بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد:

◄ معاون سازمان هواپیمایی: به ایمنی پرواز ایران‌۱۴۰ اطمینان دارم / ناگفته‌های سانحه هوایی تهران از زبان نجات‌یافتگان

تین نیوز | شب گذشته دو تن از بازماندگان سانحه هوایی ایران 140 به همراه حمید حبیبی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی در شبکه دو حضور یافتند و توضیحاتی در ارتباط با این حادثه تلخ مطرح کردند.

به گزارش تین نیوز، در برنامه «کافه سوال» که شب گذشته ساعت 21 از شبکه 2 پخش شد حمید حبیبی با بیان اینکه از ایمنی پروازهای هواپیمای ایران 140 اطمینان دارد گفت: اگر برای خود و خانواده ام مسافرت هوایی پیش آید بدون شک ایران 140 را انتخاب خواهم کرد زیرا از ایمنی پروازهای این هواپیما اطمینان خاطر دارم.

وی با اشاره به اینکه حوادث احتمالی در همه جهان اتفاق می افتد تصریح کرد: در حال حاضر متخصصان و تیم بررسی سانحه از نخستین لحظات وقوع این حادثه به صورت مستمر مشغول بازخوانی جعبه سیاه و جمع آوری اطلاعات هستند. سازمان هواپیمایی كشوری با تمام توان در تلاش است در كوتاهترین زمان ممكن، عوامل سانحه را اعلام كند.

آغوش مادر؛ دلیل زنده ماندن تنها کودک نجات یافته از سانحه هوایی
در این برنامه امیر مزرعتی خبرنگار و مستندساز درباره دلیل حضورش در این پرواز و چگونگی وقوع این حادثه دردناک گفت: همگی ما از اعضای یک گروه مستندسازی هستیم که قرار بود برای ساخت مستند دیار ماندگار از تهران راهی طبس شویم.

وی افزود: اعضای گروه 6 نفر بودند که وقتی برای تهیه بلیت اقدام کردیم، به دلیل پربودن پرواز فقط برای چهار نفر بلیت صادر شد و ۲ نفر دیگر که تصویربردار و گوینده گروه بودند مجبور شدند با قطار راهی طبس شوند و خوشبختانه آنها در این سفر همراه ما نبودند.

مزرعتی در ادامه گفت: روز حادثه من به همراه همسرم از کاشان راهی تهران شدیم، در همان ابتدا نگرانی و اضطراب در همسرم ایجاد شده بود که با دیدن ظاهر فرسوده هواپیما نگرانی هایمان بیشتر شد. هواپیما در همان ابتدا با صداهای گوش خراش و لرزش فراوان به حرکت افتاد و از پنجره می‌دیدیم که ملخ سمت راست (همان سمتی که مصطفی نشسته) کار نمی‌کرد و به همین دلیل هواپیما زیاد اوج نگرفت. یکباره صدا‌های نامفهوم و برخورد به گوشمان رسید و متوجه شدیم که هواپیما با دیوار بتونی برخورد کرده و بال سمت راست جدا شد. آنچه که من احساس کردم این بود که از لحظه بلند شدن هواپیما تا زمان سقوط یک دقیقه بیشتر طول نکشید.

وی تصریح کرد: زمانی که هواپیما سقوط کرد احساس کردم روح از بدنم جدا شده و نظاره گر این حوادث است تا اینکه به خود آمدم و همسرم را صدا کردم و درست مثل این بود که نیرویی ماورایی به ما کمک کرد و توانستیم نجات یابیم.

وی افزود: من و همسرم و افرادی که توانستیم از این سانحه نجات پیدا کنیم همگی در قسمت بال هواپیما مستقر بودیم که با شکستن آن توانستیم خود را به بیرون پرتاب کنیم. چه کسی گفته که امدادگران ما را نجات دادند، از همینجا اعلام می کنم ما 10 نفر خودمان، خودمان را نجات دادیم که برای این موضوع خداوند را شاکریم.

این مستندساز بیان داشت: هنوز هم چهره افرادی که با هم سوار هواپیما شدیم جلوی چشمانم است و به روح پاک تک تک آنها درود می فرستم.

وی تصریح کرد: تنها کودک نجات یافته در این سانحه محمدپارسا فرزند مصطفی مزرعتی است. پس از مستقر شدن در هواپیما مهماندار به مادر محمدپارسا گفته بود به دلیل ارتفاع زیاد، ممکن است پرده گوش کودک پاره شود و بهتر است از همان ابتدا کودک را در آغوش گرفته و شیر بدهد. همین امر باعث شد محمدپارسا با حدود 15 درصد سوختگی در آغوش مادرش زنده بماند.

به گزارش تین نیوز، اگرچه شب گذشته امیر مزرعتی از مردم خواست تا برای مصطفی مزرعتی، برادرش، که او هم از نجات یافتگان سانحه بود، دعا کنند، امروز خبر رسید که مصطفی مزرعتی به دیار حق شتافته است؛ روحش شاد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

• همه کارشناسان میگند این هواپیما ایمن نیست، بهتره اقای حمید حبیبی فقط شعلار ندند، اگر راست میگند خانواده شان را خمین الان و در هنگام ظهر در یکی ز مناطق گرم کشور سوار این هواپیما کنند

• یک هوانورد ایرانی

جناب حبیبی کمترین و مهمترین کار شما استعفا بود…کاش بجای حضور در تلوبزیون و مطرح کردن خود از ناگفته های فالکون و پرواز زاهدان و… می گفتید…شادی روح درگذشتکان سکوت…