◄ خروج از خط دو واگن و خسارت به سوزن؛ این بار در ایستگاه راه آهن اردکان
خروج از خط دو واگن خالی در روی سوزن ورودی ایستگاه راه آهن اردکان علاوه بر خسارت جدی به سوزن، به مسدودی چهار ساعته خط و توقف قطارها منجر شد.
فعالان بخش خصوصی ریلی تاکید دارند انتصاب مدیران فاقد تخصص در شرکت راه آهن موجب افزایش تعداد و شدت سوانح ریلی شده است.
به گزارش تین نیوز، این در حالی است که نگاهی به حوادث رخ داده در دو هفته اخیر نیز بیانگر افزایش تعداد حوادث در شبکه ریلی کشور است.
اگرچه اغلب این رخدادها بدون هیچ توجیهی، رسانه ای نمی شود و تنها از طریق کسانی که در صحنه حوادث حضور دارند در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی می گردد اما چون پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل مسئله نمی کند، به همین دلیل روند وقوع حوادث ریلی نیز کاهشی نبوده و هر روز در شبکه ریلی، حوادثی رخ می دهد که هر یک از آنها زنگ خطری برای حمل و نقل ریلی کشور است.
در آخرین مورد، امروز یکی از کانال های تلگرامی از چندین مورد خروج از خط واگن در شبکه ریلی کشور خبر داده است.
این کانال نوشته است:روز گذشته ( هشتم آبان ماه ) چندین مورد خروج از خط واگن در شبکه ریلی در محدوده ایستگاه ها به وقوع پیوسته است.
به نوشته این کانال همچنین خروج از خط دو واگن خالی در ابتدای صبح امروز به شماره های 344444 و 344540 در روی سوزن ورودی ایستگاه اردکان علاوه بر این که خسارت جدی به سوزن وارد کرد، به مسدودی چهار ساعته خط و توقف قطارها منجر شد.
فهرست حوادث ریلی که اخیرا و در مدت زمان کمتر از دو هفته به وقوع پیوسته به شرح زیر است:
- قطار شماره 330 تهران به مقصد مشهد مقدس مورخ 7 آبان 1402 حوالی ساعت 19 به دلیل نقص فنی لکوموتیو در نزدیکی گرمسار متوقف شد. این قطار پس از رسیدن کشنده امداد تا ایستگاه سمنان هدایت و سپس با لکوموتیو زیمنس جایگزین به سمت مشهد راهی شد.
- فرار جرثقیل ریل گذاری شماره 544 به خط سیلو ایستگاه کرج در روز شنبه ششم آبان ماه که منجر به برخورد شدید با واگن مسقف شرکت توکا به شماره 9426460 و تراک موبیل سیلو شد.
- مانورچی راه آهن زاهدان صبح روز چهارشنبه سوم آبان ماه حین مانور بین تامپون جرثقیل ریلی و لکوموتیو در دم جان داد.
- یکشنبه 30 مهر خروج از خط دو لکوموتیو دیگر و خسارات شدید به کشنده های ریلی شد، حادثه مذکور در ایستگاه مشک آباد ناحیه اراک رخ داد.
- شنبه 29 مهر ماه قطار مشهد تهران در مسیر به دلیل مشکلی که در لکوموتیو پیش آمد حدود سه ساعت دچار تاخیر شد و قطار تا ایستگاه دامغان پیش رفت اما در ایستگاه دامغان تعویض لکوموتیو انجام شد.
- روز پنج شنبه 27 مهر ماه نیز قطار زنجان مشهد در خروجی ایستگاه قزوین خراب و دیزل زیمنس سرد شد و حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید تا دیزل امداد از تاکستان که در حال رفتن به زنجان بود، برگردد و قطار مسافری ادامه سیر دهد!
این سوانح در زمان مدیریت آقای صالحی انتها ندارد!
هر چه زودتر بایستی وزیر راه راجع به مدیرعامل راه آهن تصمیم گیری کند.
الانه چند نفر میان وسط و میگن سوانح زمان پورسیدآقایی و فلان مدیر عامل فلان و فلان هم بوده پس این رو بی خیال بشین
همین قدر احمقانه و کوته بینانه
هر کسی مدیر عامل باشه دزد یا صالح ، هیچ کس نباید در برابر عدم ایمنی در راه آهن کوتاه بیاید و بحث های احمقانه و فرعی نامربوط رو طرح بکنه
آقای صالحی آدم و خوب و صالحی است لطفا ایشان را مبرا از همه چیز بدانید و نکات منفی را به ایشان نسبت ندهید و هر چه خیر و خوبی است مال ایشان است و بدی ها مال منتقدین
بحث مدیریت مدیر عامل و سایر مدیران ارشد راه آهن به کنار
فقط الان کمیسیون عالی سوانح راه آهن چه غلطی می کند چرا کسی آنها را به صلابه نمی کشد ؟
چرا ؟ اینها برای همین موضوعات مهم ایمنی و سوانح حقوق می گیرند اما پاسخگو به هیچ کجا نیستند
من به نوبه خود قلبا از زحمات جناب آقای دکتر صالحی بسیار بسیار سپاسگذار و قدردان می باشم سوانح ریلی نمک مدیریت در راه آهن است نمی توانید تحمل کنید بروید به ... ای ناشناسهای بی شناسنامه
زنده باد صالحی زنده باد صالحی محبوب
اینها تحمل مدیریت عالی ایشان را در راه آهن ندارند و الکی مانند مگس وز وز می کنند
صالحی مچکریم هیات مدیره مچکریم خیلی خیلی مچکریم
این مدیران ارشد فعلی راه آهن ،دارن راه آهن رو خراب می کنن تا از نو بسازن ولی متاسفانه این موضوع برای منتقدین نفهم و قلم به مزد و بسیار حقیر قابل درک نیست با صالحی پیش به سوی راه آهنی نو
لطفا آقای اعلایی و امیر علی و راشدی بیان وسط میدون تا همه بفهمن ما طرفداران آقای دکتر صالحی کم نیستیم
اگر خبری توسط روابط عمومی محترم راه آهن تایید و انتشار داده نشود قطعا نادرست است و این خبر هم تا اینجا دروغی بیش نیست مگر روابط عمومی تاییدش کنه
چرا کمیسیون عالی سوانح لالمونی گرفته؟
ما اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن ، که متشکل از مدیران بازنشسته سابق و اسبقیم ، علاوه بر عضویت در کمیسیون عالی سوانح راه آهن ، هر کداممان خود عضو هیات مدیره ی یک یا چند شرکت هم هستیم و دغدغه ی اصلی مان راست و ریز کردن و سود آوری آن شرکت هایمان است لذا لطفاً با صحبت های سخیف تان ، عیش ما را خراب نکنید چون فقط خودتان را خسته می کنید ما رویین تنیم و مستند آن هم پاسخگو نبودن به هیچ کس و جایی پس از هر حادثه ای می باشد خیلی صریح و آشکار و البته بی پروا لب کلام گفته شد چون از کسی ترسی نداریم
بعضیها چقدر اینجا خنک (khonok) تشریف دارند!!
وزیر محترم راه تو رو خدا یه نگاه فنی به مقوله راه آهن داشته باشید .با این مدیریت موجود به جایی نمی رسید.