معاون سازمان قطارشهری اصفهان: زیر آب رفتن مترو واقعیت ندارد
![معاون سازمان قطارشهری اصفهان: زیر آب رفتن مترو واقعیت ندارد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/1VEmTI2iKNVC/BP4FyozOIuYX2s0Shq1VRBbIPXc4juEyVkgaAMZfi8f3Zk9y6-NMHv_3Xp6iphBzAS7jQMojhDQrHn7X6BB-jicNFBOVKKwAbxue9tSahsQvWk3HyFnewfEdnw8kECFNpZ8NL5v9ShQ,/n00033122-b.jpg)
تین نیوز | معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان خبر بالا آمدن آب رودخانه زاینده رود و زیر آب رفتن ایستگاه متروی نزدیک به سی و سه پل را تکذیب کرد.
'سعید کورنگ بهشتی' گفت: وجود آب در مسیر ساخت مترو امری طبیعی است زیرا مسیر مترو 21 متر زیر زمین و زیر سطح آب حفر می شود.
وی افزود: در حفاری همه ایستگاه ها و مسیرهای مترو چه واقع در مسیر زاینده رود و چه غیر از آن، آب وجود داشته و این آب همواره حین عملیات اجرایی پمپاژ می شود.
معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان تاکید کرد: مسیر مترو تا 10 کیلومتری شمال اصفهان تکمیل شده و در این مسیر، میزان نشت آب جزیی و در 10 کیلومتر جنوبی بدلیل تکمیل نشدن سازه و فونداسیون میزان آب بیشتر است.
وی اظهار کرد: هنوز ایستگاه ها تکمیل نیست و پس از تکمیل سازه، آب موجود پمپاژ می شود.
'کورنگ بهشتی' تاکید کرد: بنابراین وجود آب در مسیر حفاری امری طبیعی بوده و ربطی به بازشدن آب زاینده رود ندارد ضمن اینکه جریان آب زاینده رود از بیش از یک هفته پیش کاهش یافته و بازگشایی آن مربوط به یک ماه قبل است.
وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر وجود آبراه قدیمی مربوط به عصر صفوی در مسیر حفاری مترو گفت: کاوشهای باستان شناسی توسط سازمان میراث فرهنگی از ابتدای امسال تا تیرماه انجام شد و پیش از حفاری مهندسان قطار شهری به وجود این آبراه واقف بودند.
وی تاکید کرد: دو کیلومتر اول مسیر منتهی به آبراه مذکور برای حفظ این اثر بصورت دستی خاکبرداری شده و میراث فرهنگی سایر اقدامات برای برنامه نجات بخشی این آبراه را انجام می دهد.
وی افزود: در اجرای این پروژه تاکنون به اثر تاریخی دیگری برخورد نکرده ایم .
از طرفی یک منبع آگاه، این گونه اقدامات را نوعی کارشکنی در جریان عملیات ساخت مترو ذکر کرد و گفت: وجود مترو ضرورت انکارناپذیر و یک فوریت اجتماعی و زیست محیطی برای شهر اصفهان است.