◄ تصویب افزایش 30 درصدی شاخص تن کیلومتر در حمل بار جاده ای
نرخ حمل بار جاده ای پس از گذشت دو ماه از آغاز سال جدید با بروزرسانی شاخص تن کیلومتر افزایش یافت اما میزان افزایش صورت گرفته با انتقاد رانندگان و کامیونداران مواجه شد.
نرخ حمل بار جاده ای پس از گذشت دو ماه از آغاز سال جدید با بروزرسانی شاخص تن کیلومتر افزایش یافت اما میزان افزایش صورت گرفته با انتقاد رانندگان و کامیونداران مواجه شد.
به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امروز 31 اردیبهشت ماه، از بروزرسانی نرخ شاخص تن کیلومتر خبر داد.
بیشتر بخوانید:
شاخص تن کیلومتر 550 تومان شد+ سند
مخالفت رانندگان با تعیین کرایه حمل کالا از سوی ستاد تنظیم بازار
حمل و نقل در آستانه زمینگیری/ پرداخت حق و حقوق واقعی رانندگان، تورمزا نیست
آقای اژه ای! آقای رئیسی! به داد رانندگان مالباخته آتش سوزی شهاب خودرو برسید!
یک شرکت هواپیمایی خصوصی رئیس جمهور را به هواپیما راه نمی دهد!
داریوش امانی اعلام کرد که با موافقت ستاد تنظیم بازار در خصوصی تعدیل نرخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، مطابق قسمت ب بند 1 مصوبه 209 شواری عالی هماهنگی ترابری کشور، نرخ شاخص با اعمال افزایش 30 درصدی، 5500 ریال به ازای حمل هر تن کیلومتر از مورخ 31 اردیبهشت به صورت متمرکز و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال می شود.
به گزارش تین نیوز، این مقدار افزایش در حالی صورت گرفته است که چند روز پیش نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفته بود: اعضای ستاد تنظیم بازار با محوریت وزارت صمت ( در واقع نماینده صنایع، معادن و تجار ) و با اعضای شاخصی که از جمله آن وزیر اقتصاد (نماینده سرمایه دار و تجار) و معاون اول رئیس جمهور و برخی نهادهای نظارتی دیگر هستند که متاسفانه تمامی این ارکان به نوعی با کرایه حمل تعارض منافع دارند و مسلما انتظاری از آنان برای تصمیم عادلانه وجود نداشت و ندارد.
بیشتر بخوانید:
خیرمند با بیان این که گویا این افراد خود را قیم رانندگان کامیون که واقعی ترین بخش خصوصی کشور هستند که یک تنه و بدون هرگونه حمایتی بار سرمایه گذاری و ارائه خدمات را بدوش می کشند، می دانند، گفت: آنان به جای اینکه نقش ناظر، حامی و هادی را داشته باشند، تصمیم گیری و تعیین تکلیف کرده اند.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: حمل و نقلی که به جز سوخت که آن هم منافعش به کام صاحبان کالاست، تمام هزینه هایش بر مبنای قیمت ارز تعیین می شود نمیتواند تاوان ناکارآمدی مسئولان ذیربط در خصوص مهار قیمت ارز را بدهد!
هنوز کرایه اضافه نشده کمسیون وتعرفه بارنامه بالا رفته است اين اضافه کرایه سودی برای کامیونها نداردبا این مخارج سنگین
سلام لاستیک و تمام لوازم کامیون 50درصدگران شده این 30درصد به هیچ عنوان جوابگو نیست
با سلام به اون دسته از باربری های بی وجدان که با صاحب کالا توافق میکنن و کرایه ای که دولت کف کرایه اعلام کرده رو هم قبول نمیکنن و زیر بارنامه مینويسن با توافق میکنن زیر قیمت ماشین میفرستن.
خود کامیون را طی یک سال چندین افزایش می دهند !
کرایه۳۰درصدخیلیناجیزهدرمقابلحزینههاییکهرفتهبالاازسالقبلتاالانهمهحزینهاکامیونداراندوبرابرشدهفقطگازویلموندهمگر.۱۰۰درصدبشهکهجوابگویاینحزینهاشد
لطفاً نمیخاد منت بزارید اضافه کنید صددرصد هم اضافه کنید با این قیمت قطعات و لوازم مصرفی خودبخود ناوگان زمین گیر میشه شما فقط ریل گذاری کنید وپا روی خرخره کامیوندار وراننده بگذارید هرچه ریل گذاری قطار بیشتر حلقه طناب دور گردن مالکان و رانندگان تنگ تر واقعا باید بحال این قشر زحمت کش خون گریه کرد
جالب اینجاست که برای بالا رفتن کرایه رانندگان زحمتش را میکشند باربری ها گمیسیونش را به راحتی بر میدارند باید درصد را از کرایه حذف کرد و یک مبلغ ثابت برای باربری ها در نظر گرفت
۳۰ درصد کرایه اضاف میشه لوازمات ولاستیک صدبرابر میشه ایا اینجوری میشه ماشین داری کرد
واسه راننده و کامیوندار هیچی نمیرسه فقط دلال و بارنامه نویس میخوره صددرصد هم کرایه رو افزایش بدن باز به جیب راننده نمیره
نمیدونم این آقایان باچه عقلی تصمیم میگیرند ۳۰درصد که میگید اضافه شده قبل ازاضافه شدن لوازم یدکی ۵۰درصد اضافه شده بود آقایان متخصص لطفا تاناوگان حمل و نقل متوقف نشده یک قیمت منصفانه ارائه دهید
ممنون آقای خیرمند خداازبزرگی کم نکنه که حرف دل رانندگان رامیزنید
بنده با این اوضاع کرایه تصمیم گرفتم به ایران برسم کامیون را بفروشم ،،،الان باکو هستم ،،بگذار ترانزیت ایران بیافتد دست کامیون های ترکیه و روس ،،
نرخ تن برکیلومتر که زمان دلارحدوا بیست هزار تومان بوده از اون موقع چنددرصد تورم و گرانی داشتیم حالا بعد دوسال دستوری بروزرسانی شده وقتی سازمان راهداری ۹درصدازراننده میگیره بدون هیچ خدماتی چه پایانه ويا خودروهای فرسوده وحتی جاده،این افزایش فقط به نفع سازمان راهداری است
آره دقیقا فقط سودش واسه باربریاست جالب اینجاس توی بارنامه میزنه دریافتی از راننده 50000 هزارتومان ولی هزینه باسکول خورده 230000 هزار تومان در اصل کمسیون همون هزینه باسکوله که دارن از راننده میگیرن که دولتم نتونه مچشونو بگیره
از برج ۸تا الان ۱۵۰ درصد لاستیک ولولازم واجرتها وهمه مایحتاج روز مره زندگی تورم داشته ۳۰ درصد نرخ اضاف کردید اینم پول بارنامه وعوارض اتوبان و درصدخودتون را افزایش دادید چیزی عاید راننده نمیشه اینهمه گرونی تورم زا نیس افزایش کرایه تورم داره چقدر ادم باید پوست کلفت باشه که از جیب قشر زحمت کش حقوق بگیره واینجوری قضاوت گنه
گوسفند رو سپردن دست گرگ .
خوش بحال باربری ها با اینکه تمام راننده ها بابت کمسیون گرفتن ناراضی هستن هیچ مدیری پیگیرینمیکنه همچنان باربریها شریک راننده ها هستم
اگر سی درصد به راننده بدن خوبه به بابری و مالیات حمل نقل میرسه چون نظارتی نیست
دوستان، صاحب نظران منظورشان در رابطه با افزایش کرایه نیست،
با سلام چه طوره به تاکسی ها اجازه افزایش کرایه تا ۵۵درصد دادن اما راننده کامیون بدبخت با این همه هزینه فقط ۳۰درصد
این آقایون مسئول جیب خودشونن نه مشکلات و بد بختی رانندگان جاده
پدرمن راننده کامیون است چندروز قبل بار برده منطقه گرمسیری هوا خیلی گرم وشرجی بوده شب میرسه جای تخلیه باید شب انجا میمانده فرداش بارش تخلیه بشه نگهبان به پردم میگه بیا اینجا اقاق کولر داره اینجا شب بخوابین اذیت نشین پدرم میخوابد چند نفر می ایند توی ان اطاق تریاک مصرف میکنن پدرمن اعتاد ندارد حتا سیگارهم نمیکشه. فردای ان روز پلیس راه از پدرم تست اعتاد گرفتن مثبت شده 6ماه گواهینامه از سیستم غیر فعال کردن شما خودتان قضاوت کنن هیج جایی نیست راننده مراجعه کند کمکش کنن شما بگین تنها نان اور زندگی ما پدرم است راننده مردم مستاجر شب روز کار میکنه زندگی ما با وام قسط تامین میشود حا لا 6 ماه باید بیکار بماند توی این روزگار گرانیها واقعا یا باید من درسهایم بزارم کنار با پدرم بریم دوزدی یا دست به کارهای خلاف بزیم هر همه جا مراجعه کردیم اصلان فکر میکنن بایک قاتل روبرو شدن. جوابی نمیدهن لطفا لطفا هرکسی راهکاری بلد است که بتوانیم گواهینامه پدرم بگیرم کمکم کنه راهنمایی کنه
هنوزکه هنوزه تن کیلومتراصلا اجرایینشده که بخواهند 30درصد به اناضافه بشه.
مدیر هیچگونهاطلاعی از سختی
کار رانندگان نداره. باید کسی ریس بشود که نوناینکاررا خورده باشه
وسلام
فقط این افزایش به نفع بارنامه نویسان هست دیروز باری اززاهدان به زابل بردم بااین حالی که بارو هم باربری به من نداده خود صاحب بار مستقیم بر خودم گفته که بار دارم ۹۸۰هزارتومان فقط پول بارنامه دادم بعد بگین حمل ونقل زمین گیر نمیشه جالب اینجاست که تو بارنامه هم نوشته دریافتی از راننده ۲۵۰هزارتومان
به نظر من راننده بدبخت پول کمیسیون باربری برمیدارند ولی چه فایده باربری حق رانندهها را بیشتر از کرایه برمیداره چون لاستیک ۱۰برابر میشه جنسا ۴برابر چه فایده داره به فکر اون بدبختی که نون شب نداره نیستید
سلام به مسیولین راهداری ،،، اول سال حقوق مجلس اضافه شد چند درصد؟؟؟؟ صبح میرم تا ظهر خرج دارن خرابی دارن واسطه دارن ،،، خود مسیول راهداری و حمل و نقل با این ۳۰ درصد خجالت نکشیدید واقعا از برج اردیبهشت ۱۴۰۱ که ۳۵ درصد حمل و نقل اضافه شد تا امروز لوازم و اجرت و لاستیک هم ۳۰ درصد اضافه شد ؟؟؟!!!! اقتصاد اگر مسیولین تو ذهنشون اگر بلد بودن این جامع گل و بلبل میشد ولی بی سوادی از بالا تا پایین بیداد میکنه
با سلام چرا بجای درصد افزایش کرایه را بر حسب تن بر کیلومتر اضاف نمیکنند مگر مصوبه 209 شورای عالی ترابری برای قشنگی تصویب شده
از اول سال 1401 که افزایش کرایه داشتیم دلار16هزار بوده اما الان بالای 50هزار هست یعنی تقریباسه برابر افزایش داشته برچه مبنایی افزایش کرایه 30درصدی را تصویب کردن که همینم اکثرا صاحبان کالا و شرکتهای حمل ونقل اجرا نمیکنند
درضمن هزینه تعمیر ونگهداری کامیون صفر تا صد با دلار هست اما کرایه ها صفر تاصد به ریال
یه عده تازه به دوران رسیده این صنف را نابود کردن مقصر همینا هستن مفت بری عدم تجربه در این شغل و عدم تمکین به افراد قدیمی نبود قانون کافی در این شغل یارو از هر جا بازنشسته شد میاد تو این شغل. انگار بیابون شده خانه سالمندان برا افراد 59سال تو اصفهان کارت هوشمند صادر شده ببینید چه خبره دیگه
روزی که کرایه به روزرسانی شده دوسال پیش لاستیک جفتی ۱۵تومن بودالان همون جفتی ۶۰تومنه دلار۱۸تومن بودالان ۵۳همه چیزهم طبق دلار بالارفته روغن هزینه سالانه اولابایدحداقل ۸۰درصدبالابره دوم اون ۳۰درصدهم کجااضاف شده اموردام بندرامام تهران تنی ۵۸۰بوده شده ۶۲۰هنوزکرایه درست نشده کسی کلاه سرش نره