بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ وقتی کارت هوشمند رانندگی نبود/ فنا شدن هشت سال سنوات رانندگان کامیون

چه کسی مسئول فنا شدن و از بین رفتن هشت سال سنوات رانندگان کامیون است؟

وقتی کارت هوشمند رانندگی نبود/  فنا شدن هشت سال سنوات رانندگان کامیون
تین نیوز |

چه کسی مسئول فنا شدن و از بین رفتن هشت سال سنوات رانندگان کامیون است؟ این پرسش جمع زیادی از رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای کالاست که اگر این سنوات از بین نرفته بود اکنون بازنشسته شده بودند.

به گزارش تین نیوز، ظفر عظیمی مهر در این مورد گفت: دفترچه کار رانندگان کامیون های برون شهری همزمان با تاسیس انجمن صنفی های رانندگان و بیمه سازمان تامین اجتماعی در ابتدای دهه هفتاد برای رانندگان کامیون برون شهری صادر‌ شد.

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، افزود: در آن سال ها، رانندگان هر ساله نامه ای از تامین اجتماعی برای تسویه حساب به پایانه ها می آوردند و انجمن صنفی رانندگان هم دفترچه کار آنها را پس از دریافت گواهی تسویه حساب تامین اجتماعی، با زدن مهر و تاریخ به مدت یک سال اعتبار می زد.

عظیمی مهر عنوان کرد: این رویه به مدت هشت سال ادامه داشت و انجمن صنفی رانندگان که حافظ منافع رانندگان بود به رانندگان اطمینان خاطر می داد که پول های دریافتی حق بیمه تامین اجتماعی و چهار درصد مبلغ بارنامه توسط سازمان تامین اجتماعی ماه به ماه دریافت می شود.

وی ادامه داد: انجمن ها تاکید می کردند که سازمان تامین اجتماعی به سازمان راهداری اجازه می دهد که به باربری دسته بارنامه مجدد جهت فعالت تحویل دهد و باربری ها هم همچنان فعال بوده و از هر‌ بارنامه مبلغ ۴ درصد کرایه به عنوان حق بیمه راننده دریافت و به تامین اجتماعی واریز می کرده اند.

این راننده کامیون گفت: اما گویا باربری ها هرگز پولی به تامین اجتماعی واریز نمی کردند و آن مبالغ هنگفت را باربری ها اختلاس کرده اند.

او افزود: سوال این است که چرا انجمن صنفی رانندگان به رانندگان هشت سال اطمینان خاطر نادرست داد؟ چرا این همه بازرس و کارشناس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تامین اجتماعی و مدیران انجمن صنفی ها برای پیگیری پول های هنگفت اختلاس شده توسط باربری ها آن هم به مدت هشت سال، اطلاع رسانی نکردند ؟

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا تاکید کرد: چرا تا زمانی که سیستم کارت هوشمند رانندگان ایجاد شد هیچ مسئولی در این مورد سخنی نگفت و آیا اگر سیستم کارت هوشمند ابداع نمی شد این اختلاس بزرگ بایستی تا امروزه یعنی ۳۰ تا ۴۰ سال تداوم می یافت؟

عظیمی مهر گفت: چرا سازمان تامین اجتماعی گواهی تسویه حساب داده و چرا دفترچه درمانی رانندگان را همیشه اعتبار‌ زده و به ناگاه چطور شد که این موضوع را افشا کردند؟سازمان های تامین اجتماعی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و انجمن صنفی رانندگان و باربری ها هرکدام چه مقدار از مبالغ پرداختی رانندگان سهم داشته اند؟

وی افزود: چه کسی مسئول اختلاس هشت سال سنوات رانندگان کامیون است که اکنون هنوز مشغول کارهستند و با چشمان کم‌ سو و جسم ناتوان مشغول راندن تریلی هستند اگر حوادثی رخ دهد چه کسانی مسئول هستند؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر

    سلام .مشکل اختلاس ۸ سال سنوات حق بیمه تامین اجتماعی توسط باربری ها بایستی توسط دادستان محترم با جدیت پیگیری شود واز مدیران کل دهه هفتاد لغایت اوایل دهه هشتاد بابستی مدیران تامین اجتماعی ومدیران انجمن صنفی های رانندگان و مدیران کل راهداری استانهای آن تازیخ وپرونده های بازداشت متصدیان باربری ها که زندان هم رفتند همه باید فراخوانده شوند واطلاعاتی که دارند ابراز دهند تا حق وحقوق رانندگان آن زمان که اکنون با خطرات جدی مَشغول رانندگی هستند پیگیری وپولهای اختلاس شده حسابرسی و از باربری ها اخذ و به حساب تامین اجتماعی وری شود تا مشکلات حل شود اگز متصدیان باربری هایی که زندان رفتن جلب شوند حتما با اعترافات برای همدیگر پرونده بدون کمترین مشکلی حل میشود چندین متصدی باربری در تبریز زتدان رفتن و مدیر انجمن صنفی ان زمان بنام آقای منظوری یا منظومی اگر اشتباه نکنم بسیار با جدیت پرونده اختلاس باربری ها را دنبال کرد که نمیدانم تا کجا پیشرفت ومتصدیان زندانی شده با رضایت کی ازاد شدند بنده که رضایت ندادم وشدیدا شاکی هستم از انجمن صنفی های رانندگان که مطلع وسکوت کردن بسیار شاکی وتقاصای فراخواندن مدیران انجمن صنفی رانندگانوکامیون داران دهه هفتاد تا اوایل هشتاد دارم وآماده هستم اطلاعات خود را برای احقاق حق رانندگان در اختیار مقام محترم قضایی قرار دهم .تشکر.

  • ناشناس

    سلام - آلان کانون انجمن های صنفی شرکتها که بحمدالله درآمد زیادی هم دارد و از محل آن ساختمانهای مجللی هم خریده اند، باید جبران کنند و بجای غول شدن و هزینه کردهای نابجا، به رانندگانی که بابت اشتباه این امر با مشکلات جسمی فراوان همچنان مجبور به فعالیت هستند ، کمک کنند. به نظر می رسد اولین اشتباه از طرف سازمان تامین اجتماعی مرکز اتفاق افتاد که فکر کردند کلیه بارنامه ها را خودشان در مرکز کنترل کنند و به همکارانشان در استانها اعتماد نداشتند، دومین اشتباه را سازمان حمل و نقل کشوری انجام داد که علیرغم تجارب قبلی و شناخت حجم اطلاعات در کنترل بارنامه ها به صورت استانی؛ پذیرفتند که تمامی بارنامه ها به تامین اجتماعی مرکز منتقل بشود، که هم حجم بارنامه رسیده به تهران زیاد شود و نتوانند دقیق آمارهای بارنامه دریافتی و صادره و قیمت های معمول را چک کنند و هم حجم واریزیها را مطابقت دهند. و البته مثل اینکه بر اثر نشت آب مقادیری از بارنامه ها هم خراب شده است. آخرین اشتباه و تخلف را هم شرکت های حمل و نقل در عدم ارسال به موقع آمار و اطلاعات بارنامه ها و میزان واریزی داشته اند.

  • حمید گلشن ابادی

    من از سال 1370به طورقانونی راننده بین المللی این کشور هستم. تا حالا هم بازنشست نشدم چرا .چونکه همین دزدان بیمه منو بالا کشیدن. شب‌هایی که من تو جاده ها جون می کندم اینها مشغول نقشه کشی حق بیمه من بودند.که پولی من بابت بیمه میدادم و بخورند که خوردند.حالا شما هی بگید دولت خبر نداشت والا منکه باورم نمیشه. بارنامه ای الان صادر میکنند جای گیرنده نام راننده رو میزنند که گیرنده کالا مالیات نده. در آینده نه چندان دور بازم تاوان اینو رانندها خواهند داد. ٱیا دولت اینم نمی دونه کثیفترین پول پوله همین باربریاست.

  • ابراهیم گودینی

    بخدا قسم من یکی از رانندگان هستم که هشت سال پول بیمه را از طریق بارنامه پرداخت کردم و هیج سابقه ای برای من ثبت نشده است هر کجا هم رفتم کس جواب نداد

  • ناشناس

    سلام وعرض وادب خدمت تمام رانندگان عزیز که شب وروز توی هوای گرم وسرد زحمت میکشن واین ازخدا بیخبرها این شغل راتفریحی گذاشتن اون هشت سال راهم پایمال کردن وکسی هم جوابی نداد اینجا مقصر اسلی بیمه هست که اگر این پول را نمی گرفت پس چرا دفترچه بیمه راتمدید نمی کرد اینکه کار یک سال یادوسال نبود بلکه هشت سالست اینها همه باهم دستشان تو یک کاسه هست انشاالا خدا ازشان نگذرد التماس دعا برای تمام رانندگان عزیز وزحمت کش

  • مجید ترکزاد

    بیداداز بی قانونی ماکه ده پیشنهاد دادیم که این هشت سال را زنده کنیم ولی مسعولین وسندیکاهای بی کفایت رانندگان هنوز هم بی قانونی میکنن بدون رای اعضا نفر میاورند