بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت: ارزش صادرات امسال به ۵۱ میلیارد دلار رسید

ارزش صادرات و تجارت خارجی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان تیر به ۵۱ میلیارد دلار رسید.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت: ارزش صادرات امسال به ۵۱ میلیارد دلار رسید
تین نیوز

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ارزش صادرات و تجارت خارجی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان تیر به ۵۱ میلیارد دلار رسید.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالامیر ربیهاوی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در استانداری افزود: حجم مراودات تجاری ایران با همسایگان در دفتر غرب آسیا بسیار گسترش داشته و ثبت مراودات تجاری با هشت کشور همسایه در این دفتر است.

ربیهاوی بیان کرد: صادرات و تجارت خارجی ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان تیر با در نظر گرفتن نفت به ۵۱ میلیارد دلار رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات طی همین مدت در کشور ثبت شد.

ظرفیت های تجاری سمنان با کشور عراق

ربیهاوی به ظرفیت های تجاری سمنان با کشور عراق اشاره کرد و افزود: ۳۰ درصد از مجموع صادرات استان به کشور عراق به عنوان شریک دوم تجاری کشور انجام می شود.

این مسوول ادامه داد: عراق یک کشور بسیار ثروتمند است و سالانه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات نفت دارد و از این مزیت باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: توسعه بحث صادرات و تعامل تجاری با عراق باید تقویت شود، در غیر اینصورت، در سیر نزولی صادرات به این کشور قرار خواهیم گرفت .

ربیهاوی یادآور شد: برای دستیابی به ثبات نسبی صادرات به کشور عراق انتقال فناوری تولید و خط تولید به این کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آمادگی برای اعزام یک هیات تجاری متشکل از واحدهای تولیدی بزرگ سمنان به عراق، گفت که این اقدام با هدف معرفی ظرفیت های استان برای توسعه بازار صادرات سمنان به کشورهای همسایه مدنظر است

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران افزود: راهکار های مختلفی به منظور توسعه تجارت خارجی و صادرات کالا از سمنان به ویژه با همسایگان و کشورهای اطراف در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته افزایش ۸۹ درصدی داشت.

۶۶ هزار و ۶۸۴ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار از گمرک سمنان از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ صادر شد که نشاندهنده افزایش ۹۷ درصدی کالاهای صادراتی استان از لحاظ وزنی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.