بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
ساخت خط آهن برقی تهران - مشهد و خط حومه‌ای تهران - گرمسار به زودی آغاز می‌شود

◄ خبرهای خوش ریلی رئیس‌جمهور

◄ خبرهای خوش ریلی رئیس‌جمهور

تین‌نیوز| رئیس جمهور که امروز قطار را برای سفر خود و هیات همراهش به استان سمنان انتخاب کرده بود، پس از رسیدن به شهر سمنان در جمع مردم این شهر وعده‌های خوشایند ریلی را برای سمنانی‌ها و مشهدی‌ها داشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این سخنرانی که در ورزشگاه تختی سمنان انجام شد، از آغاز ساخت خط‌آهن برقی تهران- مشهد و خط‌ آهن حومه‌ای تهران- گرمسار در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته رئیس‌جمهور ‌ در حوزه راه‌آهن حرکت‌های بسیار خوبی در سال جاری و سال آینده داریم و برقی‌کردن خط آهن تهران ـ مشهد با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

روحانی ادامه داد: در حوزه راه‌آهنِ تهران به حومه، فعالیت‌هایی برای خط آهن تهران ـ ورامین ـ‌ پیشوا ـ گرمسار انجام شده و این طرح تا چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه این سخنرانی گفت: برخی سئوال می‌کنند که برجام برای ما چه کرده است؟ این در حالی است که برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است، چراکه دولت یازدهم زمانی کار خود را آغاز کرد که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی وهمچنین تحریم‌ها درنطقه اوج بود.

وی ادامه داد: کار خود را در حالی آغاز کردیم که تورم، رکود، بیکاری و نبود آرامش در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود.

روحانی از ملت بزرگ ایران تقدیر و تشکر کرد که در طول 31 ماه گذشته همواره در کنار دولت و نظام و پاسخگوی ندای رهبری فرزانه انقلاب بوده‌‌اند و امروز ما از فراز بلندی که پیش‌رو داشتیم و ارتفاع بلندی که باید بپیماییم تقریبا به قله آن نزدیک شده‌ایم و ملت بزرگ و سرافراز ایران که توانست با قدرت خود تمام قطعنامه‌های تحریمی فصل هفت علیه ایران را از بین ببرد همه قطعنامه‌هایی که علیه این کشور بود امروز لغو شده است.

رئیس‌جمهور گفت: مگر مردم ما یادشان رفته است که برای فروش نفت ایران که به‌عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه اقتصادی و بین‌المللی حضور داشت به نصف تقلیل دادند مگر مردم شاهد و ناظر آن نبودند که کشتیرانی به‌سمت بنادر ایران تحریم شد و همه کالاها باید به بندر کشور دیگر برود و تخلیه شود و از آنجا با لنج‌ها و کشتی‌های کوچک به بنادر ایران حمل شود و هیچ پول بانکی به کشور دیگر نمی‌شد منتقل کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به این که بازگشت به دیار امن و امان و ایمان لذت خاص خود را دارد، بیان داشت: نگاه به مردم استان سمنان و شهر و دیار و خیابان و خطه استان سمنان برای من یادآور دوران کودکی و جوانی و یادآور سرزمین علم و ادب و اخلاق است.

وی ضمن سلام و درود بر مردم گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدیشهر، دامغان، شاهرود، میامی و سراسر این خطه گفت: پیر و جوان و مرد و زن استان سمنان، همه آن‌هایی که در تاریخ پرافتخار انقلاب، دفاع مقدس و همه مراحل پشتیبان امام راحل(ره)، رهبری نظام و کشور بوده و هستند و خواهند بود.

رئیس‌جمهور گفت: انتقاد به دولت اشکالی ندارد و نقد دولت گاهی لازم است اما ملت ما آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را نمی‌پسندند و هجمه‌های غیر اخلاقی رسانه‌ها در شان ملت بزرگ ایران نیست.

روحانی بیان داشت: اگر حمایت شما مردم دلاور ایران نبود نمی‌توانستیم این موفقیت‌ها را در برابر قدرت‌های بزرگ به‌دست آوریم، برای من جای تعجب است برخی می‌خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است!

وی ادامه داد: ما در پاکستان و ترکیه این قراردادها را امضا کردیم و هر مقام خارجی به تهران می‌آید نخستین قرارداد ما قرارداد بانکی است اما یادمان باشد وقتی ویرانه رخ می‌دهد بازسازی زمان می‌برد.

رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: فقط سه ماه از برجام گذشته است اما برخی تصور می‌کنند 30 سال از برجام گذشته است اما باید دید در مدت سه ماه گذشته چه گشایش‌های فراوانی ایجاد شده است.

وی افزود: صادرات نفت ما قبل از اجرای برجام یک میلیون بشکه در روز بود، امروز صادرات ما بیش از دومیلیون بشکه است، ما جایگاه خود را در بازار نفت که به ناروا و ظالمانه گرفته بودند، بازستاندیم.

روحانی گفت: امروز در زمینه هسته‌ای که دیروز می‌گفتند برای ایران منطقه ممنوعه است، کیک زرد خریداری می‌کنیم، اورانیوم غنی‌شده و آب‌سنگین در بازار دنیا به‌فروش می‌رسانیم و این همان موادی است که یک سال و دو سال پیش به عنوان مناطق ممنوعه برای ایران بود.

روحانی گفت: امروز در مقطعی هستیم که بعد از برداشته‌شدن تحریم‌ها از این فضا باید استفاده کنیم، رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکالی ندارد، دوران انتخابات دوران رقابت است و امروز که انتخابات در بخش بزرگی از کشور تمام شده و در بخش دیگر باقی‌مانده است و اوایل اردیبهشت انجام می‌شود مردم همانند هفت اسفند پای صندوق خواهند رفت.

وی ادامه داد: دیگر باید رقابت ها را کنار بگذاریم، برجام اگر نقدی داشت مربوط به زمانی بود که هنوز تصویب و اجرا نشده بود، برجامی که رهبر معظم انقلاب، مجلس و شورای عالی امنیت ملی و همه تایید کردند امروز زمان اجرای آن است، امروز زمان اجراست، امروز دیگر زمان برخی از نقدها و بیان‌ها نیست. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.