بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
از دریچه نگاه نمایندگان کشتیرانی‌ها

◄ مزایای پروژه " دروازه طلایی " برای رقابت با کشورهای منطقه / خبر خوش درباره THC

◄ مزایای پروژه " دروازه طلایی " برای رقابت با کشورهای منطقه / خبر خوش درباره THC

تین نیوز | مزیت های پروژه "دروازه طلایی" و تاثیر آن در رونق ترانزیت کشورمان، از جمله مباحث مطرح شده در آخرین گفتگوهای اعضای اتاق فکر وایبری نمایندگان کشتیرانی ها بود.

به گزارش تین نیوز، حسین چراغی، کارشناس امور بندری و صاحب ایده پروژه دروازه طلایی در اتاق فکر وایبری نمایندگان کشتیرانی ها نوشت: عربستان برای اینكه بتواند ترافیك موجود در خلیج فارس را از طریق خودش عبور دهد، تقریبا ٧ میلیارد دلار سرمایه گذاری می كند.

به گفته وی، در كشورهای منطقه حدود ٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه بنادر و جذب ترافیك منطقه در حال شكل گیری است، همچنین در كشورهای شمالی كشورمان، پروژه خط ریلی از چین تا روسیه و اتصال آن به اروپا با حجم زیادی از سرمایه گذاری در حال انجام است.

چراغی یادآور شد: همه این تلاش ها و سرمایه گذاری ها برای این است كه بتوانند ثابت كنند مسیر حمل از طریق كشور آنها اقتصادی، سریع و ایمن است، در حالی که ما دارای بهترین شرایط از نظر زمان، هزینه و به ویژه امنیت برای انجام ترانزیت از طریق كشور هستیم.

وی افزود: طرحی كه بتواند همبستگی و هم افزایی را بین قسمت های متعامل با ترانزیت ایجاد كند، كلید حل این مشكل و معماست؛ طرحی كه بر خلاف طرح هایی كه اشاره كردم نیاز به هزینه های میلیاردی ندارد.

این کارشناس بندری، با اشاره به تز خود با عنوان «پروژه دروازه طلایی» نوشت: این پروژه می تواند با مطرح شدن در سطح ملی این موج را ایجاد نماید تا از مواهب ترانزیت برخوردار شویم.

خبر خوش درباره شیوه اخذ تعرفه تخلیه و بارگیری کانتینر
در آخرین گفتگوهای وایبری اتاق فکر نمایندگان کشتیرانی ها، همچنین یک خبر درباره صورت حساب های THC (تعرفه تخلیه و بارگیری کانتینر) در اپراتورهای فعال در بندر شهیدرجایی بیان شد.

به گفته یکی از کارشناسان حاضر در این گروه، در جلسات اخیر نمایندگان سازمان بنادر با متولیان امر در بندر شهیدرجایی، مقرر شد در اسرع وقت، مبالغ سهم هر اپراتور، فارغ از سهم بندر در صورتحساب های صادره، محاسبه و مستقیم به حساب آنان واریز شود.

همچنین در خصوص THC هایی که رویه گمرکی آن پس از تخلیه تغییر می کند، این نرخ بر اساس اظهار اولیه محاسبه می شود که مابه التفاوت بار مالی این تغییرات، بر صورتحساب خطوط کشتیرانی تحمیل نخواهد شد.

به گفته برخی اعضای اتاق فکر، این عمل سازمان بنادر، یك گام به جلو است.

به گفته یکی دیگر از اعضای این گروه، اكثر شركت های نمایندگی كشتیرانی مایلند كه THC توسط بندر یا اپراتور مستقیم از صاحب كالا در هنگام خروج از بندر برای واردات و هنگام ورود به بندر برای صادرات اخذ شود، در حالی که در حال حاضر شركت های كشتیرانی بدون هیچ گونه نفعی، مامور وصول THC از صاحبان كالا شده اند كه باید ظرف مدت ٢ روز نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، حال اگر صاحب كالایی در خلال این مدت ترخیصیه نگرفته باشد، نماینده كشتیرانی موظف به پرداخت صورتحساب است و اگر نپرداخت، سریعا توسط حسابداری سازمان، خاطی شناخته می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.