بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

◄ مدعی العموم علیه مسئولان بروز ترافیک تهران اعلام جرم کند

همه کسانی که در زجر و رنج و بیماری و فشار به ملت در موضوع فوق نقش داشته اند می بایست متناسب با نقش آنها در وقوع حوادث فوق، به مجازات های سنگین متناسب با جرم بزرگشان محکوم شوند.

مدعی العموم علیه مسئولان بروز ترافیک تهران اعلام جرم کند
تین نیوز |

سید حسین میر افضلی: 

ترافیک از تاثیرات مخربی بر سلامت انسان می گذارد؛ استرسی که ترافیک ایجاد می کند و آلودگی هوای ناشی از ازدحام بیش از حد خودرو در یک منطقه که می تواند تأثیرات مخربی بر تمام اندام های بدن سیستم عصبی، ریه ها، قلب و گوارش بگذارد.

نتایج تحقیقات دراز مدتی که در مناطق مختلف جهان انجام گرفته نشانگر آن است که تنفس به مدت 30دقیقه در هوای آلوده ناشی از ترافیک شهری باعث ایجاد تغییر در جریان الکتریسیته در مناطق مغز مرتبط با رفتارها، تصمیم گیری ها و استرس می شود.

تحقیقات در هلند نشان داده است که حضور 90روزه در شهرهای پرترافیک و آلوده می تواند باعث ایجاد تغییراتی در ژن های افراد مسن شود.

آلودگی هوا که در فضای متراکم خودروهای روشن پشت ترافیک تشدید می شود باعث تأثیر منفی روی رشد طبیعی مغز، ایجاد اختلال در بارداری و بروز اوتیسم در نوزادان و کودکان و ایجاد مشکلات رفتاری می شود.

حضور در ترافیک علاوه بر اینکه روح و روان فرد را فرسوده می کند باعث تسهیل در پیری از نظر مغزی می شود. در واقع سلول های مغز با حضور طولانی مدت در هوای آلوده دچار پیری می شوند.

اختلال فعالیت مغز که از طریق منطقه سمپاتیک و پاراسمپاتیک بر عملکرد سایر سیستم های بدن تأثیر دارد می تواند به طور غیرمستقیم مشکلاتی در سایر اندام های بدن از جمله قلب و دستگاه گوارش ایجاد کند.

عوامل این همه زجر و فشار روحی و عوارض وخیم ذکر شده چه کسانی هستند چاره مشکل ترافیک چیست؟

سهم حمل و نقل عمومی در تهران حدود 30 درصد و سهم حمل و نقل شخصی 70 درصد است از 30 درصد سهم حمل و نقل عمومی نزدیک به نیمی از آن مربوط به خودروهای سبک است و اتوبوس و مترو در مجموع حدود 15درصد در حمل و نقل تهران نقش دارند در حالی که می بایست سهم مترو و اتوبوس در حمل و نقل تهران به حداقل 60 درصد برسد. چنانچه این تحول بزرگ واقع شود شر بختک زجر آور و کشنده ترافیک از سر مردم تهران و سایر کلانشهرها کوتاه خواهد شد، هوای تهران از آلودگی دود خودروها نجات می یابد و مردم نفس تازه ای خواهند کشید. بجای صرف چند میلیارد دلار از سرمایه های ملت برای واردات بنزین و گازوئیل ایران به صادرکننده بنزین و گازوئیل تبدیل خواهد شد و با روان شدن حرکت خودروها مصرف بنزین خودروها برای پیمودن مسیرهای مد نظر به حدود نصف یا کمتر کاهش خواهد یافت. 

تهران نیاز به حدود 8 هزار اتوبوس(عمدتا برقی) و 3000 واگن مترو دارد سایر کلانشهر ها نیز نیاز فوری به بیش از 20هزار اتوبوس و چند هزار واگن مترو دارند اما طی یک دهه گذشته ترک فعل ها و قصور و تقصیرهای غیر قابل بخشی در این زمینه انجام شده و ضرورتا می بایست تمام عواملی که در این خصوص نقش داشته اند متناسب با نقش آنها مجازات شوند تا برای همیشه درس عبرتی باشد برای افراد کم تعهد و کم غیرتی و کم دانشی که دیگر بر مصدر امور مهم تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا قرار نگیرند  و اگر مسئولتی به آنها واگذار شد با تمام توان و انگیزه ملی در جهت رفاه مردم و توسعه کشور تلاش نمایند. 

لذا عوامل زیر می بایست توسط مدعی العمول مورد بازخواست قرار گیرند:

هر کس به هر طریق مستقیم یا غیر مستقیم نقشی در عدم خرید واگن های مورد نیاز شهر تهران  و کلانشهرها داشته است.

 هر کسی که به هر طریق نقشی در عدم تامین هزاران اتوبوس مورد نیاز  تهران و کلانشهرها داشته است.

 هر کس بهره طریق نقشی در عدم اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران مشهد داشته و در پروژه بزرگ ملی خلل و تاخیر ایجاد نموده است.

 هر کس به هر طریقی در خرید هواپیما های مورد نیاز کشور خلل یا تاخیر ایجاد کرده است.  

همه کسانی که در فجایع فوق نقش داشته اند باید با دقت شناسایی شوند ارتباط آنها با جریان نفوذ و موساد و سایر سازمان های اطلاعاتی بررسی شود جریان نفوذ با حذف افراد کارآمد و حمایت از افراد ناکارآمد ضربات سنگینی به نظام وارد نموده و باید بهر طریق ممکن عوامل این جریان فاسد شیطانی شناسایی و دستان آنها از مراکز قدرت کوتاه گردد.  همه کسانی که در زجر و رنج و بیماری و فشار به ملت در موضوع فوق نقش داشته اند می بایست متناسب با نقش آنها در وقوع حوادث فوق، به مجازات های سنگین متناسب با جرم بزرگشان محکوم شوند. 

نویسنده: سید حسین میرافضلی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.