وزیر راه: ایرلاینهای تاخیردار را بازخواست میکنیم
تینیوز| وزير راه با بيان اينکه پيش بيني ميشود براي نوروز 96 حدود سه ميليون و 750 هزار نفر از طريق هواپيما جابجا شوند که اين رقم در مقايسه با نوروز 95 حاکي از رشد 17 تا 19 درصدي است، گفت: در گفتوگويي که با مردم در ترمينال فرودگاه مهرآباد انجام دادم متوجه شدم برخي ايرلاينها همچنان در پروازها تاخير دارند و موجب گلايهمندي مردم شدهاند البته اميدوارم تعداد تاخيرها کمتر شود و ما در وزارت راه و شهرسازي نيز به تاخيرات رسيدگي ميکنيم و ايرلاينهايي که با تاخير مواجهند را مورد بازخواست قرار ميدهيم.
به گزارش تیننیوز، عباس آخوندي با اشاره به جداسازي باند نشست و برخاست هواپيما در فرودگاهها به منظور کاهش تاخيرات نوبتدهي و افزايش دقت از رونمايي اقدامات عمراني انجام شده در فرودگاه با حضور رييس جمهوري خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته حدود 49 ميليون مسافر جابجا شدهند و در 11 ماه امسال 52 ميليون و 600 هزار نفر جابجا شدهاند که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل در بخش داخلي 19 درصد رشد نشان ميدهد.
آخوندي با بيان اينکه ميزان تقاضا در حوزه حمل و نقل هوايي نسبت به گذشته زياد شده است، تصريح کرد: برخي از علل اين افزايش تقاضا ناشي از آزادسازي قيمت بليتها بوده است. به طوري که قيمت بليت در اوقات غير پيک کاهش مييابد و در زمان پيک سفر رو به افزايش ميرود.
وي خاطرنشان کرد: با اين اقدام امکان استفاده از هواپيما و ميزان بهرهوري افزايش يافته است. با متغير شدن قيمتهاي بليت هواپيما ما شاهد فروش بليت به قيمت 50هزار تومان در زمان اوج سفرها نيز بودهايم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به مقايسه ميزان جابجايي مسافر در نوروز 95 اظهار داشت: در نوروز 95 ، 3.2 ميليون نفر با هواپيما جابجا شدهاند که نسبت به سال 94، 15 درصد رشد داشته است.
به گزارش تیننیوزبه نقل از تسنیم، آخوندي با بيان اينکه پيش بيني ميشود براي نوروز 96 حدود سه ميليون و 750 هزار نفر از طريق هواپيما جابجا شوند که اين رقم در مقايسه با نوروز 95 حاکي از رشد 17 تا 19 درصدي است، گفت: در گفتوگويي که با مردم در ترمينال فرودگاه مهرآباد انجام دادم متوجه شدم برخي ايرلاينها همچنان در پروازها تاخير دارند و موجب گلايهمندي مردم شدهاند البته اميدوارم تعداد تاخيرها کمتر شود و ما در وزارت راه و شهرسازي نيز به تاخيرات رسيدگي ميکنيم و ايرلاينهايي که با تاخير مواجهند را مورد بازخواست قرار ميدهيم.
وي تصريح کرد: مشکل تاخير با ورود هواپيماهاي جديد در حال برطرف شدن است و شرکت هاي هواپيمايي موظفند حقوق مسافران را رعايت کنند.
وي خطاب به مردم و متقاضيان استفاده از حمل و نقل عمومي بيان کرد: مردم درصورت هرگونه گلايه و شکايت به سامانه اينترنتي شهراه مراجعه کنند و انتقادات و پيشنهادات خود را در اين سامانه ثبت کنند و بنده شخصا از طريق اين سامانه به شکايات رسيدگي خواهم کرد.
وزير راه و شهرسازي در ادامه با بيان اينکه دسترسي معلولان و سالمندان در فرودگاه مهرآباد و ساير فرودگاهها افزايش يافته است، افزود: ادعاي ارائه بهترين خدمات را نداريم اما تلاش ميکنيم با کمترين امکانات، بيشترين خدمات را به مردم ارائه کنيم تا مردم از سالمترين نوروز بهرهمند شوند.