بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بازدید از کوتاه‌ترین کریدور شمال - جنوب کشور

بازدید از کوتاه‌ترین کریدور شمال - جنوب کشور

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهر دامغان به همراه استاندار استان سمنان از محور در حال ساخت دامغان- گلوگاه بازدید كرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، راه اصلی دامغان- گلوگاه حلقه مفقوده كریدور شمال - جنوب كشور است كه از طریق آن، بندرعباس در جنوب كشور به بندر امیرآباد در شمال كشور متصل می‌شود. این كریدور از بندرعباس آغاز و بعد از عبور از استان‌های كرمان، یزد، سمنان به بندر امیرآباد در شمال كشور می‌رسد. از طریق این كریدور كشورهای آسیای میانه به خلیج فارس متصل می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با تاكید بر اینكه مسیر فعلی قابلیت تبدیل شدن به یك كریدور ترانزیتی را دارد، گفت: از بندر شهید رجایی تا یزد، مسیر به شكل بزرگراهی و در ادامه تا دامغان راه اصلی است كه این مسیر از دامغان به گلوگاه در استان‌های سمنان و مازندران به شكل راه اصلی در دست ساخت است.

نورزاد در ادامه افزود: با تكمیل این مسیر، یك كریدور شمال- جنوب به شبكه راه‌های كشور افزود می‌شود.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: این مسیر با طول حدود 1300 كیلومتر كوتاه‌ترین مسیری است كه شمال كشور را به جنوب متصل می كند.

نورزاد در این بازدید با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به شرایط فعلی ما باید كریدورهایی را برای كشور انتخاب كنیم كه به لحاظ سوخت، استهلاك خودرو‌ها، كمترین هزینه را برای كشور داشته باشد، لذا یكی از استراتژی‌های ما در این حوزه تكمیل كریدورهای نیمه‌تمام است كه در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اولویت برخوردار است.

این مسیر هم از نظر توسعه گردشگری و هم به لحاظ ترانزیت كالا یكی از محورهای اصلی كشور است كه از بندرعباس تا میبد به صورت بزرگراه و بخشی از آن در قالب راه اصلی در حال بهره‌برداری است. این مسیر 110 كیلومتر است كه عملیات اجرایی آن از سمت استان سمنان 21 كیلومتر است كه 18 كیلومتر آن آماده آسفالت و 3 كیلومتر آن اجرایی شده است و باقیمانده آن از سمت مازندران 89 كیلومتر است كه عملیات اجرایی آن به طول 10 كیلومتر آغاز شده است.

استاندار سمنان نیز در حاشیه این بازدید گفت: این مسیر تنها مسیر مستقیم شمال به جنوب كشور است كه به صورت یك خط مستقیم و عمود بندر امیر‌آباد در شمال كشور را به بندر شهید رجایی در جنوب كشور متصل می‌كند.

وكیلی با اشاره به اهمیت كریدور شمال - جنوب كشور با مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل كشور به بحث و تبادل نظر پرداخت و گفت: در ارتباط با این كریدور و اهمیت تكمیل آن در توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و توسعه صنعت گردشگری در كشور با معاون اول رییس جمهور نیز گفتگو كرده‌ایم كه این محور را از پروژه‌های اولویت‌دار استان سمنان است كه با تكمیل آن هموطنان می‌توانند از مزایای ویژه این طرح برخوردار شوند.

گفتنی است امتداد این مسیر كه از بندر شهید رجایی در جنوب كشور آغاز می‌شود با عبور از سیرجان در استان كرمان به شهر انار و سپس یزد امتداد می‌یابد و از یزد به دامغان در استان سمنان و سپس از آنجا به شهر گلوگاه در استان مازندران و در نهایت به بندر امیرآباد در شمال كشور متصل می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کودک کنجکاو

    سوالی داشتم که این کریدور با مشخصات راه روستایی ساخته می شود یا با مشخصات راه فرعی؟