بازدید سایت : ۳۶۳۶۲

ورود واگن‌ های ملی جدید تا پایان سال جاری به متروی تهران

رئیس شورای شهر تهران از ورود واگن های ملی جدید تا پایان سال جاری به خطوط متروی تهران خبر داد.

ورود واگن‌ های ملی جدید تا پایان سال جاری به متروی تهران
تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از ورود واگن های ملی جدید تا پایان سال جاری به خطوط متروی تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز (سه شنبه) شورا گفت: امروز موضوع تشکیل مرکز زنان و خانواده بررسی خواهد شد. همچنین در خصوص شهر آفتاب و قیمت گذاری غرفه هایی که دارد، بحث و بررسی انجام می شود.

وی افزود: تصمیم گیری در رابطه با غرفه های میادین و بازارهای میوه و تره بار، نامگذاری معابر و بررسی گزارشات حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار برای سال ۱۴۰۲، از دیگر دستورهای جلسه امروز است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری جایگاه خدمت رسانی و کارمندی را با هم دارد، گفت: خدمت رسانی شهرداری همچون سایر دستگاه های خدماتی است و برخی بخش ها همواره باز است و ساعت ندارد. ممکن است در مسیر خدمت رسانی با تغییر ساعت کاری خلل وارد شود. این تصمیمی است که شهرداری برای ساعت کاری گرفته و ما در شورا ساعت را نزدیک به ساعت مدنظر دولت در نظر گرفتیم چون فضای شورا کارمندی است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه واگن های مترو باید سفارش داده شود تا ساخته شود، افزود: ساخت واگن زمان می برد و چیزی نیست که ما تصمیم بگیریم و ۶ ماه بعد آماده باشد. مسائل مالی، سیاسی و بین المللی در این زمینه اهمیت دارد. از سال ۱۳۹۶ قرارداد واگن ها خاک می خورد و ما در این دوره قرارداد را فعال کردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلی ایجاد نشود تا پایان سال واگن های ملی جدید وارد خط خواهند شد که البته در حال حاضر نیز در خط پرند تردد می کنند، گفت: ساخت واگن در داخل کشور به صرفه نیست؛ اما قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم ها در داخل تهیه شده و ساخت واگن ملی می تواند آزمایش خوبی باشد. 

وی ادامه داد: به شرط اینکه دولت تعهد خود را انجام دهد و ارقام مورد نظر را بپردازد، تأمین واگن عملیاتی خواهد شد. شهرداری این رقم را از بودجه برنداشته و قرض گرفته تا بتواند پیش پرداخت را به نتیجه برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس قربانعلی بیک

    خرید واگن های مترو تهران، بدون ملاحظات ساخت داخل و اقتصاد مقاومتی

    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-266565

    اگر کمیسیون اصل 90 به قرارداد خرید واگن مترو نیز بپردازد مناسبت آنها برای ساخت داخل را بالاتراز لوکوموتیو خواهد یافت.

  • عباس قربانعلی بیک

    تولید واگن آلومنیومی مترو؛ اقدام خوب در زمان بد

    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-199887

    با اختلاف قیمت واگن‌های بدنه آلومنیوم و بدنه فولادی و صرف‌نظر از امکان تحویل سریع‌تر و اشتغال‌آفرینی بیشتر نوع فولادی در ایران، می‌توان با هزینه پرداختی برای 600 واگن حدود 700 واگن خریداری کرد

  • عباس قربانعلی بیک

    جهش تولید، با طراحی و ساخت واگن ملی مترو

    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-217242
    با ورود نسل چهارم واگن‌های مترو تهران با بدنه آلومینیومی در سال 86، حرکتی جهادی که چند شرکت واگن ساز داخلی را برای تولید بدنه واگن مترو بعد از مدت‌ها رکود فعال نموده بود به کندی گرایید و در عوض سهم تولید کننده چینی در تامین بخش‌های گوناگون واگن افزایش یافت.

  • عباس قربانعلی بیک

    آسیب‌ شناسی انتقال تکنولوژی واگنهای مترو
    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-260561

    برای آسیب شناسی انتقال تکنولوژی لازم است ابتدا به موضوع تعارض منافع (سازنده و تولیدکننده داخلی) توجه کنیم که باوجود تعلق درصدی از سهام واگن سازی به شرکت چینی، سبب می شود بومی سازی برای سازنده چینی و ... مطلوب نشود.