بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

هشدار طیب‌نیا از زلزله اقتصادی دولت قبل

هشدار طیب‌نیا از زلزله اقتصادی دولت قبل

وبلاگ علی قنبری- انتقاد، طرح اشکال و تلاش برای زیرسؤال‌بردن برنامه‌ها و اقدامات و حتی سیاه‌نمایی عملکردها توسط مخالفان و منتقدان دولت در همه‌جای جهان امری طبیعی است. در اغلب کشورها احزاب مخالف دولت سعی می‌کنند علیه دولت مباحثی را به صورت گسترده مطرح کرده و در ذهن مردم جا بیندازند اما در ایران انتظار می‌رود که در طرح این مسائل، در انتقاد و طرح اشکال از دولت‌ها، اخلاق اسلامی نیز مراعات شود.


مسئله این است که امروزه مخالفان در ایران به وسیله‌ای متشبث می‌شوند و آن‌ را دستاویز قرار می‌دهند تا حریف را مغلوب کنند اما از آنجا که مسائل اقتصادی بیش از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای مردم ملموس و قابل‌مشاهده است، فعلا از این زاویه وارد می‌شوند گرچه وضعیت اقتصادی ایران در دولت حاضر به‌هیچ‌وجه با اقتصاد دولت قبل قابل‌مقایسه نیست؛ نه نرخ تورم ١ درصدی این دولت که در دولت احمدی‌نژاد به ٤٥ درصد هم رسید، نه رشد اقتصادی مثبت یک این دولت که در دولت قبل منفی ٦,٥ درصد را نیز به خود دید. حتی جایگاه کشور در سایر حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی نیز به‌مراتب در شرایط بسیار بهتری از دولت گذشته قرار دارد.

مخالفان این دولت به هر کاری دست می‌زنند تا بدون اینکه اجازه دهند خودشان و آنهایی که در دو دولت قبل ساز این آشفتگی‌های اقتصادی را کوک کردند و حالا صدایش درآمده، در مظان اتهام قرار گیرند، مردم را بیشتر درگیر و متوجه مسائل اقتصادی کنند.

طبیعتا وزیر اقتصاد به‌خوبی به این مسئله واقف است و می‌داند هدف از پررنگ‌‌کردن مسائل و مباحث اقتصادی چیزی جز فضاسازی و تلاش برای شکست دولت در انتخابات نیست. گرچه در نگاه اول بهتر بود مسائلی که به انتخابات مربوط می‌شود به وسیله مقاماتی مانند وزیر کشور مطرح شود اما از آنجا که طیب‌نیا در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی به اینکه بخش خصوصی در کشور به درجه‌ای از بلوغ رسیده که باید به‌جای فقط انتقاد‌کردن، برنامه ایجابی بدهد، می‌خواهد با افشاکردن برنامه‌هایی که علیه دولت در حوزه اقتصاد انجام می‌شود و مربوط به انتخابات است، زلزله اقتصادی و شرایط نامطلوب دولت قبل را به بخش خصوصی یادآوری کند و به آنها هشدار بدهد که بار دیگر احتمال اینکه افرادی با نیات غیرخیرخواهانه وارد رقابت شوند و با تکرار سیاست‌های گذشته فعالان اقتصادی، به‌خصوص بخش خصوصی را گرفتار کنند، وجود دارد.

دولت باوجود خمودگی و بحرانی که در اقتصاد جهانی وجود دارد و با وجود میراث ناخوشایندی که از دولت گذشته به او رسیده است، باید تلاش کند رکود و بی‌کاری را علاج کند و درآمد مردم را بهبود ببخشد چراکه این مسائل می‌توانند پاشنه آشیل دولت در انتخابات پیش‌رو باشند.

علی قنبری
علی قنبری
وبلاگ‌نویس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.