◄شهر تهران را نجات دهیم
وبلاگ مهدی حسنزاده-در خبرها آمده بود که مطالعات و طراحی ها در خصوص امتداد بزرگراه کردستان تا بزرگراه نیایش به اتمام رسیده و انجام این پروژه آغاز خواهد شد.
در این رابطه یادآور میشود که احداث تونل کردستان و امتداد این بزرگراه تا بزرگراه چمران نمیتواند از منظر حمل و نقلی توجیه داشته باشد و حرکتی در جهت اولویت دهی به تردد خودروها در سطح شهر تهران می باشد و معبری جدید و پرترافیک به معابر پرترافیک فعلی شهر افزوده خواهد شد. استدلال شده که با توسعه بزرگراه کردستان این معبر از بنبست خارج خواهد شد! این بزرگراه در حال حاضر در انتهای شمالی خود با بزرگراه نیایش تقاطع غیر همسطح با تأمین همه حرکات گردشی دارد و طبق استدلال فوق در صورت امتداد تا بزرگراه چمران، در محل این تقاطع نیز بن بست خواهد شد!
همچنین استدلال شده که در صورت امتداد بزرگراه کردستان، دسترسیهای مهمی به باشگاه انقلاب، سازمان صدا و سیما و نمایشگاه بینالمللی برقرار خواهد شد که از لحاظ رعایت سلسله مراتب شبکه معابر شهری، دسترسی از بزرگراه به کاربریهای اطراف به طور مستقیم ممنوع و از طریق معبر با عملکرد یک رده پایینتر امکانپذیر است. همچنین در خبرها از تصویب مصوبه تغییر کاربری نمایشگاه بین المللی به فضای سبز سخن آمد که دسترسی به آن را غیر لازم میداند.
در نهایت این که شهر پرترافیک، آلوده و پرتراکم تهران نیاز به نفس کشیدن دارد و این امر با تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل پاک از طریق ایجاد مسیرهای پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری و اولویتدهی به آنان رخ خواهد داد. سیاستی که سالهاست شهرهای پیشرفته دنیا به سمت آن حرکت میکنند.