف کلانشهرها هستند.
 
ورود قطار گردشگران آلمانی به تهران
گردشگران قطار "زندگی" شرکت رجا (به عنوان اولین قطار داخلی گردشگری ایران) که بر اساس هماهنگی های صورت گرفته 14 مهرماه سفر خود را در ایران آغاز كرده بودند، پس از بازدید از شهرهای تبریز، زنجان، كرج، اصفهان و شیراز صبح یکشنبه 19 مهرماه در خاتمه سفر خود وارد تهران شدند.
 
جزییات اولویت های دولت در راه آهن
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه دولت همت خود را گذاشته است تا توسعه راه آهن را به یادگار بگذارد، گفت: از ابتدای دولت بازسازی خطوط قدیمی شروع شد که در طول دو سال گذشته، بازسازی خطوط  محور جنوب از اراک تا اندیمشک بعد از 55 سال کلید خورد و  خوشبختانه تا به امروز  100 کیلومتر از خطوط راه اهن این مسیر بازسازی و نوسازی شده است.

محسن پورسید آقایی افزود: امیدواریم تا پایان سال 95 بازسازی این محور به اتمام برسد. 
 
پیش شرط‌های لازم برای خرید واگن‌های مسافری و باری دست دوم
با توجه بالا بودن سن واگن‌های مورد استفاده در حمل و نقلی ریلی کشور، شرکت راه آهن به منظور کاهش سن ناوگان، با پیش شرط هایی در حوزه مسافری اجازه ورود و خرید واگن‌های دست دوم خارجی را می دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.