◄ افتتاح زودهنگام و وعده وعید در پروژه راه آهن رشت کاسپین؛ ممنوع!
راه آهن رشت کاسپین حتی از منظر پیمانکاری نیز آماده افتتاح نیست و افتتاح زودهنگام این پروژه صرفا به دلیل اهداف تبلیغاتی خواهد بود .
جلوگیری از تکرار تجربه تلخ افتتاح زودهنگام راه آهن یزد اقلید، در پروژه راه آهن رشت کاسپین ضروری است.
راه آهن رشت کاسپین حتی از منظر پیمانکاری نیز آماده افتتاح نیست و افتتاح زودهنگام این پروژه در سال ۱۴۰۳ (که اگر اتفاق بیافتد ) صرفا به دلیل اهداف تبلیغاتی خواهد بود و منجر به تخریب وجه مسئولان خواهد شد.
راه آهن ۳۸ کیلومتری رشت بندر کاسپین که در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شده است بعد از ۱۸ سال مراحل پایانی خود را برای افتتاح طی می کند.
افتتاح زودهنگام این پروژه قبل از تکمیل کارهای باقیمانده، خطای راهبردی است و تبعات اجتماعی منفی را به دنبال خواهد داشت که قابل توجیه و دفاع نمی باشد.
بیشتر بخوانید:
اعتراض کشاورزان به تملک و تغییر کاربری زمین ها در مسیر پروژه راه آهن رشت آستارا
باتلاقی به نام راه آهن رشت آستارا
بازی باخت باخت ایران و روسیه در راه آهن رشت آستارا
ایستگاه پایانی راه آهن، سمت کاسپین آماده نیست. همچنین در مسیر ۳۸ کیلومتری، تقاطعات غیرهم سطح در طرح اصلی وجود دارد که هنوز اجرا نشده است و افتتاح زودهنگام بدون احداث تقاطعات غیر هم سطح، هیچگونه توجیهی ندارد. افتتاح پروژه با وجود تقاطعات هم سطح، از نظر ایمنی، مورد تایید شرکت راه آهن نخواهد بود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، باید از تجارب گذشته اش درس گرفته باشد و حقایق را به طور کامل به مسئولان بالادستی منعکس کند و زیر بار افتتاح نمایشی نرود ( ضرورت جلوگیری از تکرار همان کاری که با هماهنگی استاندار یزد در افتتاح زودهنگام راه آهن یزد اقلید در دولت قبل، انجام داد و هیچ گونه مواخذه ای نشد).
مسیر راه آهن رشت کاسپین از محل زندگی مردم عبور می کنند و در صورت افتتاح زودهنگام، مردم منطقه روزانه شاهد خواهند بود که قطار باری از این مسیر، حداقل تا ۲ سال آینده (۱۴۰۵) عبور نخواهد کرد.
شرکت ساخت و استانداران باید بدانند که صرفا ساخت مسیرهای جدید راه آهن با بتن آرماتور و . .. و خرید ریل از کارخانه و نصب آن در بیابان ها و یا وسط زندگی مردم، بدون عبور بار و مسافر هیچ گونه بهره ای برای مردم ندارد و هر وقت عبور بار و مسافر در یک مسیر ریلی به طور منظم برقرار گردید می توان گفت پروژه افتتاح شده است در غیر این صورت صرفا هدر دادن منابع کشور اتفاق افتاده است.
درخواست موکد مجدد بنده از مسئولان، این است که از تجارب گذشته استفاده نمایند و در اسرع وقت راه آهن غیرضروری، غیراقتصادی و غیراولویت دار ۱۶۲ کیلومتری رشت آستارا را متوقف و بدون تعصب از طرح های جایگزین و مسیرهای ریلی موجود استفاده کنند. انجام عملیات صرفا پیمانکاری هیچ گونه بهره ای برای مردم نخواهد داشت و ضروری است بر اساس واقعیات آشکار تصمیم گیری شود. چرا که مردم انتظار دارند پول نفتشان برای پروژه های اولویت دار کشور صرف شود.
مرکز استان گیلان به ریل سراسری و به دریای عمان و خلیج فارس در جنوب کشور وصل شده است و در آینده ای نزدیک این استان از طریق مسیر ریلی رشت کاسپین به دریای خزر در شمال کشور وصل می شود و لذا احداث مسیر رشت آستارا طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده، صرفا هدر دادن منابع کشور است که دیگر نیازی به توضیح ندارد.
همچنین برخلاف تصور برخی در بدنه های پیمانکاری وزارت راه و شهرسازی، که راه آهن رشت آستارا و راه آهن اردبیل پارس آباد رقیب یکدیگر نیستند، باید بگویم اتفاقا این دو راه آهن غیرکارشناسی و غیراقتصادی، هر دو در هدر دادن منابع کشور در حال رقابت هستند و لذا به نوعی رقیب یکدیگرند و نظر کارشناسان و متخصصان و مجامع علمی غیرذینفع در پروژه ها نیز همین است.
* محمدرضا حدادی مدیر کارشناس حوزه اقتصاد، مهندسی ارزش و پدافند غیرعامل
به کوری چشم دشمنان زبون گیلان ، راه اهن رشت کاسژین به زودی افتتاح ورشت استارا آغاز می گردد.
تاکورشودهرآنکه نتواند دید
نویسنده به درستی میگه مسئولین وعده های پوشالی و تبلیغاتی برای افتتاح راه آهن رشت کاسپین ندهند.
ذر دو سال اخیر بیش از ۵ بار وعده سرکاری دادند.
چند نفر گذاشتن حقوق میدن که از عملکرد بد مسئولین در رسانه ها دفاع کنند.
خجالت بکشید.
عکس واگنهای سرنگون شده چه ربطی به مطلب اصلی دارد؟؟
به نظر بنده عکس کاملا با مطلب مرتبطه.
میگه برخی تقاطع های غیرهم سطح، هنوز تکمیل نشده، افتتاح زودهنکام بدون تکمیل آنها و افتتاح با تقاطعات همسطح ، ایمنی نداره و میتونه حوادث تلخ گذشته تکرار بشه. اینو دیگه همه میدونن.
خیلی حرفه ای و منطقی نوشته شده.
آقای حدادی مطلب خوبی نوشته تا کلاه افتتاح زودهنگام سر بذرپاش و دولت انقلابی نره. دستش درد نکنه.
قطعا برای این آگاه سازی و حفظ آبروی بذرپاش، تشکر از نویسنده هم لازمه
شرکت ساخت و استانداران، استاد کلنگ زنی و افتتاح های تبلیغاتی هستند.
تین نیوز یک رسانه بدخیم و وابسته به بیگانه
بوده و با هرچه پروژه عمرانی در کشور سر ستیز
دارد و مطالبش کمترین اعتباری نداشته و کارش صرفا ریختن آب به آسیاب بیگانگان می باشد .
تین نیوز رسانه تخصصی حمل و نقلی است و کاملا بیطرفانه مطالب را منتشر میکنه.
حالا یه گزارش درست برخلاف منافع شخصی شما کنه، میشه بده!!!
حقیقت تلخه و باورش سخته.
بجای تایید مطالب، دنبال وعده وعید هستید؟
هر وفت نمیتونی دفاع کنی، گیر میدی به تین نیوز
قرار نیست تین نیوز فقط در راستای منافع دلالان و پیمانکاران مطلب بنویسه.
مردم بدبخت گناه ندارند؟ با این همه وعده های پوشالی.
این همه پروزه کلنگ زدبد رها کردید بس نیست؟
سلام- عكس اين مقاله چه ربطي به محتواي آن دارد؟ كدام نهاد وضعيت پروژه رشت - كاسپين را ارزيابي و نيمه تمام عنوان كرده است؟ اينكه گفته شده در صورت افتتاح تا دو سال بار اين محور عبور نخواهد كرد، بر اساس چه منطقي است؟ عنوان مقاله چه ربطي با موضوع رشت - آستارا دارد كه عليه آن پروژه هم نوشته شده است؟
به نظرم تين نيوز بايد قبل از انتشار مطالب دريافتي نسبت به محتواي مطلب ارزيابي كلي داشته باشد و هر مطلب بدون استدلال و سياه نمايي را بازنشر نكند.
.
دلیل ربط عکس با محتوا هم کاملا مشخصه. افتتاح با تقاطع هم سطح منجر به حاذثه میشه.
تین نیوز وعده ها رو منتشر کنه اشکال نداره ولی یه حرف صحیح رو منتشر کنه اشکال داره؟
نویسنده واقعیت رو گفته.
وعده دروغ باید ممنوع بشه.
این بابا حرف صحیحی زده.
وقتی عرضه ندارید راه آهن ۳۸ کیلومتری رو در ۱۸ سال بسازید وعده ۴ سال ساختن راه آهن رشت آستارا ، به مسئولین بالادستی و مردم خیانت است. ربطش همینه .
دست از حمایتهای بیجا از وعده های مسخره مسئولین بردارید.
ان شاء الله گوش شنوایی باشد.
ان شاالله
اگر برخی چاپلوس ها و پاچه خوارها بزارند حقایق به گوش مسئولین برسد.
معمولا فشار استانداران و برخی وزرا و نمایندگان مجلس هم باعث کلنگ زنی بیخودی میشه و هم باعث افتتاح نمایشی و تبلیغاتی میشه.
ولی واقعا این پروژه رو تا الان مسئولین عقل کردند افتتاح نکردند چون قطعا کلاه گشادی سرشون میرفت
ماشاء الله مدیرعامل شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی به هیچ مسئولی نه نمیگه و تعامل حداکثری هن در کلنگ زنی بیخودی و هم در افتتاح نمایشی هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی داره.
خدا قوت .
برای ساخت خط ریلی از پول نفت استفاده نمیشود ازدرامد شرکت مسافربری قطار هزینه میگردد./b>
واقعا اینقدر نادانی در خصوص محل تامین هزینه اجرای این پروژه ها جای تامل داره.
پول نفته، شک صوری نکن.
اگر راه اهن حمل بار ومسافر اولویت باشد ملیارد ها دلار صرفه جوی سوخت خواهیم داشت به جا ی ۵ملیارد دلار به جای واردات ودود کردن بیایم در ساخت مسکن سرمایه گذاری کنیم بهتر نیست این چه نظر منطقی است که میگوید که راه اهن صرفه اقتصادی ندارد شما مدیون چند هزار جان انسانهای هست که درجاده ها میمیرند به علت تصادفات رانندگی منافع این ملت درجاده است یادر ریل قطار
موضوع رو کلا قاطی کرده.
مطلب صحیح نوشته که آقا وعده الکی ندید.
همون بلای افتتاح زودهنگام یزد اقلید رو سر رشت کاسپین در نیارید.
شلوغکاری نداره دیکه.
حرف حق رو حمایت کنید حتی اگر نمیشناسید طرف رو.
باز هم نظریات مانع احداث راه اهن.... از کی خط میگیری اذربایجان یا تورکیه
مطلب درستی رو آقای حدادی گفته.
میگه وعده الکی ندید، چه ربطی به آذربایجان و ترکیه داره؟!!!
چی زدی؟ جنسش تقلبی بوده، عوضش کن.
بدیهیجات رو هم قبول نمیکی و فقط مخالفی.
تهران زنجان قبلآ ی خط راه آهن داشت اومدن یکی دیگه زدن شد دوتا جالب اینجاست الکی ساختن فقط پول گرفتن بودجه گرفتن زمان تست ی قطار ی واگنی اومد رد بشه همه جا لرزید تایید نشد الان چند ساله همینطوری منده استفاده هم نمیشه فقط الکی پول خرج شد
نه نویسنده خوش خیال زمان روحانی کجا بودی . خودتم بکشی رئیسی پرچمش بالاست . خودت سیاست نخورده مستی میکنی . کجای کاری ?