بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاههای سازمان هواپیمایی کشوری:

آئین نامه حقوق مسافران هوایی چارچوب بین المللی دارد

آئین نامه حقوق مسافران هوایی چارچوب بین المللی دارد

تین نیوز | مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر بین‌المللی است و در بسیاری از كشورها اجرایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، مرتضی دهقان از شركت های هواپیمایی خواست تا آئین نامه حقوق مسافر را به دقت اجرا كنند و در جهت اجرایی شدن برنامه ها با مشاركت و تعامل حداكثری در این راستا گام بردارند.

وی، افزایش ایمنی و رضایتمندی مسافران با ارتقا كمی و كیفی سطح خدمات را از اولویت های اصلی سازمان هواپیمایی كشوری برشمرد و از شركت های هواپیمایی خواست نسبت به اجرای دقیق آئین نامه مذكور در نهادینه كردن حقوق مسافر همت گمارند.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری به مردم و شركت های هواپیمایی اطمینان داد سازمان هواپیمایی كشوری بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت داشته و گزارش آن را به شورای عالی هواپیمایی ارائه خواهد كرد.

دهقان اعلام كرد: خوشبختانه از زمان اجرایی شدن آئین نامه یعنی 14 اردیبهشت ماه سال جاری تاكنون میزان اعتراض و شكایت مسافران كاهش یافته و دستورالعمل ابلاغی توسط بسیاری از شركت های هواپیمایی در حال اجراست.

وی تدوین آئین نامه حقوق مسافر را گامی در راستای نهادینه كردن حقوق مسافر دانست و گفت: حقوق مسافر در بخش‌های مختلف در این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته، و چارچوب این آیین‌نامه بین‌المللی است و در بسیاری از كشورها اجرایی می‌شود.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری ابراز داشت: این دستورالعمل شامل 8بخش از جمله عدم تبعیض در استفاده از امكانات حمل و نقل هوایی، ممانعت از سفر، ابطال پرواز، تاخیرات پرواز، تغییر مسیر اجباری توسط شركت های هواپیمایی در طول پرواز، فقدان یا آسیب دیدگی جامه دان، مسافران توانخواه و شفاف سازی نرخ بلیت و خدمات هوایی است.

دهقان از هموطنان عزیز خواست چنانچه از نحوه ارائه خدمات یا نقض قوانین، عدم پاسخگویی یا ضعف در ارائه خدمات شركت های هواپیمایی اعتراضی دارند موضوع را به سازمان هواپیمایی كشوری اعلام تا بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.

لازم به ذكر است؛ دستورالعمل مذكور برای نخستین بار با عنوان حقوق مسافر تدوین ودر شورای عالی هواپیمایی به تصویب رسیده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس

    صبح شما بخیر الحمدلله بالاخره از خواب بیدار شدید.