◄ لوکوموتیورانان راه آهن: صدای شکسته شدن استخوان ها و شرمندگی در برابر عزیزان مان را بشنوند
لوکوموتیورانان در این کارزار ضمن درخواست رسیدگی به حقوق خود، عنوان کرده اند که « با بهره گیری از ناوگان فرسوده و مستهلک راه آهن، ما به عنوان آخرین حلقه این زنجیره، قربانیان واقعی سوانح ریلی هستیم و پس از هر حادثه، مقصر شناخته می شویم تا بار سنگین پاسخگویی را از دوش مسئولان راه آهن برداریم.»

جمعی از لوکوموتیورانان راه آهن ایران با راه اندازی کارزاری که تا کنون بیش از ۲۰۰۰ امضا داشته است، با تاکید بر این که دچار بی انگیزگی و آشفتگی روحی و روان به دلیل حقوق و مزایای ناچیز شده اند، از مسئولان راه آهن خواسته اند صدای شکسته شدن استخوان ها و شرمندگی شان در برابر عزیزان شان را بشنوند و گامی در جهت تحقق خواسته های آنان بردارند.
به گزارش تین نیوز، لوکوموتیورانان همچنین در این کارزار ضمن درخواست رسیدگی به حقوق خود، عنوان کرده اند که « با بهره گیری از ناوگان فرسوده و مستهلک راه آهن، ما به عنوان آخرین حلقه این زنجیره، قربانیان واقعی سوانح ریلی هستیم و پس از هر حادثه، مقصر شناخته می شویم تا بار سنگین پاسخگویی را از دوش مسئولان راه آهن برداریم.»
آنان تاکید کرده اند: ما مجبور به پاسخگویی برای دیزل های مستهلک کره ای، خطوط و ریل های فرسوده و قدیمی و علائم الکتریکی مستهلک راه آهن هستیم. شرایط به گونه ایست که ورود به لوکوموتیوها حس سفر به گذشته را القا می کند.
متن کامل این کارزار پر ادامه آمده است«
مدیر عامل محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران
با سلام،
احتراماً ما لوکوموتیورانان راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اطلاع می رسانیم که با صرف وقت و تلاش شبانه روزی و تحمل بی خوابی و دوری از خانواده، با شرایط کاری بی نظم و بدون الگوی مشخص شیفت، همواره از برنامه ریزی روزمره محروم بوده ایم. این عدم انعطاف پذیری به حدی است که حتی در ایام نوروز، تابستان و یا رویدادهایی همچون اپیدمی کرونا نیز دور از خانواده هایمان بوده و بزرگ شدن فرزندانمان را ندیده ایم.
با بهره گیری از ناوگان فرسوده و مستهلک راه آهن، ما به عنوان آخرین حلقه این زنجیره، قربانیان واقعی سوانح ریلی هستیم و پس از هر حادثه، مقصر شناخته می شویم تا بار سنگین پاسخگویی را از دوش مسئولین راه آهن برداریم. ما مجبور به پاسخگویی برای دیزل های مستهلک کره ای، خطوط و ریل های فرسوده و قدیمی و علائم الکتریکی مستهلک راه آهن هستیم. شرایط به گونه ایست که ورود به لوکوموتیوها حس سفر به گذشته را القا می کند.
علی رغم تمامی این مشکلات، ما برای گرداندن چرخ صنعت کشور، زندگی خودمان را با چالش های جدی مواجه کرده ایم و از پس مخارج اولیه زندگی بر نمی آییم. به نقاطی رسیده ایم که نیاز به داشتن چند شغل همزمان داریم؛ برخی از ما در روزها به عنوان راننده تاکسی اینترنتی و در شب ها مسئول هدایت قطارهای پر از بار و مسافر هستیم و همواره درگیر کرایه ی خانه، اقساط وام ها، قبض ها و هزینه های آموزشی فرزندان خود هستیم.
برخی از همکاران ما علی رغم اشتغال در راه آهن در جستجوی موقعیت های شغلی دیگر هستند و به آینده شغلی در راه آهن خوش بین نیستند. بیشترین تعداد آن ها بلافاصله پس از خدمت، و با آگاهی از وضعیت شغلی، راه عودت را انتخاب می کنند و از ادامه همکاری معذور می شوند.
از این رو، به اطلاع می رسانیم که دچار بی انگیزگی و آشفتگی روحی و روان به دلیل حقوق و مزایای ناچیز شده ایم. از مسئولان راه آهن می خواهیم صدای شکست شدن استخوان ها و شرمندگی مان در برابر عزیزانمان را بشنوند و گامی در جهت تحقق خواسته هایمان بردارند، زیرا ما بزرگترین سرمایه های این صنعت هستیم.
با سپاس
https://www.karzar.net/180600 »
موافقم. شاید هنوز همان لوکوموتیو و واگنهای فرسوده و حادثه آفرین قبل انقلاب هم فعال باشند....
اکثرشون قدیمی هستن
واقعا تاسف باره
#معیشت_لکوموتیوران
1️⃣ راه آهن دو بخشه؛ یکی بخش خصوصی (عوامل پرنفوذ که عموما کارکنان بازنشسته بالارده سازمان هستند و بعضا شاغلین هم ردی درش دارن) که با تسهیلات و شرایط بی چک و چونه واگن ها و سالن ها رو مال خودشون کردن و دارن ازش نفع میبرن! و بخش دوم راه آهن دولتی ایران که حکم بلاکش رو داره و هزینه هارو تقبل کرده!هزینه خط و ابنیه و لکوموتیوها و دیگر ادوات تعمیر و ساخت خطوط و حقوق پرسنل و ...
2️⃣ به عبارتی دولت داره خرج میکنه و پدر خوانده ها دارن میبرن!
روی روال بودن این اوضاع نیازمند مهره چینی مناسب در هیئت مدیره راه آهن و پست های کلیدی هست که یقینا خوب هم از پسش بر اومدن و جای نفوذ هم برای کسی که قصد برهم زدن این غارت رو داشته باشه نمیذارن!
در چنین شرایطی مسلمه که اوضاع پرسنل به این... خواهد بود و کارکنان راه آهن نمیتونن از ثمره تلاش شبانه روزیشون در این سازمان بهره مند بشن!
3️⃣ اما دیگه کافیه!
امروز من و همکاران من به این مهم رسیدیم که این سازمان فقیر و ورشکسته نیست!بهتره پدر خوانده های راه آهن مقداری از ناحقی که میبرن بزنن و حق پرسنل رو اونطور که شایستهشون هست بدن...
متاسفم که شغل به این سختی و پر مشقت حقوقش انقدر ناچیزه
بعضی از لکومتیوها حتی امکانات اولیه مثلا یهدصندلی راحت نداره واین خیلی جای تعجب داره
کدوم لکوموتیوران ؟ هرکی میشنوه فک میکنه ما ادمای مرفح و بی نیازی هستیم ولی خدا سر شاهده بیاید شرایط کاریمونو ببینید گریتون میگیره ،لکوموتیو نیست ک ارابه مرگه نه ایمنی داره نه امکانات داره ..... حقوقمونم پرکارترین ۳۰ میلیون میگیره ولی اکثرا بین ۱۷ تا ۲۳ میگیرن اخه با این حقوق مگه میشه زندگی کرد ، اعصاب و روانم ک داغونه بخاطر فشار بالا دستیها ،دستمونم ب هیج جایی بند نیست کسی جواب گو نیست ، ب هرکی میگم لکوموتیورانم ولی مجبورم بخاطر هزینه های زندگی اسنپ کار کنم میخنده! ما کمرمون شکسته زیر این بار سنگین نه راه پس داریم نه راه پیش ،از بیمه تکمیلی بگم ک ب هیچ دردی نمیخوره ،از چی بگم !!🤕
واقعا با این حقوق دخل و خرج با هم جور نیست
باسلام مشارکت دراین کارزار انجام شد
تمامیه رانندگان و راهبران که شب بیداری دارند سختی کار دارند ولی لکوموتیورانی خیر!!!
کوچک ترین اتفاقی میوفته مارو میخوان و هزارتا سوال میکنن و درنهایت مارو مقصر میکنن و جریمه میشیم
بعلت آلودگی هوا کل کشور تعطیل ولی ما باید بیایم سرکار و در نهایت هیچ چیز اضافی بابت روزهای خاصی که بعلت شرایط خاص تعطیل میشن نمیدن
سازمانی که درآمد بسیار زیادی از جابجایی بار و مسافر داره یک ریال مزایای داخل سازمانی نداره
و هزاران حرف نگفته دیگر...
قدر زحمات لکوموتیورانان قطار شهری وبین شهری را بازپرداخت حق الزحمه مناسب و امنیت شغلی بدانیم
گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست
خلایق لکوموتیوران ،همین چیزی هم که می گیرند از سرشون هم زیاده.
از این کارزارها چیزی در نمی اد
خودتان را فریب ندین
راه آهن به این ادا و اصول ها وقعی نمی گذاره
فقط زبون زور مدیران راه آهن می فهمن که از عهده شما جماعت حاضر بر نمی اد