بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ ضرر بخش حمل‌ و نقل به اقتصاد کشور/ هزینه 60 میلیارد دلاری

سالانه در بخش حمل‌ و نقل 60 میلیارد دلار سوخت مصرف می‌کنیم که عدد بسیار بالایی است.

ضرر بخش حمل‌ و نقل به اقتصاد کشور/ هزینه 60 میلیارد دلاری
تین نیوز |

معاون وزیر نفت در امور پالایش 2 روز پیش با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور گفت: سالانه در بخش حمل‌ و نقل 60 میلیارد دلار سوخت مصرف می‌کنیم که عدد بسیار بالایی است.

به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار این خبر، تعدادی از کارشناسان حمل  و نقل در باشگاه متخصصان این شبکه خبری، عنوان کردند که مصرف سوخت در حمل و نقل در حالی از سوی این مقام دولتی  60 میلیارد دلار اعلام شده که کل درآمد بخش حمل و نقل بر اساس اطلاعات موجود به طور تخمینی حدود 10 میلیارد دلار است.

کارشناسان همچنین تاکید کردند که مجموع یارانه انرژی در کشور ما بیش از ۸۵ میلیارد دلار در سال است.

به اعتقاد کارشناسان در تمامی دنیا در یک پروسه یک تا دو ساله به تناسب افزایش قیمت انرژی، مابه التفاوت مبلغ حاصله به افزایش سطح دستمزدها و سرمایه گذاری در اموری که باعث کاهش انرژی می شوند (مثل پنجره های دو جداره، تولیدخودروهای کم مصرف...) و سرمایه گذاری در تولیدات اشتغال زا به ویژه در مناطق مرزی، اختصاص می یابدتا با کاهش تدریجی مصرف انرژی پس از مدتی حجم یارانه به حداقل برسد.

قابل ذکر است جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز دوشنبه 20 شهریور ماه امسال گفت: سالانه در بخش حمل‌ و نقل 60 میلیارد دلار سوخت مصرف می‌کنیم که عدد بسیار بالایی است.

سالاری افزود: مگر بودجه کشور چقدر است که 60 میلیارد دلار آن فقط در این بخش صرف شود؟ اگر 10 تا 20 درصد در این بخش صرفه‌جویی شود، ‌این منابع می‌تواند وارد زنجیره ارزش در پتروپالایشی‌ها شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از شانا، وی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌ نامه سه‌جانبه تجهیز 400 جایگاه سی‌ان‌جی در محل کارخانه هسا همچنین از مصرف میانگین روزانه 116 میلیون لیتر بنزین و سالانه 42 میلیارد لیتر بنزین در کشور خبر داد.

وی تاکید کرد: سال 98، سالانه 27 میلیارد لیتر بنزین مصرف می‌کردیم که این عدد امروز به 42 میلیارد لیتر رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا مهدوی پاسخ

    خب دولت ها در طول سالیان گذشته اگر سرمایه گذاری روی راه آهن و مترو انجام میدادن امروز نیازی نبود اینهمه یارانه سوخت بدیم بحث دیگه مصرف سوخت خودروهای داخلیه که از حد استاندارد جهانی بیشتره

  • شهرام پاسخ

    این دولت خدمتگزار با واردات کامیون و کشنده بهترین کار را در این حوزه انجام داده تا چند وقت دیگر دارندگان کامیون فرسوده خود به خود چون توان رقابت را ازدست می‌دهند خودرو خود را اسقاط خواهند کرد

  • Ali پاسخ

    روزانه تولید گازوییل یک پالایشگاه فقط و فقط صرف تامین سوخت سرعت گیر ها میشه که روزی حداقل صد بار یه کامیون با بار باید کاملا متوقف بشه و دوباره راه بیفته

  • رضا پاسخ

    فهمیدن این موضوع واقعا سخته شما بنزین ۳ تومنی به تاکسی میدید که با ۱۵ تومن ار صادقیه کارمندتو که بهش ماهی ۸ ملیون میدینو ببره ونک اگه ناراحتید بنزینو بدید ۱۵ تومن به کارمندتونم بدید ۷۵ ملیون ماهی. که اونم ۵۰ تومن صادقیه ونکو بتونه کرایه بده نمیتونی بنزینو بدی ۱۵ تومن بعد بگی باز هم با ۱۵ تومن ببر ونک یا به کار مندت بگی ۱۵۰ تومن روزی کرایه ماشین بده که ۳۰۰ تومن حقوق بگیری

  • ناشناس پاسخ

    آمار در آمد از حمل ونقل چرا اینقدر غیر واقعی !!!!

  • فرهاد پاسخ

    وقتی که مردم جز خریدن خودروهای آشغال تولید داخل گزینه ای ندارن همینه دیگه

  • نسل سوخته پاسخ

    اولا دوسوم این مقدار قاچاق میشه
    جلوی قاجاق را بگیرید
    دوما کرایه ها خیلی پایینه و برای رانندگان بصرفه نیست اگه کرایه را بالا ببرید درامد حمل و نقل هم از 10میلیارد زیادتر میشه
    پس همه اینها مقصرش شمایید

  • محمد پاسخ

    درست می‌گویید قیمت سوخت را گران کنید ولی کامیونها وسایر خودروها دیگر دهها برابر در زمان عرضه با مردم حساب نشود

  • نوید خیرمند پاسخ

    برید ببینید کیا از سوخت رایگان منفعت میبرند !! سوخت رایگان بنام حمل و نقل جاده ای و بکام صاحبین سرمایه هست !! و البته بهانه ای برای توسعه حمل و نقل ریلی و زیان صدها هزار کامیوندار !! سوخت و کرایه را بصورت همزمان با نرخ جهانی منطبق کنید و درآمد حاصله را بعنوان یارانه بین اقشار مختلف تقسیم کنید و یا درآمد همه را با نرخ جهانی منطبق کنید که هم فشار به اقشار مختلف مردم نیاد و هم مانع از قاچاق سوخت بشه .

  • حمید پاسخ

    گازویل لیتری سیصد تومن خداییش عجیبه،حد اقل باید لیتری چهار هزار تومان باشه،الان دولت ماهانه حداقل بیست میلیون یارانه با این قیمت سوخت به هر کامیوندار که سرمایه چند میلیاردی داره دودستی تقدیم میکنه.اونوقت به یه کارگر بد بخت فلک زده ماهی ۴۰۰ یارانه میده،هیچ جای دنیا اینقدر به ثروتمندا دولت باج نمیده که تو ایران میدن

  • ناشناس پاسخ

    خودرو بی کیفیت و قاچاق سوخت

  • Saman پاسخ

    وقتی خدمات مناسب واسه ماشینایه سنگین نیست وقتی دلال پاش وسطه وقتی ریل گذاری و قطار نیست وووو خو همین میشه دیگه اقا جان خودت یه بار یا چند بار یه ماشین سنگین بگیر بار حمل و نقل کن میفهمی این ساده ترین روش حل این مسئله هستش

  • ناشناس پاسخ

    چجوری حساب کردین شد ۶۰ میلیلرد دلار