◄ درخواست رسیدگی به یک مشکل کامیونهای چادردار
بارگیری در داخل کانتینرهای خالی، خلاف بوده و اگر در جاده حادثه یا اتفاقی برای کانتینر حامل بار غیرقانونی رخ بدهد، بیمه و هیچ ارگان دیگر جوابگو نخواهد بود.
یک راننده کامیون چادری از بازرسان ادارات راهداری و حملونقل جادهای استانها خواست به یک مشکل که موجب کاهش کرایه این نوع ناوگان شده است، رسیدگی کنند.
به گزارش تیننیوز، بهنام خانلو در این مورد در شبکههای اجتماعی در توضیح این مطلب گفت: رانندگان کفی برای کانتینرهایی که از بنادر به شهرستانها حمل میکنند کرایه رفت و برگشت دریافت میکنند.
وی افزود: این امر بدان معنی است که در اعلام بار کرایه رفت و برگشت این نوع خودروها اعلام میشود.
وی تاکید کرد: ولی برخی رانندگان بعد از تخلیه بار در مقصد، مرتکب خلاف شده و اقدام به بارگیری در داخل کانتینرهایی میکنند که باید به مبدا برگردانده شود.
خانلو اظهارکرد: این در حالی است که بارگیری در داخل کانتینرهای خالی، خلاف بوده و اگر در جاده حادثه یا اتفاقی برای کانتینر حامل بار غیرقانونی رخ بدهد، بیمه و هیچ ارگان دیگر جوابگو نخواهد بود و شرکت مالک کانتینر هم چند برابر خسارت از راننده دریافت میکند.
به گزارش تیننیوز، وی گفت: علاوه بر مشکلات ذکر شده، این اقدام رانندگان متخلف، بزرگترین ضربه را به دیگر رانندگان وارد میآورد چرا که موجب پایین آوردن کرایه کامیونهای چادری (ترانزیت) میشود.
او در توضیح راهکار حل این مشکل اظهار کرد: تنها چاره این است که تا موقع ثبت تحویل کانتینر، به این نوع کامیون اجازه ثبت بارنامه داده نشود.
خانلو ادامه داد: از مسئولان دولتی به ویژه بازرسان سازمان و ادارات راهداری و حملونقل جادهای درخواست میشود تا به این مشکل رسیدگی نمایند.
تیتر خبر تخلف کامیونهای چادری اشتباه است و تخلف در داخل متن مربوط به کامیونهای کانتینر بر میباشد لطفا دقت فرمایید
باعث تمام بدبختی ما دلال بازار و توافقی بودن کرایه و کانتینر های خالی که از شهرهای مرکزی کشور بسمت بنادر هستش
گمرگ و پلیس باید از بارگیری کانتینرهای برگشت به بندر جلو گیری کند
سلام وخسته نباشید به اقای. خانلو ودیگر زحمتکشان این صنف...بله همان طور که اقای خانلو عرض کرده متاسفانه این کانتینرها باعث پایین آمدن ترانزیت شده واز شما مسولان سازمان حملونقل تقاضا رسیدگی داریم...
سلام ضمن تشکر از آقای خانلی در رابطه با اعلان این مشکل اما در نظر داشته باشیم که در این مشکل هم باز رد پای شرکتهای حمل و نقل را میبینیم متاسفانه این عمل باعث شده تا طراحان تعرفه حمل و نقل برای برگشت کانتینر کرایه ای بسیار پایین در نظر بگیرند و عملا رانندگان کفی را مجبور به بارگیری و تخلف میکنند
و اگر کرایه رفت با برگشت تفاوتی نداشته باشه هیچ راننده ای نیاز به بار زدن و ریسک کردن ندارد اما متاسفانه آب از سرچشمه آلوده است
سلام .اقایانی که کانتینر میزنن کرایه رفت و برگشت رو گرفتن .بعدهم که میخوان کانتینر خالی رو ببرن هر باری که باشه میزنن کرایه هم واسشون مهم نیست میشه خدا خدای دلال ها
تمام مشکلات ما دلال هاست و بعضی راننده ها به هزینه ها را نادیده می گیرند و کانتنیز های خالی که بار ما را همیشه مفت می برند
درسته علاوه بر کم گردن بار دیگران در داخل کانتیر انواع مواد غذایی حتی شیر بارگیری میکنن که این خلاف بهداشت میباشد بخاطر اینکه توکانتینر انواع مواد شیمایی ومواد مضر بر انسان وارد مشه
همه دارن به همدیگه ضربه میزنن بار ترانزیت کف میبره ترانزیت سنگ آهن کمپرسی میزنه کمپرسی تک رول میزنه نیسان میلگرد میزنه خاور تیر اهن میزنه همه نشانه ضعف در اجرای قانون هست با مسئولین بی تفاوت
با سلاموخسته نباشید به همه زحمتگشان این صنف وهمچنین اقای خانلو همان طور که بقیه دوستان فرمودند مشکلات ما را بیشتر این دلال بازاری باربریها ورانندگان کفی که چهل فوت خالی بار میزنند اینجاد میکنند اگه این دو مورد برطرف بشه مشکلات همه فکر کنم تمام میشه
باسلاموخسته نباشید به همه همکاران واقای خانلو همون طور که بقیه دوستان فرمودن بیشترین مشکل ما رانندگان همون دلال بازاری ورانندگان کفی چهل فودت زده و بار دزدیهای بندر عباس که باربریها به ماشینهای بومی وغیر بومی که پلاک عوض کردن در ان باربری مشغول هستن این چند مشکل حل بشه بنظر من همه چی درست میشه به امید خدا
سلام در خصوص ناوگان کانتینری ثابت چادری و کانتینرهای مرجوعی خالی از بار به بنادر که نوعی رقابت کاذب شکل گرفته است چند نکته حائز اهمیت است تا مناسبات بازار از حالت دست کاری شده فعلی به سامان برسد.
قبلا گفتیم راهکار مشکلات حمل و نقل فقط در بستر قانون میسر است که در این مورد بخصوص با ملاحظات سایر موارد قانونی می توان از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و ظرفیت خرد جمعی قابل طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استفاده کرد تا خروجی آن بشود منافع صنفی، اقتصادی بازار سرمایه و تولید در شبکه توزیع با محوریت منافع ملی!؟ چطور؟ این انحراف و بدعت از کجا شروع شده؟ و چقدر وجاهت قانونی و حتی توجیه اقتصادی دارد!؟
ابتداء باید دید چرا باید یک شرکت حمل و نقل هرمزگانی در حالت کارگزاری بدون قرارداد با ناوگان عمومی بتواند بارنامه محموله باکت ارسالی با محموله در برگشت خالی از بار در تهران را در مبداء ارسال هرمزگان صادر نماید و راننده کامیون محموله ارسالی از هرمزگان به تهران دارای دو سند حمل همزمان باشد!؟
با اندکی تعمل متوجه می شویم علاوه بر رانت شرکتهای پایانه بندرعباس سازمان حمل و نقل خواسته است حجمی معادل 30% ورودی بندر را تضمین شده در برگشت داشته باشد تا موازنه عرضه ناوگان منفی نشود.
اگر چه در مقطع دهه هفتاد و هشتاد این راهبرد توجیه کاربردی داشت و چون محموله ارسال ناوگان به بنادر به میزان کافی وجود نداشت چاره ایی هم نبود، ولی الان که صادرات بویژه فولاد و سنگهای معدنی ورودی بنادر را بیش از واردات کالا گردیده است واقعا هیچ توجیهی جز رانت هایی که ایجاد نموده اند وجود ندارد!؟ کدام رانت؟
اینکه سنگ آهن را با کانتینری حمل می کنند که تجار و کارخانجات وارد کننده کرایه برگشت خالی کانتینر را پرداخت نموده اند و راننده بدلیل دریافت نرخ حمل محموله برگشت و کانتینر خالی دو کرایه را تجمیع می نماید پس بنفع صادرکننده ثالث است چون کرایه او کمتر شده!؟
سازمان بنادر و کشتی رانی نه تنها از بابت کانتینر وجهی برای خزانه ملی دریافت نمی کنند بلکه چقدر داد و ستدهای ارتشاع و تبانی گونه چشم پوشی از تخلف بزرگ ایجاد شده است.
اگر ترمینال کانتینری در مراکز استانها و جود داشت اولا مبالغ اجاره کانتینر در برگشت هم در ردیف درآمد دولت افزوده می گردید چون صادر کنندگان عموما نیازشان فقط در بنادر تامین می شود و این یعنی هزینه های سربار تخلیه بارگیری مضاعف و رونق با اندازهای بندری و باربری های بندر! ؟
ما مخالف بارگیری کانتینر نیستیم ولی چون کرایه برگشت کانتینر را در مبداء تاجر تهرانی پرداخت کرده و رانند حامل کانتینر بدلیل تجمیع دو نرخ رقابت مخرب ایجاد نموده
است کانتینر چادری ترانزیت متضرر می گردد، قیمت تمام شده محموله های وارداتی هم افزایش می یابد!
البته تمرکز و خواب کامیونها در بندر که ورودی بیشتر از خروجی گردیده است.
حتما باید در تعامل گمرکات داخلی و شرکت کشتیرانی دولتی با ترمینال های کانتینری استانها صادر کنندگان بتوانند محموله هایشان را یکبار در مرکز استان با کانتینر دارای قابلیت ارسال به خارج از کشور بارگیری و حمل نمایند
در واقع محموله ریل چون سنگ آهن با واگن و کمپرس حمل شود و نرخ واقعی بپردازد
باسلام به رانندگان محترم نظریه من این است که کانتینری که بارش خالی کرد در مقصد یک پلمپ داخل شرکت به کانتینر زده شود تا راننده نتونه بار داخل کانتینر بزند پلمپ مال کشتیرانی باید باشه یا کاری نداره برای دولت پلیس راها موظف به داخل کانتین نگاه کنند درود بر شما عزیزان
تمام تخلفاتی چون حمل سوخت و کالای غیرمجاز و کالای قاچاق وغیر مجاز توسط همین کانتینر خالی ها که باید خالی برگشت شود به سمت بندر صورت میگیرد چون بابت کرایه حمل بار به کامیون حامل کانتینر خالی به سمت بندر خیلی کرایه ناچیزی میدن و راننده برای تامین اسطحلاک و مخارج کامیون خود دست به تخلفاتی چون حمل کالای غیرمجاز میزنن درضمن این مسئله باید توسط پلیس انتظامی هم جلوگیری شود چون کامیون چادری همانطور که واقف هستید از بغل باز میشود در طور مسیر و توسط مامورین به راحتی بار بازدید میشود ولی کامیون کفی حامل کانتینر خالی برگشتی به سمت بندر
کالای غیر مجازو میزارن ته کانتینر و یک مقدار کالای مجاز قسمت آخر بار میزارن و چون بازرسی و تفتیش این نوع کانتینر از بغل امکان پذیر نمیباشد وبرای مامورین دشوار است مامورین هم به علت نداشتن امکانات و نفر مجبور میشن درست بازرسی صورت نگیرد به این علت باید حتما مراجع
قضایی و پلیس هم به این نوع حمل و کار غیر مجاز جلوگیری کنن
با سلام
اول این ک باید جلو بارهای دزدی گرفته بشود ما داخل اعلام بار بیشتر از هفتاد/هشتاد دستگاه ترانزیت داریم ولی گلوگاه که میرویم صف بطول سه /چهار کیلو متر است بعد چطور هست که پنجاه شصتا اعلام بار هست ولی صف پنج کیلو متری هست؟
دوم کانتین های که از بندر به شهرستان ها بار گیری میشود میرود کرایه ی رفت و برگشت گرفته اند چرا باید بار بزنند داخل کانتینر تازگی ها هم یک تریلی کفی سه نمونه بار میزند اول شمش میزند دوم کانتین میگذارد روی کانتیر و روی کانتینر خالی بار میزند و من راننده چادری باید سرگردان باشم برای بار به هر باربری هم که سر میزنیم میگویند بار چهل فوت داریم و کرایه ی حداقل دو میلیون تومانی این چهل فوت ها میاورند به ششصد هزارتومن
باعرض سلام
همانطوری که همکارعزیز جناب خانلو فرمودندیکی از عوامل پایین نگه داشتن وپایین آوردن کرایه حمل درناوگان چادری ودرتبعیت ازآن که این آتش دامنگیر همه کاربری ها حتی خود کانتینرهایی که مجاز به بارگیری میباشند میشود حمل باردرکانتینرهایی هست که بعلت دریافت کرایه برگشت ، حق بارگیری ندارند !وبعدازتخلیه میبایست خالی به مبدآ بارگیری عودت داده شود .ولی رانندگان بی توجه که فقط درپی منفعت وسودخودهستند این عمل را نوعی زرنگی تلقی کرده ،وکم بودن کرایه برگشت کانتینرخالی را عذری موجه برای بارگیری میداننددرصورتیکه علاوه بر اطلاع رسانی دراعلام بار بهنگام دریافت بارنامه نیز قرارداد حمل دوسر بسته میشود!اگر کرایه برگشت پایین است چرا رانندگان مبادرت به حمل اینگونه کانتینرهای برگشتی بعدازحمل میکنند ؟ علاوه براینکه ازنظرشرعی حرام میباشد دراین میان بیشترین سود فقط عاید شرکتهای حمل ونقل میشود شرکتهایی که بدنبال چنین کانتینرهایی هستند که سخت بودن بارگیری از درعقب و مشکل بیمه وووووو بهانه ای برای کم کردن کرایه واقعی بدانند و جالبتر اینکه بانشان دادن اینگونه بارنامه ها به رانندگان دیگر آنهارا قانع سازندکه نرخ حمل همینه وصاحبین باربیشترازاین مبلغ پرداخت نمیکنند.علاوه برراننده متخلف خودشرکتها نیز باعلم به اینکه این کانتینرها باید خالی برگردد وبادادن بار باکرایه بسیارپایین متخلف محسوب میشوندچون هم موجب آشفتگی کرایه حمل بازارحمل ونقل شده وهم درصورت دچارحادثه شدن با بیمه نیزبه مشکل میخورند!!! بنده خود درانباری که نوشابه بارگیری میکردند شاهدبودم راننده کانتینر علاوه براینکه چهارصد هزارتومن کرایه کمتر قرارداد بسته! با رشوه دادن پنجاه هزارتومنی به کارگرانی که گرمی هوا وسخت بودن بارگیری دراینگونه کانتینر را بهانه قرار داده بودند موجب مشکلاتی نیز برای کامیونهای دیگر به لحاظ پرداخت پولی مرسوم به پول چای نیز شد.واین امر درتخلیه نیز مرسوم است ! هنگام تحویل وقتی متصدی امر میبیند داخل کانتینر مثلا گچ یا سیمان یا....پاشیده فرصت را برای رشوه خواهی مناسب میبیند !! مهتمرازهمه ،اینگونه کانتینرها معمولاحامل موادشیمیایی خطرناک هستند که اثرآن تاچند روز باقیست وشاید مدت زمان زیادی! ویا اصلا کانتینر مخصوص حمل اینگونه موادخطرناک باشد ولی راننده اقدام به بارگیری اقلام غذایی درآن کرده !!! اینها همه مواردی هستند که باید توسط سازمان وپایانه ها مورد توجه قرار گیرد .