بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

رکوردشکنی ترانزیت ریلی با ثبت رقم ۸۲۰ هزار تن ترانزیت تا نیمه شهریورماه

مدیرعامل سابق راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شکستن رکورد ترانزیت ریلی کشور با ثبت رقم ۸۲۰ هزار تن ترانزیت ریلی تا نیمه شهریور خبر داد.

رکوردشکنی ترانزیت ریلی با ثبت رقم ۸۲۰ هزار تن ترانزیت تا نیمه شهریورماه
تین نیوز |

مدیرعامل سابق راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شکستن رکورد ترانزیت ریلی کشور با ثبت رقم ۸۲۰ هزار تن ترانزیت ریلی تا نیمه شهریور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیرعامل سابق شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل راه آهن که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: راه آهن جمهوری اسلامی، نیاز به حمایت ویژه وزیر و دولت دارد؛ چرا که با بودجه ای که برای راه آهن در نظر گرفته می شود، نمی توان هزینه های مربوط به بهسازی و توسعه خطوط ریلی و لکوموتیوها را به انجام رساند.

صالحی افزود: نتیجه این کمبود بودجه خود را در تعمیر و نگهداری نشان می دهد و کمبود بودجه در کنار تحریم منجر به آن شده است که تعمیر و نگهداری خطوط و لکوموتیوها دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: موضوع تهاتر نفت برای تأمین مالی طرح های ریلی، اقدام بزرگی بود که مشکلات تامین مالی طرح ها را به صورت قابل قبولی رفع کرد.

مدیرعامل سابق راه آهن گفت: در موضوع ترانزیت نیز اقدامات قابل توجهی انجام شد و برای اولین بار کود پتاس از طریق خطوط ریلی ایران ترانزیت شد. علاوه بر این در دولت سیزدهم تلاش شد موضوع ترانزیت به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد و از این رو در حوزه ترانزیت حدود ۷۱ درصد افزایش داشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون نیز در نیمه شهریور ماه با رسیدن به ۸۲۰ هزار تن ترانزیت نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد در بخش ترانزیت داشتیم و رکورد ترانزیت حوزه ریلی نیز شکسته شد.

صالحی همچنین در ادامه توضیح داد: ظرف ۳ ماه، موضوع ترمزدار کردن واگن های باری محقق شد و اکنون هیچ یک از واگن های باری بدون ترمز نیستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی

    خسته نباشید و خداقوت

    حالا ببینیم اینایی که اینقدر ادعاشون میشه و از کوچکترین اقدامات برای کارشکنی در راه شما کوتاهی نکردند چه گلی به سر راه اهن و کشور میزنند!!

    • ناشناس

      برادر عزیز؛ امیرعلی جان
      بسه برادرجان

    • ناشناس

      زخم شد