بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ایمنی و توسعه صنعت هوانوردی از اهداف سازمان هواپیمایی است

ایمنی و توسعه صنعت هوانوردی از اهداف سازمان هواپیمایی است

تین نیوز |  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تامین ایمنی پروازها و توسعه صنعت هوانوردی از عمده ترین اهداف سازمان هواپیمایی کشوری است.
به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان ضمن اشاره به اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت در کشور از مدیران این سازمان خواست تا ضمن آمادگی کامل در آینده نزدیک برای اجرای موفقیت آمیز طرح مذکور با نظارت دقیق و صحیح نسبت به مقررات زدایی اقدام کنند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تامین ایمنی، امنیت و توسعه صنعت را از عمده ترین وظایف سازمان هواپیمایی کشوری برشمرد و افزود: در جهت تحقق این سه هدف عمده همچنین جذب سرمایه ها و توسعه صنعت هوانوردی ضروری است برخی دستورالعمل های سازمان مورد بازنگری و برخی دستورالعمل های دیگر شفاف سازی شود.
 
وی با بیان اینکه با اجرای آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی از مرحله تکلیفی به مرحله رقابتی وارد می شود، گفت: ممکن است برخی ایرلاین ها برای باقی ماندن در عرصه رقابت از برخی الزامات بکاهند، به همین منظور از همکاران در بخش استاندارد پرواز تقاضا می کنم توجه به یکی از اهدافی که در بالا بدان اشاره شد نباید شما را از توجه به اهداف دیگر دور کند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با اجرای طرح آزادسازی روشهای نظارتی و کنترلی سابق جوابگو نخواهد بود و به طور طبیعی یکسری اهرمهای نظارتی سازمان حذف می شود، اما این بدان معنی نیست که معیارهای ایمنی و استانداردهای حاکم بر صنعت برداشته خواهد شد، بلکه با روشهای جدید نظارتی، طرح آزاد سازی به صورت صحیح و دقیق اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری هم اکنون در قوی ترین وضعیت برای حفظ و ارتقا ایمنی قرار گرفته است، تاکید کرد: در بعد ایمنی به هیچ وجه ضوابط و سطوح استاندارد را کاهش ندهید، اما در رویه ها اگر لازم باشد اصلاحاتی صورت گیرد.
 
وی به مدیران و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی در عرصه آزادسازی تمایل به پیشرفت دارند و برای رقابت شدید به طور حتم تغییرات سریعی در سیستم خودشان ایجاد خواهند کرد به همین منظور بخش استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری باید صحنه را برای رقابت و توسعه صنعت فراهم آورده و ضمن مراقبت بیشتر، موانع را به منظور تسریع فعالیت ها کاهش دهید تا بتوانیم با امکانات و پرسنل موجود این دوره تحولی را پشت سر بگذاریم.
 
وی در خصوص تغییرات در برخی مدیران سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای ورود به عرصه تحولی صنعت، تغییراتی در سطح مدیران ایجاد شد که برخی از آن به خواسته مدیران و برخی دیگر هدف دار بوده است.
 
وی همچنین از مدیران این سازمان خواست با تکیه بر تجربیات گذشته و استفاده حداکثری از علم و تخصص، هماهنگی و استفاده از تمام توان و ظرفیت های موجود، تحقق ˈایمنی و تسهیل امور مشتریˈ را عملی کنند.
 
در ادامه این مراسم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی احکام جداگانه ای محمد شهبازی به سمت مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سوانح، مهدی علی عسگری به سمت مدیرکل دفتر عملیات پرواز، مجید حسن لو به سمت مدیر کل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز، محمدرضا کاظمی پور به سمت مدیرکل دفتر گواهینامه ها و امتحانات و امور پزشکی و علیرضا پاک نیت را به سمت سرپرست دفتر ارزیابی عملکرد پاسخگویی به شکایات سازمان منصوب کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.