◄ تابآوری قیمت بلیت قطارهای حومهای در برابر نوسانات ارزی
راهآهن با انجام اقداماتی از جمله استفاده از سرمایهگذاران داخلی و صرفهجویی در هزینهها نگذاشته که شبکه ریلی حومهای متحمل زیان انباشته شود اما ارائه خدمات قطارهای حومهای در اطراف کلانشهرها معمولا سودآور نیست.
قیمت بلیت قطارهای حومهای با نوسانات ارزی بالا نرفته است و دلیل این امر این است که راهآهن با پیشبینی اثرات ناشی از این نوسانات، از آثار منفی آن بر روی نرخ بلیتهای حومهای جلوگیری کرده است.
به گزارش تیننیوز، مجری طرح بهرهبرداری از قطارهای حومهای راهآهن در گفتوگو با خبرنگار ما در اینباره گفت: ما با انجام اقداماتی از جمله استفاده از سرمایهگذاران داخلی و صرفهجویی در هزینهها نگذاشتهایم که شبکه ریلی حومهای متحمل زیان فراوان بشود اما ارائه خدمات قطارهای حومهای در اطراف کلانشهرها معمولا سودآور نیست.
مهدی قمرینژاد ضمن توضیح این نکته که در دنیا دولتها معمولا با اختصاص یارانه زیان این بخش را مرتفع میکنند، اضافه کرد: با وجود چنین اوضاع اقتصادی در کشور، اکنون شبکه ریلی حومهای در اطراف کلانشهرها به دو هزار کیلومتر رسیده است.
قمرینژاد تاکید کرد: رشد تعداد مسافر در مسیر تهران-پرند و تهران-پیشوا، چهار برابر شده است و حجم قطارها نیز در مسیر تهران-پرند از پنج زوج قطار به 14 زوج رسیده است.
قمرینژاد افزایش تعداد کلی سفرهای حومهای در اطراف کلانشهرها را تا سقف شش میلیون سفر عنوان کرد و سهم این قطارها از سفرهای کل کشور را نیز حدود یک درصد دانست.