بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ترافیک تهران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد

ترافیک تهران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد
تین‌نیوز| وبلاگ مازیار حسینی-ترافیك تهران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد و در ماه‌های سرد سال به دلیل شرایط جوی تمایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی بیشتر می‌شود و به عبارتی، بین كاهش دمای هوا و افزایش استفاده از خودروی شخصی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد، اظهار داشت: البته در این میان، بارش برف و باران نیز به كاهش سرعت حركت خودروها و افزایش حجم ترافیك دامن می‌زند.

از اول امسال تا آخر آبان، 760 هزار دستگاه خودروی سواری در كشور تولید شده كه اگر تنها یك سوم خودروهای تولیدی نیز وارد تهران شده باشند، روزانه بیش از یك هزار دستگاه خودروی جدید به خیابان‌ها و بزرگراه‌های اشباع شده تهران كه در ساعات اوج ترافیك به حالت فوق اشباع می‌رسند، اضافه شده است.

ناوگان متروی تهران در حال حاضر 1200 دستگاه واگن دارد و با همین خطوط موجود، حداقل به 1200 دستگاه واگن جدید نیاز دارد تا از طریق كاهش سرفاصله حركت قطارهای مترو، میزان جابه‌جایی مسافران مترو را افزایش دهد. ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز در حال حاضر كمتر از 7 هزار دستگاه اتوبوس دارد كه نیمی از آنها فرسوده هستند، در صورتی كه این ناوگان پاسخگوی نیاز مسافران باشد به حداقل 10 هزار دستگاه اتوبوس سالم نیاز دارد.

«برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل قدیمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، نه تنها محدوده خیابان سئول را قفل می‌كند، بلكه محور بزرگراه چمران و سایر محورهای منتهی به این محل را نیز تحت تأثیر قرار داده و جریان ترافیك عبوری در بخش قابل توجهی از شهر را مختل می‌كند». مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند که با وجود احداث محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در محل شهر آفتاب، چرا كماكان اصرار به برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل قبلی دارند؟

 شهر آفتاب خارج از شهر قرار دارد و دسترسی‌های مناسب به آن از محورهای مختلف بزرگراهی تأمین شده. از آن مهم‌تر، نسبت به ایجاد ایستگاه بزرگ مترو و برقراری خط مترو به شهر آفتاب به منظور سهولت در رفت و آمد به این محل اقدام شده و این كه چرا با وجود این همه گرفتاری به برپایی نمایشگاه‌ها در محل قبلی اصرار وجود دارد، معمایی است كه مسئولان مربوطه باید پاسخگوی آن باشند. 
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.